kortsluiting teken batterij opladen
Moderator: RT_Patrick
kortsluiting teken batterij opladen
ik heb een 1100RT uit 99, bij aansluiting op de stekker voor opladen batterij ( gel ) , krijg ik het nomale gele indicatie dat hij laadt , dit duurt nu wel al dagen. Heb er ondertussen ook mee gereden en hij start normaal de radio werkt als ook klok .
heb er eens de BMW lader op aangesloten en die geeft een rood lampje ( 12V fout)
wat zou dit kunnen zijn ?
ik heb geen indicatie van een slechte batterij vermits ik gewoon kan starten en zo en geen alarmen krijg.
heb vroeger wel geladen en geen probleem tot nu
heb er eens de BMW lader op aangesloten en die geeft een rood lampje ( 12V fout)
wat zou dit kunnen zijn ?
ik heb geen indicatie van een slechte batterij vermits ik gewoon kan starten en zo en geen alarmen krijg.
heb vroeger wel geladen en geen probleem tot nu
Re: kortsluiting teken batterij opladen
Heb je de lader (Optimate zo te lezen) al eens een tweetal uren van de motor gehaald en terug aangesloten? Ik heb zelf wel eens gehad dat dan de lader een groen lampje gaf...
En om motoraccu's te laden blijft rijden toch de methode van mijn voorkeur...
Groet,
Dave
En om motoraccu's te laden blijft rijden toch de methode van mijn voorkeur...
Groet,
Dave
hallo , al gedaan en geen reactie , nu lukt het met de BMW lader wel en die geeft groen . dus volgeladen.
Waarschijnlijk is de optimate III kapot en blijft die maar laden zeker
Waarschijnlijk is de optimate III kapot en blijft die maar laden zeker
Controleer ook even hoe goed contact gemaakt wordt, dat heeft bij mij ook een keer vergelijkbare resultaten opgeleverd. Stond al op het punt het ding in de prullebak te d... knikkeren.
Even wiebelen met de contacten (aan de accu of via de laadplug in het dashboard) kan wonderen doen.
Even wiebelen met de contacten (aan de accu of via de laadplug in het dashboard) kan wonderen doen.
de optimate weggegooid geen betering , nochtans contacten waren goed 

Ik zou garantie claimen van die Optimate, en ze zitten in België;
http://www.tecmate-int.com/contact.php
Je kunt zelfs onderaan de pagina een link staan om online een reparatie aan te vragen (onder garantie?)
http://www.tecmate-int.com/contact_r.php
Ook al is het een Optimate, toch een beetje zonde om de prullenbak er mee te vullen
http://www.tecmate-int.com/contact.php
Je kunt zelfs onderaan de pagina een link staan om online een reparatie aan te vragen (onder garantie?)
http://www.tecmate-int.com/contact_r.php
Ook al is het een Optimate, toch een beetje zonde om de prullenbak er mee te vullen

ja is waar maar hij was al twee jaar oud , dus ging een verloren effort zijn toch bedankt
In NL heb je (volgens mij, met dank aan Brussel
) volgens de EU richtlijnen wel langer garantie;
Je mag verwachten dat een dergelijk product (lees: geen bewegende, of slijtagegevoelige delen) van verwachten dat het tenminste 5 jaar mee gaat.
je kunt je dus beroepen op ondeugdelijk product of conformiteit (= het product moet goed zijn).
Fabrieksgarantie behoeft zeker niet een beperking in jou rechten te zijn, wat dat betreft.

Je mag verwachten dat een dergelijk product (lees: geen bewegende, of slijtagegevoelige delen) van verwachten dat het tenminste 5 jaar mee gaat.
je kunt je dus beroepen op ondeugdelijk product of conformiteit (= het product moet goed zijn).
Fabrieksgarantie behoeft zeker niet een beperking in jou rechten te zijn, wat dat betreft.
Inderdaad heb je op de Optimate 2 jaar garantiedutchmidiman schreef:In NL heb je (volgens mij, met dank aan Brussel) volgens de EU richtlijnen wel langer garantie;

Niet te snel wegkegelen dus.
Luc
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 0 Reacties
- 5367 Weergaves
-
Laatste bericht door BlackBull
-
- 11 Reacties