Even voorstellen JosBMW
Moderator: RT_Patrick
Forumregels
NIEUW HIER? LEES DAN OOK EVEN DIT >>
NIEUW HIER? LEES DAN OOK EVEN DIT >>
Even voorstellen JosBMW
Ik ben 55 jaar en woon in het Zuid-Limburgse Spaubeek. Ik lees al geruime tijd alles wat ik kan vinden over de r 1100 rt. Na een Honda Deauville is de BMW sinds enkele weken mijn nieuwe motor. Uit 1997 met 37000 echte kilometers, met onderhoudsboekje en 12 mnd Bovag-garantie. Ik heb nog geen foto. Hij ziet er werkelijk uit als nieuw en zo voelt het rijden ook aan. Na de aankoop even laten checken bij Notten in Brunssum. Hij bevestigde mijn gevoel. Een goede aankoop.
Ik heb in 1997 mijn rijbewijs A gehaald en toen een domme fout gemaakt, nl een chopper gekocht. Na 1 jaar verkocht. Voelde me onveilig op dat ding en bij 140 km/u had ik het gevoel dat mijn einde nabij was. In juni 2009 weer de kriebels gekregen en een Deauville gekocht. Lekkere motor, met werkelijk alles prima,behalve de wegligging boven 120 km/uur. Bij de aanschaf van de Deauville was er interresse in een BMW maar die leek mij toen als "nieuwe opstapper" even te zwaar. De Deauville heeft mij het goede motorgevoel weer teruggebracht. Door het slechte weer heb ik pas 300 km met de BMW gereden, maar het bevalt uitstekend. De uitgebreide testrit, die ik gemaakt heb, zette mij wel even aan het denken. Een geheel ander gevoel. De Deauville was werkelijk een fiets (niet negatief bedoeld) waarmee je al snel alles kunt doen. Bij de BMW moet je iets meer werken tijdens rustige ritten. Het gaf wel een goed gevoel en de koop was snel gesloten. Nu hopen op een snelle terugkeer van het goede weer. De BMW heeft nooit pekel gesnoven en dat wil ik ook zo houden.
Ik wil klein onderhoud zelf gaan doen en zal, indien nodig graag gebruik maken van de kennis die bij andere forumleden aanwezig is.
Overigen wil ik de complimenten maken aan de beheerders van het forum. Het is overzichtelijk en geeft veel info.
Wellicht zal ik nog vaak vragen stellen. (als dat kan)
Ik heb in 1997 mijn rijbewijs A gehaald en toen een domme fout gemaakt, nl een chopper gekocht. Na 1 jaar verkocht. Voelde me onveilig op dat ding en bij 140 km/u had ik het gevoel dat mijn einde nabij was. In juni 2009 weer de kriebels gekregen en een Deauville gekocht. Lekkere motor, met werkelijk alles prima,behalve de wegligging boven 120 km/uur. Bij de aanschaf van de Deauville was er interresse in een BMW maar die leek mij toen als "nieuwe opstapper" even te zwaar. De Deauville heeft mij het goede motorgevoel weer teruggebracht. Door het slechte weer heb ik pas 300 km met de BMW gereden, maar het bevalt uitstekend. De uitgebreide testrit, die ik gemaakt heb, zette mij wel even aan het denken. Een geheel ander gevoel. De Deauville was werkelijk een fiets (niet negatief bedoeld) waarmee je al snel alles kunt doen. Bij de BMW moet je iets meer werken tijdens rustige ritten. Het gaf wel een goed gevoel en de koop was snel gesloten. Nu hopen op een snelle terugkeer van het goede weer. De BMW heeft nooit pekel gesnoven en dat wil ik ook zo houden.
Ik wil klein onderhoud zelf gaan doen en zal, indien nodig graag gebruik maken van de kennis die bij andere forumleden aanwezig is.
Overigen wil ik de complimenten maken aan de beheerders van het forum. Het is overzichtelijk en geeft veel info.
Wellicht zal ik nog vaak vragen stellen. (als dat kan)
- JOS WRSM
- Erelid
- Type: Ik heb geen motor (meer)
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Amsterdam
- Contacteer:
Re: Even voorstellen JosBMW
Dag naamgenoot
[welkom]
Grappig weer iemand die eerst een Deauville gehad heeft en is overgestapt naar een BMW RT. Je bent de zoveelste, incl. ondergetekende. Op een Deauville ben je snel uitgereden en wil je meer, dat krijg je op een RT. Natuurlijk is het even wennen, maar dan . . . .
Uiteraard ben je vrij je vragen te stellen, daarvoor hebben we vele onderliggende fora benoemd.
Veel plezier met je
en het forum
Jos
[welkom]
Grappig weer iemand die eerst een Deauville gehad heeft en is overgestapt naar een BMW RT. Je bent de zoveelste, incl. ondergetekende. Op een Deauville ben je snel uitgereden en wil je meer, dat krijg je op een RT. Natuurlijk is het even wennen, maar dan . . . .

Uiteraard ben je vrij je vragen te stellen, daarvoor hebben we vele onderliggende fora benoemd.
Veel plezier met je

![motorgroet [groet]](./images/smilies/motorgroet1.jpg)
Jos
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM
Jos WRSM
- BeemerBert
- Type: R1200RT
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: De Mergelandroute
[welkom] Jos, alweer een Limburger erbij wordt aardig druk zo
Je zult hier vast veel antwoorden vinden, veel plezier hier en wie weet tot op de motor.
Groet, Bert

Je zult hier vast veel antwoorden vinden, veel plezier hier en wie weet tot op de motor.
Groet, Bert
Ook welkom geheten vanuit N-Limburg en veel veilige km toegewenst.
Welkom, lid worden van het forum is een goed begin van 2010 

Ja welkom Jos,
Als je wilt oefenen met je nieuwe motor, kijk dan even naar het draadje: Wedstrijd (of oefening) motorbeheersing. Je hebt gisteren wellicht een mail hierover ontvangen.
(Het wordt overigens geen wedstrijd hoor)
Huub
Als je wilt oefenen met je nieuwe motor, kijk dan even naar het draadje: Wedstrijd (of oefening) motorbeheersing. Je hebt gisteren wellicht een mail hierover ontvangen.
(Het wordt overigens geen wedstrijd hoor)
![motorgroet [groet]](./images/smilies/motorgroet1.jpg)
Huub
- Flying Dutchman
- Type: R850RT
- Bijz: Blauw
Jos,
Welkom als BMW RT rijder.
Nu hebben we er in Spaubeek in ieder geval al 2.
Als je een blauwe 850 ziet rijden in het dorp heb je een heeele grote kans dat ik dat ben. Zoveel 850's rijden er niet rond.
groeten,
peter
Welkom als BMW RT rijder.
Nu hebben we er in Spaubeek in ieder geval al 2.
Als je een blauwe 850 ziet rijden in het dorp heb je een heeele grote kans dat ik dat ben. Zoveel 850's rijden er niet rond.
groeten,
peter
-
- Type: R1200RT
- Bijz: Alarm,Bi-Xenon,ESA,GPS,50ltr topcase,Full options
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Hallo Jos ,
welkom en veel rijplezier gewenst vanuit Rotterdam !!
vriendelijke
groeten ,
Randy
welkom en veel rijplezier gewenst vanuit Rotterdam !!
vriendelijke

Randy
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!