Boete

Over verkeerssituaties, veiligheid, wet- en regelgeving in het verkeer.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
Hazeldonk
Type: R1200RT
Bijz: Xenon verlichting, valbeugels, HyperPro veren.
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Dordrecht
Contacteer:

Boete

Ongelezen bericht door Hazeldonk »

Mooie foto ontvangen uit Duitsland. Bijgesloten is een in het Duits gestelde brief die waarschijnlijk over te snel rijden gaat. Weet iemand hoe daar mee om te gaan? _001

Ben
R 1200RT 2005 met Pilot Xenon 5000K, Zumo 350LM, SHOEI MULTITEC, SENA SMH5 headset, Nikon D60 en Sony Cyber-shot. Lid BMW Club Nederland, ANWB, WW.

Ooit:
Jawa 350
Honda 250N
Yamaha 1100XS
Kawasaki 1000ST
BMW R 90S
BMW R 100RS
BMW K 1200LT

Qua Patet Orbis.
http://www.r-1200rt-onderweg.nl
Junkyard Dog
Type: R1100RT
Bijz: Verlaagd met Hyperpro veren. TomTom GO 500.
Land: FRANKRIJK
Woonplaats of omgeving: Creuse.

Re: Boete

Ongelezen bericht door Junkyard Dog »

Gewoon betalen _002 . Je zou contact kunnen opnemen met het Justitioneel incasso bureau.
Volgens mij hoort dit via hen te lopen. _003
Dit loopt uit op betalen, ga je naar Duitsland dan loop je kans dat je een keer wordt aangehouden en dan direct mag betalen.

Succes Anton _004
Laatst gewijzigd door Junkyard Dog op 03 aug 2010, 16:29, 1 keer totaal gewijzigd.
The Dog is in the house

In bezit van:
BMW R60/5 1970 391.252 KM
Harley Davidson FXLR 1990 333.100 KM
BMW R1100RT 1998 310.128 KM
Nieuwe motor HD Dyna Low Rider mei 2015, 73053 KM.
blackers
Type: Ik heb geen motor (meer)
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Flevoland

Ongelezen bericht door blackers »

Ooit in Duitsland een keer een parkeerboete ontvangen (voor auto weliswaar). Nooit meer iets van gehoord. Word ik een volgende keer aangehouden voor iets anders en deze staat nog open, dan betaal ik wel direct.

Was over dit onderwep laatst niet iets te zien bij één of twee vandaag? Misschien kun je het nog terugvinden bij uitzending gemist.
Kreidler 1972-1974
K100LT 1995-1998
R100RT 2002-2003
R1150RT 2003-2009
R1200RT 2009-2019
motorloos 2019-heden
Why don't we call it a day before we call it a nightmare
Inspector Gadget

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Zie de navolgende links;

http://www.anwb.nl/rechtshulp,/voor-wie ... sland.html

http://auto-en-vervoer.infonu.nl/divers ... sland.html

En wat de ANWB zegt;
ANWB schreef:De Duitse autoriteiten kunnen u in Nederland niet dwingen deze te betalen, maar wel wanneer u binnen een aantal jaren weer in Duitsland komt. Dit gaat binnen korte termijn veranderen. Binnen Europa zijn er afspraken om boetes in het verblijfsland van de overtreder te innen, maar Duitsland maakt hier nog geen gebruik van. Zodra ze dat wel doen dan kunnen ook boetes die in het verleden zijn gegeven alsnog in Nederland worden geïnd.

Je doet er m.i. goed aan de brief goed door te (laten) lezen om goed te begrijpen wat de overtreding is, de sanctie en verdere gevolgen.
Je zult niet de 1e zijn die jaren later alsnog met de feiten geconfronteerd wordt, al dan niet via CJIB, bezoek aan Duitsland (bijv. op vliegveld) enzovoort.
Habeve

Ongelezen bericht door Habeve »

Registratie van een boete in Duitsland gebeurt in de meeste gevallen op rijbewijsnummer.
Heb je een (erg) hoge boete gekregen dan heb je bij verlies van je rijbewijs misschien wel
een voordeeltje ;)
Ik zeg natuurlijk niet dat het verlies van je rijbewijs met opzet gebeurt. :$

[groet]
-1200-
Harald
Hazeldonk
Contacteer:

Dank jullie wel voor reacties en ik zal maar betalen. Volgens een tabel op internet moet ik rekenen op 125 euro voor 42 km te hard waar je 50 mag. _002

Ben
R 1200RT 2005 met Pilot Xenon 5000K, Zumo 350LM, SHOEI MULTITEC, SENA SMH5 headset, Nikon D60 en Sony Cyber-shot. Lid BMW Club Nederland, ANWB, WW.

Ooit:
Jawa 350
Honda 250N
Yamaha 1100XS
Kawasaki 1000ST
BMW R 90S
BMW R 100RS
BMW K 1200LT

Qua Patet Orbis.
vioma

Ongelezen bericht door vioma »

Ik reed laatst 67 waar je 50 mag (in duitsland) dat koste 100 euro plus 2 euro administratie kosten. 102 euro dus _002
Walter
Erelid
Erelid
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: Zumo 210 - GoPro Hero
Woonplaats of omgeving: Naarden, 't Gooi
Contacteer:

Ongelezen bericht door Walter »

Hazeldonk schreef:Dank jullie wel voor reacties en ik zal maar betalen. Volgens een tabel op internet moet ik rekenen op 125 euro voor 42 km te hard waar je 50 mag. _002

Ben

Dat is een koopje,
Ik kreeg er 1 1/2 eentje uit een 50 km gebied in Amsterdam, waar ik 89 gereden heb... € 300,00 via de officier van Justitie.....
Walter
Medebeheerder BMW RT Forum
Afbeelding
Inspector Gadget

En ik 27 pleuri ivm traject-controle A12, 3 km te hard na correctie. (dat zal dan 106 km werkelijke snelheid geweest zijn) :(
Als je dat omrekent naar een per km-te-hard prijs, tja, kost dus flink geld.

Tip van de dag; gebruik je GPS niet als snelheidsmeter, is te onnauwkeurig/traag.
JOS WRSM
Erelid
Erelid
Type: Ik heb geen motor (meer)
Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Contacteer:

Ongelezen bericht door JOS WRSM »

Vorig jaar in de Harz, €10,= :!: :!: voor een overschrijding van 12km/h en daar kreeg ik nog een keurig fotootje bij. Zo heb ik ze tenminste nog eens op kosten gejaagd _004
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM
Hub

Ongelezen bericht door Hub »

Hazeldonk schreef:Mooie foto ontvangen uit Duitsland.
Ik rij meestal in Duitsland, Eiffel en omstreken Big RT Smile , kan me echter niet herinneren dat de flitspalen langs de weg van achteren flitsen. Ik heb me door "kenners" laten vertellen dat bij een flitsfoto altijd het gezicht van de bestuurder zichtbaar moet zijn _001 .
Daarom vraag ik me dan ook af hoe het mogelijk is het kenteken van je motor te flitsen?
Hoewel ik me redelijk aan de voorgeschreven snelheden hou en altijd de plaatsen van de flitspalen behoedzaam nader ben ik er nog geen tegen gekomen die mijn achterkant fotografeert.
[groet]
Hub
Hazeldonk
Contacteer:

Hub schreef:
Hazeldonk schreef:Mooie foto ontvangen uit Duitsland.
Daarom vraag ik me dan ook af hoe het mogelijk is het kenteken van je motor te flitsen?

[groet]
Hub
Als iemand me uitlegt hoe ik het gescande PV op het forum kan zetten doe ik dat, dan kan iedereen zien hoe die foto's er uitzien.

Ben

Ooit:
Jawa 350
Honda 250N
Yamaha 1100XS
Kawasaki 1000ST
BMW R 90S
BMW R 100RS
BMW K 1200LT

Qua Patet Orbis.
Walter
Erelid
Erelid
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: Zumo 210 - GoPro Hero
Woonplaats of omgeving: Naarden, 't Gooi
Contacteer:

Ongelezen bericht door Walter »

Hazeldonk schreef: Als iemand me uitlegt hoe ik het gescande PV op het forum kan zetten doe ik dat, dan kan iedereen zien hoe die foto's er uitzien.

Ben
scannen en de instructie opvolgen die je hier: viewtopic.php?f=26&t=49 vindt. dan moet het lukken
Walter
Medebeheerder BMW RT Forum
Afbeelding
Paul cr

Ongelezen bericht door Paul cr »

Ik ben in duitsland een paar keer van voren geflitst, daar heb ik nooit meer iets van vernomen. Ze zullen dus wel meerdere " fotoshoot" mogelijkheden gebruiken. Dit voorjaar echter ook gelasert: Direkt 262 euro pinnen en een maand ontzegging rijbevoegdheid.
Hazeldonk
Contacteer:

Was dat pinnen ook in Duitsland?

Ben

Ooit:
Jawa 350
Honda 250N
Yamaha 1100XS
Kawasaki 1000ST
BMW R 90S
BMW R 100RS
BMW K 1200LT

Qua Patet Orbis.
Paul cr

Yep, in het VW busje kon je "mobiel" pinnen. ( dat heb ik trouwens een jaar of 6 geleden ook al eens mogen doen, dus dat hebben ze al jaren)
Hazeldonk
Contacteer:

Paul cr schreef: . Dit voorjaar echter ook gelasert: Direkt 262 euro pinnen en een maand ontzegging rijbevoegdheid.
en was het de snelheid waard, voor dat bedrag heb je waarschijnlijk geen 3 kilometer te hard gereden? Rijbevoegdheid kwijt, alleen voor Duitsland toch zeker? _002

Ooit:
Jawa 350
Honda 250N
Yamaha 1100XS
Kawasaki 1000ST
BMW R 90S
BMW R 100RS
BMW K 1200LT

Qua Patet Orbis.
vuurvreter

Ongelezen bericht door vuurvreter »

Hazeldonk schreef:
Paul cr schreef: . Dit voorjaar echter ook gelasert: Direkt 262 euro pinnen en een maand ontzegging rijbevoegdheid.
en was het de snelheid waard, voor dat bedrag heb je waarschijnlijk geen 3 kilometer te hard gereden? Rijbevoegdheid kwijt, alleen voor Duitsland toch zeker? _002
Je zult je rijbewijs w.s. moeten inleveren, dus ook in Nederland de klos _002
Wordt de scan nog geplaatst?
Paul cr

Tis het eigenlijk nooit waard natuurlijk. Was ook helemaal niet aan het " scheuren". Ik wou gewoon ( na tijden van nat weer) een lange bocht ' ns mooi nemen om te voelen hoe de RT zich dan houdt. Ik kwam blijkbaar met ruim 120 de bocht uit en op dat stukkie was 70 de max. Je krijgt een sticker op je rijbewijs, dus in Nederland kun je gewoon blijven rijden. Ik ben een maand via Arnhem naar Nijmegen gereden ipv over Emmerich-Kleve.
Inspector Gadget

We moeten inloggen om een hoge-resolutie foto op "mijnalbum" te kunnen zien, maar ik kan wel wat zien, denk ik; ;)
(en het is beter voor jou privacy!)

Zo te zien een foto van én de achterkant (kenteken) én de voorkant, de helm/vizier.
Het kan zijn dat (mit einen schönes Fräulein, vieleicht achter) de computer met een groot beeldscherm al dan niet de kaders (ver)plaatst opdat het gezicht en het kenteken goed waarneembaar zijn.

Let wel, moderne camera's kunnen middels software herkennen waar kentekens zitten en gezichten, en het is wellicht mogelijk dat ze, juist voor motorrijders twee camera's gebruiken. 1 vooruit flitsende en 1 achteruit flitsende, aan elkaar gekoppeld.
Want, laten we eerlijk zijn, als je langs zo'n camera gaat die je flitst, is het in een fractie van een seconde, en dus ook een fractie van een seconde ben je er "voorbij" en kan de vooruit-flitsende camera je (kenteken) "pakken".

Want er zijn ook nog steeds landen waar een kentekenplaat aan de voorzijde van een (o.a. vierwielig) voertuig niet verplicht is (zoals de US, in bepaalde staten).
vuurvreter

Ongelezen bericht door vuurvreter »

Ik zou de afbeelding verwijderen of je NAW gegevens beter onzichtbaar maken :O
Ik kan naam, adres, woonplaats en geboortedatum lezen, en dat lijkt me niet de bedoeling ;)
Donic

Ongelezen bericht door Donic »

Jos WRSM schreef:Vorig jaar in de Harz, €10,= :!: :!: voor een overschrijding van 12km/h en daar kreeg ik nog een keurig fotootje bij. Zo heb ik ze tenminste nog eens op kosten gejaagd _004
Eergisteren net een boete van € 15,- gekregen uit Duitsland. 6 km overschrijding (na correctie). Prijs valt me mee. Weliswaar met de auto dit keer, maar toch. Keurig netjes overgemaakt.
Donic
jojo

Ongelezen bericht door jojo »

Ja, bij ons(in Zwitserland) is het zo, dat een flitspaal van voren en van achteren flitsen kan. Ook vaak hebben ze een tweede kleine camera in de vangrails gemonteerd. Meestal is dit in en om Steden te vinden. De mobile flitsers moeten in Zwitserland de bestuurder kunnen indentificeren, de boete gaat aan de rijder, niet aan de kentekenhouder. Als ze je dus alleen van achteren flitsen, kan je dus zeggen dat je er helemaal niet opzat. Er zijn al proefprocessen in ons voordeel gewonnen; de Politie moet bewijzen welke persoon de overtreding gemaakt heeft. Alleen van voren geflist ben ik al (heel) vaak, niet verder vertellen, nog nooit post ontvangen.
Bij aanhouding na de flits ben je natuurlijk altijd de sigaar!! In het weekend maken ze (de politie) extra kontroles voor motorrijders op de paswegen. Conclusie, rustig rijden, dan zie je ook nog veel meer ook => genieten maar!
Tot ziens in Zwitserland, maar dat zal wel op zijn vroegst volgend jaar worden?
Jos -1200-
Hazeldonk
Contacteer:

Uiteindelijke sanctie, naar aanleiding van 42 km te hard in de bebouwde kom (geloof me het was echt per ongeluk) maar ik heb inderdaad zo hard gereden en ik beken ook, was 180 euro geldboete en 1 maand ontzegging van de rijbevoegdheid met een proeftijd van 4 maanden. _002
De Duitse overheid komt buitenlanders tegemoet doordat je, op een officieel formulier, zelf aan mag geven welke periode de ontzegging moet gelden. :D en ik heb gekozen vanaf 01-12-2010 ;)
Mijn conclusie zal duidelijk zijn "let in de bebouwde kom goed op".

Ben

Ooit:
Jawa 350
Honda 250N
Yamaha 1100XS
Kawasaki 1000ST
BMW R 90S
BMW R 100RS
BMW K 1200LT

Qua Patet Orbis.

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “RT Verkeersforum: verkeerssituaties, veiligheid, wet- en regelgeving”