Nieuwkomer

Wij stellen het op prijs dat nieuwe forumleden zich hier even introduceren alvorens tot posten over te gaan.

Moderator: RT_Patrick

Chocobop

Nieuwkomer

Ongelezen bericht door Chocobop »

-1100-

Hallo Allemaal,

Aanstaande vrijdag 23-7 ga ik mijn BMW R1100RT ophalen. Ik rij nu nog op een Honda Shadow VT600C uit 1990. Het is dus een hele verbetering.

De BMW rijdt stukken beter, maar goed, dat hoef ik jullie hier niet te vertellen denk ik. Het leuke is dat er ook een Radio in de BMW zit. Weet iemand of je deze kan vervangen voor een radio waar je je ipod op aan kan sluiten en dan nog steeds gebruik kan maken van de toetsen op het stuur?

groetjes,

Bob
Inspector Gadget

Re: Nieuwkomer

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Welkom!

Je mag het mijn zus ook vertellen, ze heeft je voorgaande fiets momenteel. ;)

Anyhoe, terug naar je vraag;
Inderdaad de BMW radio heeft deze mogelijkheden niet.
De radio van de BMW R1100RT is de Clarion PU9203A, de handleiding en de servicemanual vindt je in de "Handige downloads"-sectie op dit forum.
In de servicemanual kan je zien dat de toetsen op het stuur normaal gesproken naar de massa schakelen.

Als je de radio gaat vervangen met 1 die MP3-aansluitmogelijkheden heeft, dan zal je iets slims moeten bedenken, zoals een verloopje van de din-aansluiting van stuurbediening.
Lijkt mij niet geheel onmogelijk.

Ik heb hier andere merk radio's liggen die in R1100RT's gezeten hebben, en daar heeft men infrarood afstandsbedieningen gebruikt.
(de IR-oog (ontvanger) van die radio's waren extern aan te sluiten, en zaten op het dashboard)

Draadgebonden afstandsbediening-gestuurde radio's zit je vaak met wat meer knoppen dan momenteel op je R1100RT stuur zitten ;)
HenkvanR
Type: Ik heb geen motor (meer)
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Apeldoorn

Ongelezen bericht door HenkvanR »

Hallo Bob
allereerst welkom op t forum
ik heb zelf een poosje rondgereden met een soort cassette bandje met een draadje voor naar je ipod hooftelefoonaansluiting en dit werkt prima alleen vind ik het getetter uit de luidsprekers niks dus heb nu een helm waar m'n ipod rechtstreeks op aangeloten is dan hoeft niet iedereen mee te genieten _002 van mijn muziek en alle andere apparatuur is ook op m'n helm aangesloten maar een andere radio weet ik niet ik geloof wel dat er een aantal leden zijn die dit hebben gedaan
[groet]
HenkvanR -1200-
Doragon

Ongelezen bericht door Doragon »

Welkom.

Mijn R1100RT heeft ook een radio. Ik weet niet eens of dat ding het nog doet _001 In 3 jaar tijd nooit gebruikt..............................
Wil je wat horen moet dat ding meestal aardig hard en je raakt al snel de bastonen kwijt. Niks voor mij. Als ik dan al muziek wil, wat zelden voorkomt, stop de de oortjes van een gewoon mp3 spelertje onder mijn helm. Wellicht niet Hi-Tech, maar het werkt redelijk.
Stingray

Ongelezen bericht door Stingray »

van harte welkom op het forum en veel veilige km toegewenst op je RT
Gwaaido

Ongelezen bericht door Gwaaido »

Koop een sony-radio met bekabelde afstandsbediening die je dan op het stuur bevestigt...
Afbeelding
Ben je klaar voor een kleine 70 euro ;)

Welkom op het forum!
Inspector Gadget

Vraag alleen is, is deze waterdicht? _001

Is wel een prima oplossing anders behalve zo'n joystick op je dashboard, maar het werkt wel, ik heb ze wel eens eerder gezien op een fiets.

Op Marktplaats staan overigens ook radio's voor motoren met MP3 mogelijkheid.

Ik heb het nog even nagekeken en de radio met draadgebonden IR-oog is een Blaupunkt Calgary MP35.

Kortom, vele mogelijkheden, afhankelijk van je budget en je wensen ;)
Doragon

Ongelezen bericht door Doragon »

Nog één nachtje slapen!!!!!! _004

Gr., Hans
Junkyard Dog
Type: R1100RT
Bijz: Verlaagd met Hyperpro veren. TomTom GO 500.
Land: FRANKRIJK
Woonplaats of omgeving: Creuse.

Ongelezen bericht door Junkyard Dog »

Welkom op het forum. [welkom]
Mooie motor heb je, veel en vooral veilige kilometers gewenst.

[groet] Anton _004
The Dog is in the house

In bezit van:
BMW R60/5 1970 391.252 KM
Harley Davidson FXLR 1990 333.100 KM
BMW R1100RT 1998 310.128 KM
Nieuwe motor HD Dyna Low Rider mei 2015, 73053 KM.
Randy
Type: R1200RT
Bijz: Alarm,Bi-Xenon,ESA,GPS,50ltr topcase,Full options
Woonplaats of omgeving: Rotterdam

Ongelezen bericht door Randy »

Hallo Bob ,
hartelijk welkom en veel plezier met je RT , misschien tot ziens ?
de hartelijke -1200- groeten ,
Randy
WernerB
Bijz: Midland BT next/TomTom 550
Woonplaats of omgeving: Tholen

Ongelezen bericht door WernerB »

Hoi Bob,
Welkom op het forum!
Veel zonnige en veilige kilometers toegewenst!

Have a nice BMW-day!
WernerB
Have a nice BMW-day!
WernerB

.....Nil Nobis Absurdum....Dus: Penderyn whisky, mooie sigaren en Italiaanse Amarone-wijn! (Niet noodzakelijkerwijs in die volgorde......)
Afbeelding
Gwaaido

Ongelezen bericht door Gwaaido »

dutchmidiman schreef:Vraag alleen is, is deze waterdicht? _001

Is wel een prima oplossing anders behalve zo'n joystick op je dashboard, maar het werkt wel, ik heb ze wel eens eerder gezien op een fiets.

Op Marktplaats staan overigens ook radio's voor motoren met MP3 mogelijkheid.

Ik heb het nog even nagekeken en de radio met draadgebonden IR-oog is een Blaupunkt Calgary MP35.

Kortom, vele mogelijkheden, afhankelijk van je budget en je wensen ;)
Heb er net een trip van 1000 km in de regen :shock: op zitten.
Afstandsbediening werkt nog steeds zoals het moet.
Ik post wel eens een foto van mijn constructie, netjes aangebracht onder mijn linker handvat, dus niks joystick op het dashboard...
Big RT Smile
Inspector Gadget

Gwaaido schreef:Heb er net een trip van 1000 km in de regen :shock: op zitten.
Het is dat het weer verbeterd is, anders zou je denken dat je in Nederland aan het touren was. ;)
Gwaaido schreef:Afstandsbediening werkt nog steeds zoals het moet...Ik post wel eens een foto van mijn constructie...
Heel graag, want ik ben benieuwd hoe je het zo netjes hebt opgelost. _004
Inspector Gadget

Ondertussen heb ik van Gwaaido de foto's gekregen, mijn complimenten, hij heeft het echt heel netjes opgelost.

Ik heb foto's gezien waar deze bedrade Sony afstandsbediening op (of nabij? _001) de rechter remvloeistof-reservoir gemonteerd zit, of ergens "midden op _001" het dashboard.

Gwaaido heeft het m.i. heel erg netjes opgelost door via een beugeltje, waardoor deze Sony afstandsbediening parallel loopt aan je linker handvat, nabij je bestaande knoppenpartij aldaar, zonder in de weg te zitten.

Ik vindt het heel strak opgelost! _004

Als iemand daar foto's van wilt zien, zal ik ze plaatsen.
Randy

dutchmidiman schreef:Ondertussen heb ik van Gwaaido de foto's gekregen, mijn complimenten, hij heeft het echt heel netjes opgelost.

Ik heb foto's gezien waar deze bedrade Sony afstandsbediening op (of nabij? _001) de rechter remvloeistof-reservoir gemonteerd zit, of ergens "midden op _001" het dashboard.

Gwaaido heeft het m.i. heel erg netjes opgelost door via een beugeltje, waardoor deze Sony afstandsbediening parallel loopt aan je linker handvat, nabij je bestaande knoppenpartij aldaar, zonder in de weg te zitten.

Ik vindt het heel strak opgelost! _004

Als iemand daar foto's van wilt zien, zal ik ze plaatsen.
Welnu Dutchmidiman ,

als dat zou kunnen , hou ik mij voor aanbevolen , ik zoek ook naar zo'n oplossing en zou graag zien hoe op die wijze op te lossen .
alvast bedankt en met vriendelijke -1200- groeten ,
Randy
Inspector Gadget

Ik heb de eigenaar van de foto's om toestemming gevraagd (vindt ik wel zo netjes) of ik ze op mijn account bij PhotoBucket mag plaatsen.

Via een L/J/Z-vormige ( _001) beugeltje is er op een bestaande schroef in de handvat-partij links de Rotary Commander parallel geplaatst.
Zodra ik toestemming heb, zal ik de foto's plaatsen.
Inspector Gadget

En het formele ok gekregen, dus de afbeeldingen op dit draadje geplaatst;
viewtopic.php?f=42&t=2879&start=0

Ik wil niet alhier nog meer off-topic gaan, uit respect voor de auteur van dit draadje, het is zijn onderwerp tenslotte!
Randy

Beste dutchmidiman ,

bedankt voor de moeite , het is zeer informatief geweest .
met vriendelijke -1200- groeten ,
Randy

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Plaats reactie

Terug naar “Nieuw hier? Graag eerst even voorstellen”