2 soorten nieuwe r1200rt 2010

Alle overige technische zaken.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
boggie

2 soorten nieuwe r1200rt 2010

Ongelezen bericht door boggie »

Weet iemand van de nieuwe vorkpoten(zie GS),gemonteerd op laatst geleverde RT 1200 van maand juli ????Heb zelf nieuwe 1200 gekocht,werd geleverd begin juni.Op 1 maand tijd zit er dus al een groot (optisch) verschil met eigen motor!!!!Had ik dat geweten,zou ik wel even gewacht hebben met de ondertekening van bestelbon.......Heb een zeer slecht gevoel met aanpak van BMW om dergelijke ingrijpende update zo snel na lancering van het nieuwe model 2010 door te voeren! _003 De nieuwe vorkpoten zijn een stuk mooier en sluiten beter aan bij de RT .Zou de nieuwe ook (nog) beter rijden???Een ontgoochelde en kwade BMW fan. _002
easydriver

Re: 2 soorten nieuwe r1200rt 2010

Ongelezen bericht door easydriver »

jep,

heb er inderdaad ook van gehoord, heb mijne de tweede week van julie ontvangen en zou reeds met nieuwe voorvork zijn. Ik heb het nadien ook maar gehoord van een kenner, zelf heb ik nog niet dadelijk naar het verschil gekeken.

Ook de optie van radio zou of gaat in de toekomst veranderen, deze zou uitgerust worden met bleuthoot functie.
had ik dit ook maar geweten zou toch even wachten daarop.

mvg
moh_fan
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: N-Br

Ongelezen bericht door moh_fan »

boggie schreef:Weet iemand van de nieuwe vorkpoten(zie GS),gemonteerd op laatst geleverde RT 1200 van maand juli ????
Afbeelding
Dus een 2010 eRTee heeft deze vorkpoten?
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
R1150RT - R1200RT '07 / '08 / '11 / '15
--- Lid BMW MC Vlaanderen ---
moh_fan
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: N-Br

Ongelezen bericht door moh_fan »

Ik vond het antwoord zelf al...
viewtopic.php
Afbeelding
© han62
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
R1150RT - R1200RT '07 / '08 / '11 / '15
--- Lid BMW MC Vlaanderen ---
doov650

Ongelezen bericht door doov650 »

boggie schreef:Heb een zeer slecht gevoel met aanpak van BMW om dergelijke ingrijpende update zo snel na lancering van het nieuwe model 2010 door te voeren! _003
Ingrijpend? Ik denk dat dat wel mee valt.
leo442
Type: R1200RT
Bijz: thundergrey-metallic 2010.
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: ZO Brabant

Ongelezen bericht door leo442 »

Misschien zit het verschil in of er al dan niet ESA is gemonteerd?
Bijkomend voordeel is natuurlijk wel dat je de ''oude'' vork kan spuiten als deze licht is beschadigd, de ''nieuwe zal je dan al gauw moeten gaan polijsten!

Leo.
ruudvlt

Ongelezen bericht door ruudvlt »

GRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR,

ja leuk hoor ...Ik heb er nu wel erg de behoefte om ongenuanceerd te reageren. Koop ik mij daar na lange overweging een eerste nieuwe motor EVER, nieuwe MY2010 -1200- is hij na 2 maanden al oud!!.. Zijn ze daar helemaal van de ratten besnuffeld. Ja , ja ik weet het .. een BMW is gemaakt om te rijden maar toch .. Voel mij stevig gen**** door die mannen. En BMW kennende gaan ze bij iedere opmerking daarover nog een beetje hautain zitten doen ook nog. Maak mij vreselijk kwaad om zoiets. Als er een update komt maken ze daar ruim van te voren een melding van en zo hoort het ook. Wie heeft hier iets over gelezen?? Precies dat bedoel ik dus .. En ik zie de bui al hangen als je hem later in wilt ruilen ... F***!!!

sorry boys/girls , moest even stoom afblazen na dit gelezen te hebben,

Ruud
Tilburg
doov650

Ongelezen bericht door doov650 »

Wat is nu precies het verschil?

Is het beter?
J.H. Willems

Ongelezen bericht door J.H. Willems »

boggie schreef:Weet iemand van de nieuwe vorkpoten(zie GS),gemonteerd op laatst geleverde RT 1200 van maand juli ????Heb zelf nieuwe 1200 gekocht,werd geleverd begin juni.Op 1 maand tijd zit er dus al een groot (optisch) verschil met eigen motor!!!!Had ik dat geweten,zou ik wel even gewacht hebben met de ondertekening van bestelbon.......Heb een zeer slecht gevoel met aanpak van BMW om dergelijke ingrijpende update zo snel na lancering van het nieuwe model 2010 door te voeren! _003 De nieuwe vorkpoten zijn een stuk mooier en sluiten beter aan bij de RT .Zou de nieuwe ook (nog) beter rijden???Een ontgoochelde en kwade BMW fan. _002
Ja daar weet ik van.... Ik heb inmiddels (door een ongeval) mijn 2e nieuwe R1200RT MY2010. De eerste was van 9 april, de tweede van 8 juli. De eerste had nog de oude vorvork van 35 mm. De 2e heeft een nieuwe voorvork van 41 mm. Die de GS en de ST ook hebben. Het is een verbetering, de motor stuurt strakker en heeft (bij remmen in de bocht) minder onderstuur neiging. Met de eerste heb ik 6000 km gereden, waarvan ongeveer de helft in de Eifel en Sauerland. Met de tweede heb ik inmiddels 4000 km. gereden en ik ben vandaag terug gekomen van enkele dagen sturen in de Eifel. Mijn ervaring is gebaseerd op dit soort gebruik. Hoewel ik met de eerste ook niet ontevreden was ben ik wel blij met deze aanpassing, zowel optisch als wat betreft het rijgedrag.
[groet]
Henk -1200-
Maarten de Vries
Type: R1200RT
Bijz: 2011 model. Bouwjaar 2010
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Het Gooi
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maarten de Vries »

Het is voor het eerst dat ik iets lees over een nieuwe voorpoot.

Dit weekend zou ik mijn nieuwe RT geleverd gekregen hebben. Echter was de dealer MotorPort Almere vergeten bij de bestelling de audio/radio optie aan te vinken. Nu weer een nieuwe besteld en zit er inderdaad ook meteen de blue tooth optie op. Geluk bij een ongeluk. Verder heeft MotorPort Almere het ook perfect opgelost. Mijn inruiler K1200LT had hij al verkocht. Ik rijd nu op zijn demo RT.

Maarten de Vries
easydriver

Ongelezen bericht door easydriver »

Dat is eigenlijk goed nieuws, want de radio's van de rt 2010 tweede helft, zouden software matig aangepast kunnen worden. Binnenkort eens even nahoren als ze het kunnen aanpassen.

mvg
fotobiker

Ongelezen bericht door fotobiker »

Ik kan best begrijpen dat je vreselijk baalt als zoiets je overkomt. (Heb zelf ooit zo'n ervaring met een nieuwe auto gehad, daarbij was het verschil nog veeeeel groter.)

Aan de andere kant moeten we blij zijn dat er altijd ontwikkeling blijft, en dat ze dan niet wachten op een nieuw model jaar.
Geloof me, je hebt nog steeds een nieuwe fantastische motor, ik zou willen dat ik met je kon ruilen.
wjdreesen

Ongelezen bericht door wjdreesen »

De mijne is van maart 2010 en heeft ook al bluetooth.Ik heb niet _001 naar de veerpoten gekeken maar met ESA op sport stuurt ie
strak.Verder boeit het me ook niet zo geweldig:ik ben tevreden met 'm. _004 _004
Elk jaar verandert wat,toch?

grtz
BMWim -1200-
Ton1959

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Meestal is de laatste uitvoering van een bepaald model pas goed en dan komt het jaar daarna een nieuw model met nieuwe problemen. Ik heb meestal liever het oude model dan weet ik welke ellende ik hoogstwaarschijnlijk krijg. Verrassingen zijn vaak minder leuk.

Ton
Olivier-NL-

Ongelezen bericht door Olivier-NL- »

Dit verhaal van 2 soorten nieuwe r1200rt 2010 klopt. Een klant in het zuiden van Vakantieland ( :D ) heeft zijn RT 2010 omgeruild in juni voor het 2010 met dikkere voorpoten en nieuw motormanagement, zijn eerste van 2010 had de dikke nog niet (had hij wel zelf gezien anders dikke neus !!) en zijn blok bleef niet lekker stationair draaien.

@ Ton logische conclusie _004
GrasmaaieRT

Ongelezen bericht door GrasmaaieRT »

easydriver schreef:Dat is eigenlijk goed nieuws, want de radio's van de rt 2010 tweede helft, zouden software matig aangepast kunnen worden. Binnenkort eens even nahoren als ze het kunnen aanpassen.

mvg
easydriver:
Heb ik toch ook een 1200 RT van maart 2010.
Weet jij iets van een software update voor de radio icm Blue Tooth ??

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Overige Techniek & Mechanica”