nieuw R1150RT forumlid

Wij stellen het op prijs dat nieuwe forumleden zich hier even introduceren alvorens tot posten over te gaan.

Moderator: RT_Patrick

Calimero

nieuw R1150RT forumlid

Ongelezen bericht door Calimero »

Hallo mede-BMW RT-liefhebbers,

Bij het zoeken naar technische informatie over mijn R1150RT stuitte ik op dit forum. Ik hoop hier mijn kennis over mijn motor nog verder te kunnen uitbreiden en wellicht kan ik af en toe ook mijn steentje bijdragen aan diverse onderwerpen.
Sinds 1980 is de motor mijn hoofdvervoersmiddel en sindsdien zijn er ruim 680.000 kilometers onder diverse wielen doorgerold. Nadat ik na een ernstig ongeval in 1991 mijzelf noodgedwongen in 6 jaar tijd 106.000 kilometer op een Yamaha XV250 voortbewogen had tracteerde ik mijzelf in 1998 op mijn eerste BMW, een nieuwe R850R. Deze fijne motor is in bijna 10 jaar tijd 278.000 kilometer mijn trouwe metgezel geweest. Helaas gooide een van een vrachtwagen afgevallen houten balk op de A16 in 2008 roet in het eten om de magische 3 ton op de kilometerteller te halen. Ik kon de balk niet ontwijken en reed er dwars overheen. Met twee kapot geslagen wielen kon ik al bonkend vanaf de derde rijstrook de vluchtstrook bereiken waarna ik geen meter meer voor- of achteruit kon. Gelukkig was ik niet onderuit gegaan want dan had het gezien de drukte in de ochtendspits op de A16 wel eens fout voor mij kunnen aflopen.
De ruim 3.000 Euro schade vond ik teveel om nog aan mijn BMW uit te geven. Financieel zat een nieuwe BMW er voor mij niet in dus werd het een nieuwe Honda Deauville NT700V. Rijeigenschappen die je tijdens een proefrit niet kunt beoordelen komen dan bij veelvuldig gebruik boven water. De stabiliteit was niet wat ik van mijn BMW gewend was geweest en ook miste ik dat beetje extra vermogen bij het rijden in de bergen met twee personen. Na een jaar heb ik de Deauville ingeruild voor een R1150RT uit 2004 met 65.000 kilometer op de klok. En of ik nu weer helemaal happy ben? ja en nee....
De RT is een heerlijke motor waarop ik mijn dagelijks 100 km woon-werk-verkeer met veel plezier afleg. Het rijden naar en in bergachtige streken is met deze motor zowel voor mij als mijn vriendin achterop een waar genoegen. Helaas heeft de motor het afgelopen jaar iets te veel bij de dealer gestaan. Een kapot cardanlager, een kapotte meenemer van de kilometerkabel, een kapotte voorremcilinder van de remhandel en een vastzittend schakelpedaal gooide behoorlijk wat roet in het eten van het rijplezier. Ook het noodgedwongen verblijf van de motor bij de dealer nadat deze na het uitvoeren van een reparatie in de sneeuw met mijn motor onderuit gleed stemde mij niet vrolijk _002 , al valt dit natuurlijk niet de BMW te verwijten.
Al met al heb ik met mijn RT een nogal valse start gehad. Gezien mijn ervaring met de R850R weet ik dat het ook anders kan en hoop ik dat de pechduiveltjes mij na dit eerste jaar voorbij zullen gaan.

[groet] , Arie
p.s. waarom Calimero? Vanwege dat gele eierdopje op mijn hoofd!
Paul cr

Re: nieuw R1150RT forumlid

Ongelezen bericht door Paul cr »

Welkom hier Arie!
Mooi uitgebreid intro-verhaal, maar je hebt dan ook al een aardig motorverleden achter de rug om over te schrijven.
Hopelijk krijg je de komende 100 k km. geen pech meer met je RT.
Calimero

Paul cr schreef:Welkom hier Arie!
Mooi uitgebreid intro-verhaal, maar je hebt dan ook al een aardig motorverleden achter de rug om over te schrijven.
Hopelijk krijg je de komende 100 k km. geen pech meer met je RT.
Bedankt Paul, ik ga er voor!
JOS WRSM
Erelid
Erelid
Type: Ik heb geen motor (meer)
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Contacteer:

Ongelezen bericht door JOS WRSM »

Beste Arie,

Van harte welkom op het RT-forum en bedankt voor je uiteenzetting. Grappig dat bij velen van ons, zoekenden, de Honda Deauville even in beeld is geweest. Dat geldt ook voor mij. Uiteindelijk toch weer die BMW dan maar. OK ze zijn niet altijd even zaligmakend, maar uiteindelijk komt dat wel goed.
Veel plezier met je -1150- en het RT-forum
[groet]
Jos
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM
Stingray

Ongelezen bericht door Stingray »

Van harte welkom op het forum en veel veilige km toegwenst. Hopelijk zonder de dealer te zien.
Randy
Type: R1200RT
Bijz: Alarm,Bi-Xenon,ESA,GPS,50ltr topcase,Full options
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Rotterdam

Ongelezen bericht door Randy »

Hallo Calimero ,

welkom bij dit forum , goh wat een rot verhaal van die balk , hoe is dat verzekeringtechnisch afgelopen , ben er wel benieuwd naar !

Je leest het één en ander erover in de diverse motorbladen , maar ze zijn toch vaak verschillend afgehandeld (verschil in aanpak oid ?)

veel veilige km's toegewenst ,
met vriendelijke -1200- groeten ,
Randy
WernerB
Type: R1200RT
Bijz: Midland BT next/TomTom 550
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Tholen

Ongelezen bericht door WernerB »

Hallo calimero,

Welkom op dit fantastische forum met nog meer RT-verliefden.
Veel zonnige en vooral veilige kilometers toegewenst!

Have a nice BMW-day!
WernerB
Have a nice BMW-day!
WernerB

.....Nil Nobis Absurdum....Dus: Penderyn whisky, mooie sigaren en Italiaanse Amarone-wijn! (Niet noodzakelijkerwijs in die volgorde......)
Afbeelding
Calimero

Randy schreef:Hallo Calimero ,

welkom bij dit forum , goh wat een rot verhaal van die balk , hoe is dat verzekeringtechnisch afgelopen , ben er wel benieuwd naar !

Je leest het één en ander erover in de diverse motorbladen , maar ze zijn toch vaak verschillend afgehandeld (verschil in aanpak oid ?)

veel veilige km's toegewenst ,
met vriendelijke -1200- groeten ,
Randy
Hallo Randy,

Omdat mijn R850R slechts WA extra was verzekerd kreeg ik van mijn eigen verzekering niets uitgekeerd. Ik heb via de rechtsbijstandsverzekering die aan mijn motorverzekering gekoppeld is de wegbeheerder aansprakelijk gesteld voor de schade. Ik voerde hierbij aan dat zij d.m.v. de camera's boven de weg de balk hadden moeten zien liggen en dus de rijbaan hadden moeten afsluiten. Mijn claim is geaccepteerd en ik kreeg vervolgens toch nog € 2.000,00 uitgekeerd. Met de € 1.000,00 die ik voor de inruil terug kreeg ben ik uiteindelijk best tevreden met de afhandeling van mijn pechgeval.
Al had ik eerlijk gezegd toch liever schadevrij verder gereden, alhoewel ik dan nu geen RT gehad zou hebben!
Ieder nadeel heb zijn voordeel ;)

[groet] Arie

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Plaats reactie

Terug naar “Nieuw hier? Graag eerst even voorstellen”