Banden

Ervaringen met banden, velgen en grip.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
Kephalus

Banden

Ongelezen bericht door Kephalus »

Ik las op de Belgische BMW motoclub site over een voorval bij een collega, waarbij de moto naar links valt in de bocht. Ik had ook het onbehaaglijk gevoel dat mijn brommerke bij het naar links draaien lelijke kuren had. Hij wrong zich naar alle kanten en ik moest mijn stuur aardig vasthouden om niet te vallen.
De garagist stelde vast dat er speling zat op het achterwiel. Na de reparatie was het niet echt beter. De moto gleed weg in in de bochten naar links al vond ik dat het er lichtjes op verbeterde. Maar na 4000 km was alle vertrouwen zoek. Had ik inderdaad een wrak gekocht?
Ik besloot om nog één ding te doen, namelijk nieuwe banden leggen. En als dat niet zou helpen vloog hij buiten.
Mijn bandenboer stelde voor om ofwel Michelin Pilot... te leggen ofwel Dunlop roadsmart (http://www.dunlopmotorcycle.com/tirecat ... asp?id=101). Het is de roadsmart geworden voor en achter.
Er lag Michelin Macadam op vanachter en Continental Avenue van voor.
De achterband was ongelijk versleten, maar op het eerste gezicht was dat niet te zien.
Continental avenue heeft een niet zo goed quotering. Het is een glijband en zeker als het nat is.
Ik kan kort en bondig zijn. Ik herken mijn brommerke niet meer. Het is een droom. Kostprijs, montage inbegrepen: €280.
Ik ben in mijn nopjes. Wat stuurt hij heerlijk en betrouwbaar. Gisteren heb ik ze zo'n 350 km ingereden. Mensen wat een verschil!!!
Het is maar dat je het weet.
Groeten
Dirk
Fantom

Ongelezen bericht door Fantom »

Kijk dat is goed nieuws. :lol:
Wat een paar banden kunnen doen voor het gedrag van je motor.
rodenburg

Ongelezen bericht door rodenburg »

Ik heb een beetje gezelfde meegemaakt, de banden waren nogthans goed. Enkel de voorband vervangen en ........ de achterband opgepomp er stond maar 1,5 druk op :roll: stom van me dit niet eerder te controleren. Het resultaat was enorm, de druk ga ik nu toch regelmatig controleren hoor :!:
Hazeldonk
Type: R1200RT
Bijz: Xenon verlichting, valbeugels, HyperPro veren.
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Dordrecht
Contacteer:

Re:

Ongelezen bericht door Hazeldonk »

rodenburg schreef:Ik Het resultaat was enorm, de druk ga ik nu toch regelmatig controleren hoor :!:
Over controle gesproken. In de moto73 van deze week staat een artikel over Atrium digitale bandenspanningmeter kostprijs €140,= heeft iemand daar ervaring mee? Ik voel er namelijk wel iets voor.

gr,

Ben
R 1200RT 2005 met Pilot Xenon 5000K, Zumo 350LM, SHOEI MULTITEC, SENA SMH5 headset, Nikon D60 en Sony Cyber-shot. Lid BMW Club Nederland, ANWB, WW.

Ooit:
Jawa 350
Honda 250N
Yamaha 1100XS
Kawasaki 1000ST
BMW R 90S
BMW R 100RS
BMW K 1200LT

Qua Patet Orbis.
http://www.r-1200rt-onderweg.nl
EuropeRider
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: Sinds 2017 een GS1200LC e
Land: Italie
Woonplaats of omgeving: Umbrie
Contacteer:

Re: Banden

Ongelezen bericht door EuropeRider »

Ik heb een digitale van Michelin. Werkt prima en kost zeker geen 140 Euries !! Heb hem voor een verjaardag gekregen en weet niet precies waar-ie gekocht is.
Francois A. 'Navman' Dumas
writer, photographer, guide & gopher

The Man's Blog
.... and EuropeRides.com !!!
Hazeldonk
Contacteer:

EuropeRider schreef:Ik heb een digitale van Michelin. Werkt prima en kost zeker geen 140 Euries !! Heb hem voor een verjaardag gekregen en weet niet precies waar-ie gekocht is.
Hoi, even voor de duidelijkheid het gaat hier om een draadloos werkend systeem dat middels 2 units op de ventielen, permanent info geeft op de display van het basis station aan het stuur. Het houdt o.a. ook de banden temperatuur bij.

groet,

Ben
R 1200RT 2005 met Pilot Xenon 5000K, Zumo 350LM, SHOEI MULTITEC, SENA SMH5 headset, Nikon D60 en Sony Cyber-shot. Lid BMW Club Nederland, ANWB, WW.

Ooit:
Jawa 350
Honda 250N
Yamaha 1100XS
Kawasaki 1000ST
BMW R 90S
BMW R 100RS
BMW K 1200LT

Qua Patet Orbis.
ltjl

Ongelezen bericht door ltjl »

http://motoren.tweedehands.net/accessoi ... dloos.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Toch nog wel duur......... :neutral:

Dezelfde al 30 euro goedkoper :D : https://shop.tiremoni.com/_py-Autozubeh ... 25-26-0-0/" onclick="window.open(this.href);return false;

Ook een optie (moet je wel 2 setjes kopen ivm drukverschil voor en achter.......dus als je met z'n vieren zo'n ding wilt aanschaffen) : http://www.nl.pirelli.com/web/technolog ... fault.page" onclick="window.open(this.href);return false;

of als je toch nog moet tanken:
http://www.total.nl/nl/content/NT00021C76.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

mmmmm...... ;)
http://motoren.tweedehands.net/accessoi ... toren.html" onclick="window.open(this.href);return false;
bmw jacky

Ongelezen bericht door bmw jacky »

Hallo RT Vrienden,

heb recentelijk ook iets aangeschaft voor de bandendruk.

Zijn kleine ventieldopjes met een groen en een rood staafje.

De werking is als volgt : band op druk zetten , dopje monteren, de kleur van het dopje is dan groen.

Bij drukverlies gaat het groene staafje weg en komt het rode staafje naar buiten, simpel en makkelijk je ziet in een oogopslag of je band druk heeft verloren.

Kosten : 11.50 voor twee dopjes incl. verzendkosten,

Afbeelding

als er intresse is zal ik die firma wel even benaderen of hij ze nog heeft.

gr BMW Jacky.
Laatst gewijzigd door bmw jacky op 26 jan 2009, 15:05, 1 keer totaal gewijzigd.
dhr
Type: R1200RT/LC
Bijz: Alpine Weiss
Woonplaats of omgeving: Westfriesland
Contacteer:

Ongelezen bericht door dhr »

Het kan allemaal heel eenvoudig, goedkoop en doeltreffend. 8)

Elke week (da's na +/- 800 km) doe ik op de zaterdagmiddag, dat is bij mij toch altijd een klungelmiddag met van alles wat klusjes, een rondje rond de motorfiets.
Bandenspanning controle hoort daar ook bij. Ik doe dat met een digitale meter (Tire Gauge a 17,=) omdat de dingen bij de pomp niet altijd even nauwkeurig zijn.
Heel regelmatig, om de 2 a 3 weken, moet ik (10%) bijvullen en je merkt het trouwens ook direct, als je er op let, in het rijden of de banden wel of niet op spanning zijn. Met name in de wat langere bochten.
Je kunt natuurijk digitale dopjes kopen met een meterje op je dashboard. Zelf vind ik het erg nuttig om alle onderdelen (diversie olievoorradjes, banden (niet alleen de spnning maar ook de slijtage), andere ongerechtigeheden en eventuele lekages) aan de buitenkant even na te lopen en soms zelfs de motor ook nog even te wassen :lol: .
Het geld van digitale ventieldopjes heb ik in een handig compressortje gestopt. ;)

hgr
Kees
R1100RT (1997)+ | R1100RT (1996)+ | Honda ST1300 (2007)+ | BMW R1200RT-LC (2016)
Hazeldonk
Contacteer:

dhr schreef:Het kan allemaal heel eenvoudig, goedkoop en doeltreffend. 8)

Het geld van digitale ventieldopjes heb ik in een handig compressortje gestopt. ;)

hgr
Kees
Dag Kees, welk soort compressortje heb je? Ik ben het gestamp met een voetpomp al lang zat maar weet niet goed welke pomp geschikt is om je banden te kunnen oppompen. Neem aan dat je een elektrische pomp hebt en hoe nauwkeurig is dat?

groet,

Ben

Ooit:
Jawa 350
Honda 250N
Yamaha 1100XS
Kawasaki 1000ST
BMW R 90S
BMW R 100RS
BMW K 1200LT

Qua Patet Orbis.
dhr
Bijz: Alpine Weiss
Woonplaats of omgeving: Westfriesland
Contacteer:

Ongelezen bericht door dhr »

Hazeldonk schreef:
dhr schreef:Het kan allemaal heel eenvoudig, goedkoop en doeltreffend. 8)

hgr
Kees
Dag Kees, welk soort compressortje heb je? Ik ben het gestamp met een voetpomp al lang zat maar weet niet goed welke pomp geschikt is om je banden te kunnen oppompen. Neem aan dat je een elektrische pomp hebt en hoe nauwkeurig is dat?

groet,

Ben
Ik zelf gebruik een Michelin compressortje van Halfords van 49,95 http://www.halfords.nl/NL/Auto/Catalog/ ... tId=208510
Omdat bij mijn vorige auto (Touran) iets vergelijkbaars zat.
Maar je kunt natuurlijk ook een compressor met ketel aanschaffen, kun je ook nog eens gips tacken of verf spuiten ;)

hgr
Kees
R1100RT (1997)+ | R1100RT (1996)+ | Honda ST1300 (2007)+ | BMW R1200RT-LC (2016)
EuropeRider
Contacteer:

Hazeldonk schreef:
EuropeRider schreef:Ik heb een digitale van Michelin. Werkt prima en kost zeker geen 140 Euries !! Heb hem voor een verjaardag gekregen en weet niet precies waar-ie gekocht is.
Hoi, even voor de duidelijkheid het gaat hier om een draadloos werkend systeem dat middels 2 units op de ventielen, permanent info geeft op de display van het basis station aan het stuur. Het houdt o.a. ook de banden temperatuur bij.

groet,

Ben
Oh, oeps, mybad. Nee, de mijne moet je met gezonde kracht en nagelbrekend op het ventiel duwen en er dan met je leesbril op 5 centimeter afstand naar de blauwe cijfertjes koekeloeren ! :lol:

The Man's Blog
EuropeRider
Contacteer:

Ik would dat ik Kees' discpline kon opbrengen.... maar ik werk alleen maar, 7 dagen in de week. De banden kijk ik zo nu en dan eens na, en vullen doe ik een keer in de paar maanden (wel zo veel mogelijk bij dezelfde vul-paal!). Ze lopen nooit erg leeg..... Voor langere tochten en reizen check ik natuurlijk alles... zelfs de olie :lol:

Gelukkig heb ik meer verstand van computers....... :lol: :lol:

The Man's Blog
BMW-Harm

Ongelezen bericht door BMW-Harm »

Tja, ook eens een test gelezen van diverse bandenspanningstesters.
De echte en geijkte tester waren het best, alleen dat dingetje van €2,50 van de action werkte ook prima.

Die action meter en de meter van de compressor...daar het gemiddelde van...kom ik een heel eind hoor :roll:
Kephalus

Hallo,
Terug van een tijdje weggegeest. Het is door de nodige dosis geluk dat ik dit bericht kan schrijven. Met de RT1100 naar Spanje en de Pyreneen gereden. Op de terugweg tot in Cahors geen problemen gehad. Tot mijn makker honger kreeg en we op een parking van een restaurant stopten. Bij het tot stilstand komen voelde ik mij motor op en neer wiebelen. Wat bleek? Er zat een blaas op de voorband, vlak op het loopvlak. En andere waren zich aan het vormen. En dan ga je fantaseren over wat er had kunnen gebeuren. Ik had zopas enkele bochten flink aangesneden...Ik zou pas over 100km gestopt zijn indien mijn buddy geen honger had gekregen...
Tja Dunlop roadsmart... De voorband was nog goed genoeg voor de trip van 3500km, zei de bandenboer. Achteraan ligt er nu weer zo eentje op, vlak voor de rit vervangen.
Van Dunlop kreeg ik geen enkele reactie, zelfs niet met de foto's van de bewuste band. Afbeelding
Die komen er dus nooit meer op te liggen, dat is zeker.
**AC**

Ongelezen bericht door **AC** »

Dat is volgens mij inderdaad mazzel hebben ja :O

Wel raar dat je nog geen reactie hebt gehad ja.
vioma

Ongelezen bericht door vioma »

Ik heb net met de technische dienst van dunlop gebeld omdat ik dunlop banden wil aanschaffen ,omdat ik bij een kennis met een fjr dit probleem ook meegemaakt heb wou ik ff horen wat dunlop hier op te zeggen heeft.
Ze geven toe dat er een probleem is geweest met separatie van het loopvlak , het kwam niet veel voor zei de man maar je zult het maar treffen.De oude serie is uit de handel en bij de nieuwe serie komt het niet meer voor.
Het vulcanisatie proces is aangepast.
Mensen met problemen met de oude serie moeten de band claimen bij de leverancier want er zit 5 jaar garantie op de band.
Dus ik zou de leverancier nog maar eens aan z'n jasje trekken !!
En gewoon weer een dunlop monteren.
clemturbo
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Enschede

Ongelezen bericht door clemturbo »

Is er een produktie datum bekend, bij welke banden dit kan voorkomen?
Ik heb in het voorjaar ook een dunlop roadsmart laten monteren.

Grt.Clemens
Boswachter
vioma

Hebben ze het niet over gehad , ik denk dat in het voorjaar de oude serie nog verkocht werd , hou hem in de gaten ! maar zoals de td zei het komt niet vaak voor.
moh_fan
Woonplaats of omgeving: N-Br

Ongelezen bericht door moh_fan »

Afbeelding
Heb net een nieuwe setje laten monteren om de RoadSmart eens te vergelijken met een PR2.
Tot nu toe bevallen ze prima; erg neutraal stuurgedrag en een zee van grip.
Hoop niet dat ik hier last van krijg...
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
R1150RT - R1200RT '07 / '08 / '11 / '15
--- Lid BMW MC Vlaanderen ---
Kephalus

Hallo,
De band was nog geen jaar oud, maar had wel zo'n 19.000 km achter de kiezen. Hij werd voor de reis nog gekeurd door de bandenboer die zei dat hij de reis nog ruim aankon.
Van Dunlop kan ik geen goed woord meer horen. Zeker omdat ze hun klanten in de kou laten staan en de service nul is. Tot nu toe geen enkel bericht terug ontvangen. Hun verantwoordelijkheid is wel verpletterend, als blijkt dat zoals hierboven door Vioma gezegd, ze blijkbaar weet hebben van dat probleem.
Men zegge het dus voort!!!
Groeten
Dirk
moh_fan

Kephalus schreef:Van Dunlop kan ik geen goed woord meer horen. Zeker omdat ze hun klanten in de kou laten staan en de service nul is.
Maar wat wil je nou?
Je laat helpen door een hulpdienst, gaat naar een garage waar men een nieuwe band voor je steekt, vervolgens ga en verhaal halen, maar vergeet het bewijsstuk te overleggen...
Met alle respect, maar ik had die band nooit achtergelaten!
Een foto vertelt soms duizend woorden, maar in deze was het tastbare bewijs toch beter geweest.
Kephalus

moh_fan schreef: Maar wat wil je nou?
Je laat helpen door een hulpdienst, gaat naar een garage waar men een nieuwe band voor je steekt, vervolgens ga en verhaal halen, maar vergeet het bewijsstuk te overleggen...
Met alle respect, maar ik had die band nooit achtergelaten!
Een foto vertelt soms duizend woorden, maar in deze was het tastbare bewijs toch beter geweest.
Ja inderdaad, maar je ziet één ding over het hoofd, namelijk dat ik op zo'n 900km van thuis zat en het niet zo evident is om als een Flandrien met een fietstube op de rug naar huis te rijden.
Daarbij komt nog dat ik geholpen werd door een autogaragist(verwittigd door de VAB pechdienst), die een band voor me is gaan laten leggen ergens in een motorgarage in Cahors. Het was vrijdagavond en op maandag terug aan het werk moeten. Evident was het voor mij dus niet...
Groeten
Dirk
moh_fan

Kephalus schreef:Evident was het voor mij dus niet...
Tja... voor een bandenboer is enkel een foto dus ook niet evident...
vioma

Stukje gekopieeerd van het fjr forum:

Via Dunlop werd ik doorverwezen naar Hocaparts 034-2412290. Daar het verhaal verteld en gezegd dat we een goed antwoord willen om na te kunnen gaan of je al dan niet op een risico band rijdt.
Ze gaan het uitzoeken en ik krijg persoonlijk bericht terug. Kan ff duren maar het komt. Eerst zei hij dat dat probleem de wereld uit was maar heb hem gezegd dat ik concrete cijfers wil van slechte en goede series en geen verkoop of marketing praatjes.
Gaan het serieus oppakken hebben ze beloofd, dus wacht wel ff af.

Er wordt dus aan gewerkt zodra er meer bekend is meld ik het hier wel . gr peter
Laatst gewijzigd door vioma op 30 sep 2009, 20:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Mike Philippens

Re: Re:

Ongelezen bericht door Mike Philippens »

Hazeldonk schreef:Over controle gesproken. In de moto73 van deze week staat een artikel over Atrium digitale bandenspanningmeter kostprijs €140,= heeft iemand daar ervaring mee? Ik voel er namelijk wel iets voor.
Persoonlijk vind ik dat soort systemen een beetje overdreven. Een gewone digitale bandenspanningsmeter kost je een fractie en is nauwelijks moeilijker te bedienen. Bovendien zie ik de toegevoegde waarde niet. Het behoedt je niet voor een klapband, want die komt - de naam zegt het al - plotseling. Dus regelmatig met je metertje door de knieën en even die 30seconden spenderen om te banden te controleren lijkt me meer dan voldoende. Is het werkelijk nodig dat je continue je bandenspanning weet? Als je band langzaam leeg loopt, zie je dat bij een controle vanzelf. Tuurlijk, dit systeem ziet het meteen, maar is dat al dat geld waard? En al die moeite? Ik ben helemaal voor gizmo's en gadgets, maar het moet wél een klein beetje zinvol zijn. Dit vind ik persoonlijk een gadget om het gadget.
HansD
Woonplaats of omgeving: Rotterdam

Ongelezen bericht door HansD »

Mike Philippens schreef:.... Dus regelmatig met je metertje door de knieën en even die 30seconden spenderen om te banden te controleren ....
Mike,
Ik weet niet hoe jij dat doet, maar bij mij duurt het wat langer:

Achter:
- dopje eraf
- bandenspanning 2x meten, indien verschillend nog een 3e keer
- dopje zoeken en er weer opschroeven

Voor:
- dopje eraf
- haakse ventiel erop
- haakse ventiel eraf

- handen wassen (zitten onder het straatvuil en remstof)
Al met al eerder 5 minuten, dan 30 seconden.

Ik denk dat de meeste mensen in de praktijk minder vaak controleren dan nodig is. Bij de laatste VRO cursus werd dat door de meesten bevestigd. Dan is het handig en nuttig als dit digitaal kan.
Eenzelfde voordeel heeft een ESA systeem: je kunt vering en demping prima (misschien wel beter) zelf aanpassen, maar in de praktijk doen veel mensen dat niet. Zo'n ESA systeem zorgt ervoor dat in meer gevallen de vering/demping aangepast wordt met betere wegligging en minder onveilige situaties tot gevolg.
HAns
vioma

Eindelijk een reactie van dunlop op de vraag welke serie slecht zou zijn.
De vraag is gesteld door een kennis van mij op het fjr forum, maar het antwoord hebben we niet veel aan volgens mij.
gr peter.

Kopie fjr forum:
Vanmiddag werd ik teruggebeld door Hocoparts over de Dunlops. De medewerker had contact gehad met de fabriek zelf en daar werd hem verteld dat de problemen die zijn gemeld procentueel te verwaarlozen waren en niet groter als normaal.

Indien het een echt probleem zou zijn geweest dan was er volgens hen zeker sprake geweest van een "Rico-actie" wat in normaal Nederlands een terugroepactie betekent. Michelin schijnt een tijdje terug ook zoiets gedaan te hebben. Maar dat was zeker niet aan de orde.

Kortom de Roadsmart is veilig en mogelijke problemen die zich voor zouden kunnen doen zijn procentueel te verwaarlozen en bij de juiste bandenspanning etc. niet groter als bij andere bandentypes. Aldus onze medewerker uit Barneveld.
Baird
2024
2024
Bijz: R1200GS LC
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Ongelezen bericht door Baird »

Als je aan een stuk autobaan bezig bent van zeg 250 km, wat voorkomt op heen of terugreis, en je krijgt een 'slow puncture' vind ik het wel prettig als mij dat verteld wordt door een systeem, als je rechtuit rijdt merk je het niet zo erg als de bandenspanning zachtjes afneemt terwijl door de vervorming de band bloedheet wordt en kan scheuren.
Nou nog een versie die dat via bluetooth meldt in mijn helm en ik ben helemaal klaar. Tijdens het vliegen gaat er ook piepjes af als er iets verkeerd dreigt te gaan, dus waarom op de motor niet?

Safety first!! _004
Met vriendelijke motorgroet
BeRT

R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription

ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
Mike Philippens

Ongelezen bericht door Mike Philippens »

HansD schreef:
Mike Philippens schreef:.... Dus regelmatig met je metertje door de knieën en even die 30seconden spenderen om te banden te controleren ....
Mike,
Ik weet niet hoe jij dat doet, maar bij mij duurt het wat langer:

Achter:
- dopje eraf

Voor:
- dopje eraf
- haakse ventiel erop
- haakse ventiel eraf

- handen wassen (zitten onder het straatvuil en remstof)
Al met al eerder 5 minuten, dan 30 seconden.

Ik denk dat de meeste mensen in de praktijk minder vaak controleren dan nodig is. Bij de laatste VRO cursus werd dat door de meesten bevestigd. Dan is het handig en nuttig als dit digitaal kan.
Eenzelfde voordeel heeft een ESA systeem: je kunt vering en demping prima (misschien wel beter) zelf aanpassen, maar in de praktijk doen veel mensen dat niet. Zo'n ESA systeem zorgt ervoor dat in meer gevallen de vering/demping aangepast wordt met betere wegligging en minder onveilige situaties tot gevolg.
HAns
Ik heb een bandenspanningmeter waar je geen haaks ventiel voor nodig hebt. En ik heb spaakvelgen, misschien scheelt dat. De 30sec. per wiel haal ik misschien niet, maar het is zeker niet veel langer.
Ik heb overigens haakse ventielen gekocht die er bij de volgende bandenwissel (wat ook meteen een velgenwissel wordt) op gaan. Veel makkelijker dan dat gepruts met opzetstukjes.

En ik blijf bij mijn standpunt wat betreft die automatische bandenspannnigcontrolesystemen. Ik vind het overdreven. Ik hoorde laatst dat ze het zelfs voor auto's willen verplichten. Maar het gaat daarbij om millieu-overwegingen en niet om verkeersveiligheid. Je kunt je zelf natuurlijk allerlei risico's aan gaan praten om dat soort systemen te verantwoorden, maar ik zit zo niet in elkaar. Ik blijf het een gadget om de gadgets vinden. Niet te vergelijken met ESA, waarvan ik overigens het verkeersveiligheidsaspect niet zie. Het is eerder comfort en handling die verhoogd worden. Als ik mijn achterveer niet hoger had gezet op vakantie had de motor minder fijn gereden, maar ik had me echt niet in een levensgevaarlijke situatie begeven. We heten geen Rossi... ;) De vering op een RT kun je maar met moeite zodanig (fout) instellen dat ie onhandelbaar wordt. Hooguit oncomfortabeler.
HansD
Woonplaats of omgeving: Rotterdam

Ongelezen bericht door HansD »

Mike,
Natuurlijk respecteer ik je mening.
Uit eigen ervaring ken ik situaties waarin een of ander waarschuwingssysteem voor lage bandenspanning gevaarlijke situaties had kunnen helpen voorkomen (op vakantie, lange ritten). Natuurlijk had ik achteraf gezien vaker moeten meten, dus dit was zeker zonder een 'systeem' op te lossen geweest.
Die haakse ventielen vind ik echt handig. Zouden ze op de velgen van een R1200RT passen?
Waarschijnlijk niet in combinatie met het Tire-pressure systeem _002
Hans
moh_fan

HansD schreef:Die haakse ventielen vind ik echt handig. Zouden ze op de velgen van een R1200RT passen?
Is geen probleem op een 12RT. Gewoon bij een bandenwissel zo'n haaks ventiel laten zetten...
kg.hannema

Ongelezen bericht door kg.hannema »

Ik wil graag weten welk merk band er nu het beste past onder een bmw R1150RT.
Ik rijd nu Michelin maar wil graag weten welke band het beste rijd onder mijn bmw.
Ik heb de motor net twee weken en ik krijg er nog twee bandjes bij want waar ik hem gekocht heb zeggen dat ze niet weten hoe oud de banden zijn die erop liggen al hoewel het profiel nog zeer goed is krijg ik toch twee nieuwe banden er op.
Goede service motorfit te veenendaal.
Vast bedankt voor de reactie.
Groetjes karel.
vioma

DUNLOP ROADSMART _004
Walter
Erelid
Erelid
Bijz: Zumo 210 - GoPro Hero
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Naarden, 't Gooi
Contacteer:

Ongelezen bericht door Walter »

Tsja, welke motorbanden je het liefst rijdt is denk ik een kwestie van o.a. prijs en gevoel.
Ik heb een zeer goed gevoel bij de Metzelers ... en stap daar niet snel van af.
Morgenavond zal Nico van NH motorbanden een verse voorband monteren.
Kan ik voorlopig weer met een veilig gevoel sturen
Walter
Medebeheerder BMW RT Forum
Afbeelding

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Banden & Wielen”