De oefendag was eind mei en de vering is nu net vervangen, ik ben niet zo van de impulsaankopen, ik slaap er altijd een nachtje over (of 180 nachtjes).
Nu had ik al vele enthousiaste verhalen gehoord over nieuwe vering, maar al die lyrische verhalen vertrouwde ik toch niet zo.

• Wanneer ga je de vering aanpassen?
Vaak als de oude vering niet meer (goed) werkt.
Dan heb je hetzelfde als een versleten band vervangen door nieuw rubber, dat rijd/stuurt ook stukken beter.
• Als je net een bom duiten hebt uitgegeven dan kun je het natuurlijk niet
verkopen om te zeggen dat je een miskoop hebt gedaan.
• Je hebt net een hightech product aangeschaft wat geheel naar jouw persoonlijke omstandigheden en voorkeuren is ingesteld, dus het moet wel goed zijn.
Daar gaat de objectiviteit.
Ik heb me eerst laten informeren: Google,

en moest wel even slikken van de prijzen.
Daarna toch maar eens, tegen beter weten in, informeren bij de BMW-stealer (dan helpt zelfs even slikken niet meer).

Nu de vering is vervangen kan ik het niet laten zelf mijn objectiviteit en/of enthousiasme te delen met andere forumgebruikers.
Het rij/stuur gedrag is compleet anders, het enige dat ik nog herken is het geluid van de motor en hoe de motor er uit ziet, dat is nog steeds hetzelfde.
Alles voelt veel stabieler aan (ik weet niet hoe ik het anders moet omschrijven). Er is geen beweging in andere richtingen dan gewenst bij remmen, accelereren en sturen.

De motor is aan de achterzijde heel iets hoger komen te staan, waardoor het sturen (nog) makkelijker gaat. De verleiding om veel harder door de bochten te gaan is bijna onweerstaanbaar. En ik geef graag toe aan deze verleiding. (Yuri van Gelder vs. cocaïne)

Mocht dat dan resulteren in verzoeken de staatskas te spekken, dan wordt de investering wel erg groot, en past deze post eerder in het item “het zwarte gat” dus ik zal voorlopig een fluwelen handschoen dragen aan mijn rechterhand.
Zou ik het aanraden aan iemand anders?
Dat ligt eraan hoe je je motor gebruikt.
Alleen een toerritje op een zonnige zondagochtend, kijkend naar de beestjes in de weide of de bomen in het bos? Daar zou ik geen honderden €’s voor aftikken.
Houd je van een beetje/flink doorrijden? Of rijd je het hele jaar door weer en wind en heb je tussen de €400 en €800 waar je geen andere bestemming voor hebt?
Dan zou ik me eens eens laten informeren door Google,

En dan natuurlijk je objectiviteit en/of enthousiasme delen met andere forumgebruikers.
Groet,
Peter