Na bijna 13 jaar RT werd het tijd

Wij stellen het op prijs dat nieuwe forumleden zich hier even introduceren alvorens tot posten over te gaan.

Moderator: RT_Patrick

PPrik

Na bijna 13 jaar RT werd het tijd

Ongelezen bericht door PPrik »

Hallo RT rijders,

Na 12.5 jaar en 185000km heeft mijn oude R1100RT het eind vorig jaar helaas opgegeven _002 . De rechter nokkenas draaide niet meer mee (probleem bij krukas) en reparatie was te kostbaar. Dus is hij opgekocht, maar na te zijn voorzien van een "nieuw" motorblok binnen 1 week doorverkocht :O .
Voor de liefhebbers heb ik nog wat onderdelen van de RT te koop (voorspatbord, K&N luchtfilter, pakkingen/riem en het R1100 werkplaatsboek).

Door de sneeuw heeft het even geduurd, maar na diverse proefritjes op de Track, RT en GS toch weer gevallen voor een RT en dit keer een 1200. In het begin wel erg aan het uiterlijk moeten wennen, maar wat rijdt deze machine lekker. Nooit geacht dat het nog beter kon dan de 1100RT _004 .

Groeten en veel RT rijplezier,
Eric

p.s. Al heel wat draadjes op het forum gelezen _004 maar kom nergens iets tegen over het niet goed werken van ESA I. Dit terwijl op Engelstalige forums er toch veel rijders problemen me blijken te hebben. Zal kijken of ik mijn ervaring kan toevoegen/delen.
JOS WRSM
Erelid
Erelid
Type: Ik heb geen motor (meer)
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Contacteer:

Re: Na bijna 13 jaar RT werd het tijd

Ongelezen bericht door JOS WRSM »

Hoi Eric

[welkom]

Altijd jammer als je oude ros de geest geeft, maar des te leuker om weer met wat nieuws te beginnen. De -1200- zal je vast wel bevallen. Wat betreft de ESA heb ik ook nog niet veel posting tegengekomen. Maar open er gerust eentje in het forum DEMPERS/VERING/ESA.

Veel plezier met je -1200- en het forum
[groet]
Jos
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM
Stingray

Ongelezen bericht door Stingray »

Proficiat met je nieuwe aanwinst en laten we hopen dat ie minimaal ook 185000km meegaat.
Randy
Type: R1200RT
Bijz: Alarm,Bi-Xenon,ESA,GPS,50ltr topcase,Full options
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Rotterdam

Ongelezen bericht door Randy »

PPrik schreef:Hallo RT rijders,

p.s. Al heel wat draadjes op het forum gelezen _004 maar kom nergens iets tegen over het niet goed werken van ESA I. Dit terwijl op Engelstalige forums er toch veel rijders problemen me blijken te hebben. Zal kijken of ik mijn ervaring kan toevoegen/delen.
Hallo Beste PPrik ,

Wat zijn de evt. problemen met ESA1 , ik heb er niets over gehoord , nl. ?

Heb zelf ook ESA 1 en ondervindt geen problemen bij mijn fiets en ben er verder heel gelukkig mee .

Met vriendelijke -1200- groeten ,
Randy
PPrik

Randy,

Toen ik mijn motor kocht werkte ESA1 niet. Selecteren van 1, 2 of helm en koffer was mogelijk maar er gebeurde niets met de vering. Nu werkt deze veervoorspanning wel en is dat duidelijk te merken dat de motor hoger/lager wordt. Op Engels talige fora ben ik over mensen met dit probleem gelezen, maar op Nederlans talige geen enkel.
De veervoorspanning is dus ok, maar Ik merk geen verschil tussen de standen NORMAAL, COMFORT en SPORT. Mijn dealer kon mij niet overtuigen van de werking. Wat is jou ervaring met het effect van deze instellingen?

Groeten,
Eric
Randy
Type: R1200RT
Bijz: Alarm,Bi-Xenon,ESA,GPS,50ltr topcase,Full options
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Rotterdam

Ongelezen bericht door Randy »

PPrik schreef:Randy,

Toen ik mijn motor kocht werkte ESA1 niet. Selecteren van 1, 2 of helm en koffer was mogelijk maar er gebeurde niets met de vering. Nu werkt deze veervoorspanning wel en is dat duidelijk te merken dat de motor hoger/lager wordt. Op Engels talige fora ben ik over mensen met dit probleem gelezen, maar op Nederlans talige geen enkel.
De veervoorspanning is dus ok, maar Ik merk geen verschil tussen de standen NORMAAL, COMFORT en SPORT. Mijn dealer kon mij niet overtuigen van de werking. Wat is jou ervaring met het effect van deze instellingen?

Groeten,
Eric
Hallo Eric ,

Bij veranderen van de standen voel ik wel degelijk verschil in voorspanning doordat ie in hoogte gaat veranderen .
Dat was voor mij de reden , de vraag te stellen wat er mis was met ESA 1 , in ieder geval weet ik wat bij jou het probleem was .
Hoe heb je het laten oplossen , in eigen beheer opgelost of met hulp van derden ?
In ieder geval ben ik blij voor je dat het inmiddels naar wens is opgelost .
met vriendelijke -1200- groeten ,
Randy
PPrik

Randy,

Ik heb het probleem opgelost door bij contact maken en starten de ESA knop ingedrukt te houden. Blijkbaar is dat een methode om het ESA1 systeem te resetten. Sindsdien werkt de veervoorspanning goed en heb ik deze procedure nog niet een tweede keer kunnen testen.
Vraag blijft, hoe te bepalen of NORMAAL - COMFORT - SPORT goed werkt.

Groeten,
Eric

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Plaats reactie

Terug naar “Nieuw hier? Graag eerst even voorstellen”