RT of GSA?

Ben je opzoek naar een andere motor en wil je een BMW R...RT kopen? Stel dan je vragen aan de huidige eigenaren.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
jer0en72

RT of GSA?

Ongelezen bericht door jer0en72 »

Dames en heren (koeken en .....),

Mijn naam is Jeroen, ben 38 jaar en kom uit Rotterdam. Ik heb zojuist mijn R1200GS uit 2008 verkocht en ben nu in de markt voor een nieuw speleding. Mijn keuze gaat vallen op een nieuwe GSA of een nieuwe (2010) RT en ben nu erg in dubio. Ga volgend weekend rijden op de GSA en krijg de RT een weekend mee om goed te testen.

Ik wilde eigenlijk vragen aan jullie hier of jullie de voordelen van een RT ten opzichte van een GSA nog eens op wilden noemen. Op een ander forum werden de twee motoren met elkaar vergeleken (voor zover dat uberhaupt mogelijk is) en daar las ik alleen maar hoe veel makkelijker de GSA de bocht 'in te gooien' is.

Ik rij niet zoveel km per jaar en daar zit behoorlijk wat woon- werkverkeer in dus hoor graag ook jullie ervaringen met de RT hierover. Verder wil ik meer gaan toeren dan ik nu doe en ga eigenlijk nooit de gebaande paden af.

Ik hoor graag van jullie!
Hazeldonk
Type: R1200RT
Bijz: Xenon verlichting, valbeugels, HyperPro veren.
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Dordrecht
Contacteer:

Re: RT of GSA?

Ongelezen bericht door Hazeldonk »

Simpel te beantwoorden.

Zoek je comfort? luxe? Compleet uitgeruste fiets, ESA, Boordcomputer, Verwarmde Budy, C controle, Radio CD speler, dan is er maar 1 keus de RT natuurlijk en anders? Inderdaad de GSA. _001

Voor mij is het duidelijk, een RT is _004

Ben ;)
R 1200RT 2005 met Pilot Xenon 5000K, Zumo 350LM, SHOEI MULTITEC, SENA SMH5 headset, Nikon D60 en Sony Cyber-shot. Lid BMW Club Nederland, ANWB, WW.

Ooit:
Jawa 350
Honda 250N
Yamaha 1100XS
Kawasaki 1000ST
BMW R 90S
BMW R 100RS
BMW K 1200LT

Qua Patet Orbis.
http://www.r-1200rt-onderweg.nl
Baird
2024
2024
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Ongelezen bericht door Baird »

Stond een tijd terug een mooie vergelijking tussen beiden in Motor, werd aardig duidelijk wat je bij beiden krijgt voor je geld. Mijn persoonlijke mening telt niet, alleen objectieve informatie en het meest je eigen ervaring bepalen wat je kiest, het is tenslotte jouw motor! _004
Met vriendelijke motorgroet
BeRT

R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription

ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
Marruk8865

Ongelezen bericht door Marruk8865 »

Afgelopen weekend een aantal keer "overgestapt" van mijn RT op een GS. Ik moet zeggen dat ik juist de RT lekkerder vond in de bochten.
Dat gevoel is moeilijk te beschrijven maar het leek er op dat het zwaartepunt van de RT wat lager ligt dan bij de GS. Misschien is dit wel helemaal niet zo maar zo voelde het in de bochten.
Verder miste ik de verstelbare ruit wel. Allebei wel gewoon top-fietsen!
jer0en72

Baird schreef:Stond een tijd terug een mooie vergelijking tussen beiden in Motor, werd aardig duidelijk wat je bij beiden krijgt voor je geld. Mijn persoonlijke mening telt niet, alleen objectieve informatie en het meest je eigen ervaring bepalen wat je kiest, het is tenslotte jouw motor! _004
Heb jij (of iemand anders natuurlijk) enig idee of deze vergelijking ergens op internet terug te vinden is of anders in welk nummer het stond?

Over het sturen van de GS: dat is inderdaad zo goed als iedereen beweert! Met de RT moet ik 'm in langzame bochten wat meer 'tegenhouden', je voelt het voorwiel wat meer 'omslaan'. Ik merk geen verschil in snellere bochten en die langzame bochten is een kwestie van gewenning denk ik....
marcmuts

Ongelezen bericht door marcmuts »

Ik heb recent voor een soortgelijk(*) dilemma gestaan: de GSA is natuurlijk beduidend hoger, daarom was deze voor mij geen optie. (Een GSA verlagen ziet er niet uit).
Voordelen voor de GSA: makkelijker te rijden bij lage snelheid, lange veerwegen, betere valbescherming mogelijk en montagemogelijkheid allroad-banden voor in de winter.
Voordelen voor de RT: cruise control (ideaal voor 80km wegen en snelweg), electronisch verstelbare ruit (dat ga je waarderen), superieure windbescherming, mega-topkoffer kan gemonteerd worden.

(*)GS full option (met achteraf montage GSA toeters en bellen) wederom vergeleken met RT full option. RT gekozen, geen seconde spijt. Woon-werk, tourritten en Alpen, stelselmatig 65.000 km/jr.
vuurvreter

Ongelezen bericht door vuurvreter »

jer0en72 schreef:
Baird schreef:Stond een tijd terug een mooie vergelijking tussen beiden in Motor, werd aardig duidelijk wat je bij beiden krijgt voor je geld. Mijn persoonlijke mening telt niet, alleen objectieve informatie en het meest je eigen ervaring bepalen wat je kiest, het is tenslotte jouw motor! _004
Heb jij (of iemand anders natuurlijk) enig idee of deze vergelijking ergens op internet terug te vinden is of anders in welk nummer het stond?
Dat vergelijk stond in het blad Promotor (i.p.v.Motor), van vorig jaar.
Misschien dat iemand dat nummer nog heeft, ik heb hem toendertijd van een collega mogen inzien.
jer0en72

De keus is inmiddels gevallen op een RT, ik ben overgestapt naar een 'oude mannen motor' zoals het in mijn omgeving zo vriendelijk wordt gezegd. Heb een nieuwe 1200 gekocht bij Molenaar Motors in Ijsselstein in de kleur Ostragrau.

Ben nog wel aan het wennen aan de mate waarin je wind vangt met een RT t.o.v. een GS want daar zit een behoorlijk verschil in. Het sturen gaat inmiddels net zo soepel als met m'n GS... Geen seconde spijt van gehad eigenlijk. Van het weekend naar het Sauerland om lekker te sturen, zin an!
vuurvreter

Ongelezen bericht door vuurvreter »

jer0en72 schreef:De keus is inmiddels gevallen op een RT, ik ben overgestapt naar een 'oude mannen motor' zoals het in mijn omgeving zo vriendelijk wordt gezegd. Heb een nieuwe 1200 gekocht bij Molenaar Motors in Ijsselstein in de kleur Ostragrau.

Ben nog wel aan het wennen aan de mate waarin je wind vangt met een RT t.o.v. een GS want daar zit een behoorlijk verschil in. Het sturen gaat inmiddels net zo soepel als met m'n GS... Geen seconde spijt van gehad eigenlijk. Van het weekend naar het Sauerland om lekker te sturen, zin an!
Succes met je nieuwe RT Big RT Smile
Mochtje net als ik last hebben van het kabaal rondom de helm, dan was dit mijn oplossing, heerlijk rustig.
jer0en72

vuurvreter schreef:
jer0en72 schreef:De keus is inmiddels gevallen op een RT, ik ben overgestapt naar een 'oude mannen motor' zoals het in mijn omgeving zo vriendelijk wordt gezegd. Heb een nieuwe 1200 gekocht bij Molenaar Motors in Ijsselstein in de kleur Ostragrau.

Mochtje net als ik last hebben van het kabaal rondom de helm, dan was dit mijn oplossing, heerlijk rustig.
Die ruit is volgens mij niet voor het 2010 model waarvan de ruit ook wel een stuk verbeterd is. Heb een Arai helm dus herrie is altijd aanwezig....
**AC**

Ongelezen bericht door **AC** »

Gefeliciteerd met je nieuwe fiets!

En nu lekker rijden!!!! Big RT Smile

Gr. Milan
han62

Ongelezen bericht door han62 »

Alle ruiten van het vorige model passen ook op de 2010 modellen.

Met vr gr
Han
jer0en72

han62 schreef:Alle ruiten van het vorige model passen ook op de 2010 modellen.

Met vr gr
Han
Dat zou echter een beetje een probleem creeren waar dat er niet is, een 'oude' ruit op een nieuwe RT zetten zodat ik die kan vervangen door een andere ruit terwijl mijn nieuwe ruit goed is. M.a.w. bedankt voor de suggestie maar ik heb geen last van herrie rond m'n hoofd behalve de altijd aanwezige herrie omdat ik een Arai helm draag....
Randy
Bijz: Alarm,Bi-Xenon,ESA,GPS,50ltr topcase,Full options
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Rotterdam

Ongelezen bericht door Randy »

jer0en72 schreef:
vuurvreter schreef:

Die ruit is volgens mij niet voor het 2010 model waarvan de ruit ook wel een stuk verbeterd is. Heb een Arai helm dus herrie is altijd aanwezig....
Hallo Jeroen ,

Goede keuze , maar had je voor de GSA gekozen dan was die keuze ook een goede geweest !
Veel plezier met je RT ,
met vriendelijke -1200- groeten,
Randy

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten

Terug naar “R....RT kopen ja of nee?”