Graag wil ik mij even voorstellen als nieuw lid van het BMWforum.
Ik ben Jan Edens uit Almere-haven, ik ben sinds 1 maand ook BMW R1100RT rijder.
In 1968 ben ik begonnen op een BSA 350, daarna een Triumph TH21, Moto Guzzi 800 Calofornia, BMW-R60, Kawasaki-1500 classic die ik nu nog steeds bezit, en nu dus ook een R1100RT.
Zoals jullie zien ben ik niet erg merk trouw, maar kijk op het moment wat er interessant voor mij (en mijn vrouw )is, want ook mijn vrouw rijdt op deze motoren.
Ik ben geinteresseerd geraakt voor de BMW R1100RT omdat wij een echte tourmotor wilde naast de Kawasaki, omdat deze niet echt voldeed als lekkere motor voor de duo bij lange ritten.
Het speelde ook mee dat in onze familie veel BMW wordt gereden en er dus veel over motoren en specifiek BMW wordt gesproken, en de R1100RT er als tourmotor er toch wel erg vaak als goede en fijne betrouwbare motor afkomt, en ik vindt de BMW R1100RT lijnen erg fraai.(mooie volle motor, en toch pracht stroomlijn)
Bij het zoeken was de keus toch redelijk snel gemaakt, en heb een fraaie zilver/zwarte R1100RT uit 1997 op de kop weten te tikken.
Wat erg leuk is dat ik in de 1ste maand dat ik de BMW heb al meer heb gereden dan op de Kawasaki in 1 jaar, wat toch wel iets zegt over dit type motor.
Ik hoop via dit BMW forum mij (nog) meer betrokken te voelen bij het BMW rijden, en leuke en goede informatie uit te wisselen.

![motorgroet [groet]](./images/smilies/motorgroet1.jpg)