Remdruk

Alles over remmen, ABS-problemen en ervaringen.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
toedel

Remdruk

Ongelezen bericht door toedel »

Sinds enkele weken heb ik last van een probleem op de voorrem.
De ene keer kan ik normaal remmen, en dan bedoel ik qua aantrekken hendel. En de andere keer heb ik maar een klein stukje nodig om hem te laten remmen. En het is niet ze de ene dag en de andere, maar tijden dezelfde rit.
Zou ook bij de achterrem kunnen zijn, maar dat is lastiger te voelen, nog los van het feit dat ik die amper gebruik.

Ik zie alleen een luchtbel in het olievaatje op het stuur als ik hem schuin hou.
Waar ligt dit aan,
- aan die luchtbel?
- mogelijk ergens anders nog een luchtbel?
- ergens een remcilinder die niet goed terug komt. (had vanmorgen het idee dat als ik de hendel goed terug duwde hij het altijd goed deed, maar dat was vanmorgen pas dat ik het merkte)
- andere opties?

Remblokken zijn allemaal nog ruim voldoende,

Het is een -1100- uit 97,

thnx,

Stephan
Baird
2024
2024
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Re: Remdruk

Ongelezen bericht door Baird »

klauwen loshalen en eens voelen/kijken of de zuigertjes soepel bewegen, geld ook voor de pomp. Hoe oud is de remvloeistof of is die pas vervangen( door misschien de verkeerde DOT), R1100RT heeft 'zwevende' schijven, beweegt dat ook allemaal goed?

Als je het helemaal niet weet zou ik de remvloeistof vervangen en kijken of het dan over is.

Houdt op op de hoogte!
Met vriendelijke motorgroet
BeRT

R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription

ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
toedel

Zoals ik gisteren merkte als ik de hendel terugduwde was het probleem minder. Natuurlijk gisteren en vanmorgen even in de gaten gehouden en het lijkt erop dat het daaraan ligt.
Alleen is nu mijn vraag of het terug gaan van de hendel in de hendel zit (veer?), of op basis remdruk terug gaat?
PaulRS

Ongelezen bericht door PaulRS »

Hoi.

In de remcilinder zit een veer die de plunjer terug moet duwen, en daarmee het hendel.

Dat spul eens uit elkaar halen en goed schoonmaken wil al eens helpen.

Of het hendel draait stroef op zijn pen en moet dat eerst worden schoongemaakt.
Dat is alweer minder werk. :D

Groeten, Paul.
Geht net, gibbet net.
toedel

OK, thanx, ik ga van het weekend eens even wat oppoetsen ;)

Moet ik om hem goed schoon te maken de remolie eruit halen?
Als ik het zo snel even bekijk in de reparatiemanual wel..
Ton1959

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Hoi

En maak je niet te druk om de luchtbel. De luchtbel die je ziet boven de vloeisof is geen probleem. De luchtbel die je niet ziet is meestal het probleem. Ik zou die veer vernieuwen die de zuiger terug drukt . Waarschijnlijk is er wel een setje met de veer en seal voor de remcilinder. Een soort revisiesetje. Maar meestal komt het zover niet als de remolie op tijd ververst word. Of met een beetje geluk is het zuivermaken wat eerder genoemd werd al voldoende.

Ton
toedel

Nu ben ik het schoonmaken aan het voorbereiden, en ook voor als de veer stuk is of zo, maar vooralsnog kan ik alleen een losse remzuiger vinden (http://www.bmwmotorenshop.nl/), maar geen compleet setje of losse onderdelen zoals die veer.
Iemand een suggestie waar ik die kan vinden?
(Online dan wel te verstaan)

Thnx,

Stephan
Ton1959

Kijk eens op de site van Motorworks die heeft de zuiger en de veer

Groetjes Ton
Ton1959

Al zijn er vast wel ergens dealers van Brembo die deze onderdelen ook allemaal los kunnen leveren. Ik zou het eerst uit elkaar halen en bekijken.

Ton
Benji
Type: R1150RT
Land: België
Woonplaats of omgeving: Limburg

Ongelezen bericht door Benji »

Probeer eens bij www.hobbyist.nl
Motorrijden is meer dan merk en type. Motorrijden wil je liefst zorgeloos doen ... en met zekerheden qua veiligheid en toekomstverwachting van zo weinig mogelijk kosten.
PaulRS

Ongelezen bericht door PaulRS »

Hoi.

Als je bij Herr BMW een revisie setje voor de rempomp haalt, heb je alles wat je nodig bent. (zit volgens mij ook die veer bij)

Maar als jij die veer stuk hebt, ben je de 1e die ik meemaak in 30 jaar onderhoud aan motorfietsen. :roll: :lol: :lol: :lol:

Groeten, Paul.
Geht net, gibbet net.

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Remmen & ABS”