ervaringen met dealers / garages op dit forum?

Alles op OFF TOPIC gebied

Moderator: RT_Patrick

Mogen ervaringen met dealers / garages met naam en toenaam op dit forum worden geplaatst?

Ja
45
87%
Nee
7
13%

Totaal aantal stemmen: 52

bolderbast

ervaringen met dealers / garages op dit forum?

Ongelezen bericht door bolderbast »

Vanwege een eerder deze avond op slot gezet draadje op dit forum (viewtopic.php?f=63&t=2563) ben ik benieuwd naar jullie mening over dit onderwerp!

Wie weet kunnen we er - afhankelijk van de uitslag - gezamenlijk een modus in vinden!

Groet!
Bolderbast
pesyl6

Re: ervaringen met dealers / garages op dit forum?

Ongelezen bericht door pesyl6 »

Goed initiatief, vind het zowiezo een beetje simpel dat een topic wordt gesloten bij een beetje kritiek. Daar is het toch een forum voor.
WoutG

Ongelezen bericht door WoutG »

Meer dealer informatie vind je hier Dealer info
bolderbast

WoutG schreef:Meer dealer informatie vind je hier Dealer info
Ja, had ik ook al eens bekeken. Prima site. Vaak geen reacties waarin ik kan zien waarom mensen een dealer goed of niet goed beoordelen. Is het vanwege de koffie? Zijn ze gematst met de prijs of is het een inhoudelijk deskundige zaak waar je fatsoenlijk wordt behandeld en waar krijgt voor je geld.
Bovendien staat de garage waar ik mn motor heb gekocht er niet bij :)
bolderbast

pesyl6 schreef:Goed initiatief, vind het zowiezo een beetje simpel dat een topic wordt gesloten bij een beetje kritiek. Daar is het toch een forum voor.
Tsja, er werd daar ook wel on-rt-forums gereageerd en het verzoek tot sluiting kwam van de starter van het topic zelf.
Ik wilde net een antwoord posten om te vragen om de criticasters van repliek te dienen i.p.v. een topic te laten sluiten- toen het werd gesloten.
Jammer, maar dit was de keuze van de starter van het topic, en daarmee volgens mij dus te respecteren!

Het onderwerp vond ik belangrijk genoeg om er een folow-up aan te geven middels deze poll.
pesyl6

We moeten met zijn allen opletten het woord respect niet teveel centraal te stellen. Als je op het forum een nieuwe boodschap plaatst hoort daar ook bij dat je enige kritiek moet kunnen verdragen. Trek de lange tenen af en toe in en ga sportief met kritiek om, daar is nog nooit iemand slechter van geworden. Een onderwerp sluiten omdat het de verkeerde kant lijkt op te gaan doet mij meer denken aan een eenzijdig opgelegde censurering. Iedereen die een rt rijdt voldoet aan de norm van volwassenheid, hier hoort ook volwassen gedrag bij. Mochten er motorzaken zijn die de kritiek lezen op hun zaak of werkzaamheden dan mag je verwachten dat hij er wat mee doet, en een zwaluw maakt geen zomer. Mijn autodealer is pro-actief, die meldt zich regelmatig of de zaken goed zijn gegaan en is dat niet het geval dan komt hij erop terug. Mocht er hier kritiek op een zaak worden geplaatst dan hoop ik wel dat de kritiek ook met de desbetreffende is besproken, anders is het wat te makkelijk.
Het verhaal van hoor wederhoor is dan al wat ondervangen.
WoutG

Ongelezen bericht door WoutG »

bolderbast schreef:
WoutG schreef:Meer dealer informatie vind je hier Dealer info

Bovendien staat de garage waar ik mn motor heb gekocht er niet bij :)
Je kunt je eigen dealer natuurlijk gewoon toevoegen, al was het alleen maar vanwege zijn "slechte" koffie. :lol:
PaulRS

Ongelezen bericht door PaulRS »

Hoi.

Maakt mij niks uit.

Mijn dealer levert alleen de onderdelen, het werk doe ik liever zelf.

En als ik daar aan de balie sta met een verlanglijstje krijg ik altijd wat ik hebben wil, voor regulier onderhoud of reparaties, of het moet iets heel speciaal zijn, maar dat verwacht ik dan ook niet.
Meestal is dat er dan de dag erop.

Dealer in kwestie is Harry M te L.

X-maal beter dan de MP hier in dorp, die hebben niks, ook geen Ahnung. Oia

Groeten, Paul.
Geht net, gibbet net.
sanderh

Ongelezen bericht door sanderh »

bolderbast schreef:
Jammer, maar dit was de keuze van de starter van het topic, en daarmee volgens mij dus te respecteren!
Bolderbast,
Dank je wel en ik kan alleen maar hopen dat meerderen er zo over denken.
sanderh

Ongelezen bericht door sanderh »

pesyl6 schreef:We moeten met zijn allen opletten het woord respect niet teveel centraal te stellen. Als je op het forum een nieuwe boodschap plaatst hoort daar ook bij dat je enige kritiek moet kunnen verdragen. Trek de lange tenen af en toe in en ga sportief met kritiek om, daar is nog nooit iemand slechter van geworden. Een onderwerp sluiten omdat het de verkeerde kant lijkt op te gaan doet mij meer denken aan een eenzijdig opgelegde censurering. Iedereen die een rt rijdt voldoet aan de norm van volwassenheid, hier hoort ook volwassen gedrag bij. Mochten er motorzaken zijn die de kritiek lezen op hun zaak of werkzaamheden dan mag je verwachten dat hij er wat mee doet, en een zwaluw maakt geen zomer. Mijn autodealer is pro-actief, die meldt zich regelmatig of de zaken goed zijn gegaan en is dat niet het geval dan komt hij erop terug. Mocht er hier kritiek op een zaak worden geplaatst dan hoop ik wel dat de kritiek ook met de desbetreffende is besproken, anders is het wat te makkelijk.
Het verhaal van hoor wederhoor is dan al wat ondervangen.
Pesyl6,
Ben het met je eens. Kritiek mag, maar doe het op de inhoud van het bericht en niet op de persoon. Ik ervaar dit niet meer als kritiek, als iemand je voor hypocriet uitmaakt. Ik was zeg maar teleurgesteld en heb daarom het onderwerp zelf weer gesloten.
Gelukkig gaat dit draadje beter _004 en staat uiteindelijk de info wel op het forum zodat iedereen het naar believen (positief) kan gebruiken.

Groeten,

Sander
Wildripper
Type: R1200RT
Land: Tsss echt niet
Woonplaats of omgeving: Westfriesland

Ongelezen bericht door Wildripper »

Wel delen _004 , maar het moet geen afzeik topic worden.

Problemen met dealers uiteraard eerst met de dealer proberen op te lossen.

Het gevaar is altijd, dat er alleen slechte ervaringen worden gemeld.
En zoals al eerder gezegd, kan natuurlijk gebeuren dat iemand een slechte ervaring heeft
en een ander een goede, laten we dan niet verzanden in welles en nietes spelletjes.

Meld ook wat je goede en dan wel slechte ervaring is.

En ook moeten we oppassen dat negatieve verhalen heel gekleurd gaan worden gebracht. Big RT Smile

Mmm moet nu ook ff oppassen, want ik lijk nu wel heel erg mijn persoonlijk voorkeuren naar voren te brengen, terwijl ieder natuurlijk vrij moet zijn om te zeggen wat hij/zij wil.

We hoeven natuurlijk niet op elk draadje te reageren, wanneer ons iets niet aanstaat.

Maar voor de rest _oo_

[groet]

Jack
Zümo XT
bolderbast

Ik ben eigenlijk ook geïnteresseerd in de argumenten van de tegenstemmers!

Immers: Misschien kunnen er én ervaringen met naam en toenaam worden gepost én aan de bezwaren van de tegenstemmers tegemoet worden gekomen.
Ik zie hier een mogelijke win-win situatie! Big RT Smile

Kortom: laat aub van je horen!
Opahak

Ongelezen bericht door Opahak »

Nou hier is een tegenstemmer!

Mijn mening is eigenlijk heel simpel. Als je een probleem hebt met de motorzaak (dealer of niet) dan moet je je melden bij de motorzaak. Als beide om de tafel gaan zitten dan is een oplossing meestal wel te vinden. Is er geen oplossing te vinden en de zaak is dealer dan kun je je melden bij herr BMW. Geen dealer dan eventueel gang naar de rechter en een andere motorzaak zoeken. De kantorechter is tot 5.000,- open en je kan zelf een zaak beginnen.

Je "ervaring" delen op een forum lost niks op en levert dus uiteindelijk niks op. Het feit dat iemand een slechte ervaring heeft met een zaak wil niet per definitie zeggen dat het een slechte zaak is. Iemand kan een slechte dag hebben gehad wegens tientallen redenen waar jij je de dupe van voelt/bent.

De enige reden die ik kan bedenken om een slechte ervaring met naam en toenaam te delen is toegeven aan wraakgevoelens en revanche willen nemen en daar is dit mooie forum niet voor!
bolderbast

Ok. Loud and clear! 8)_

En hoe sta jij tegenover het posten van positieve ervaringen? Dat kan natuurlijk ook!
Inspector Gadget

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Ben het helemaal met Opahak eens, en m.i. is dat ook de enige juiste insteek;
Het heeft altijd twee kanten, en daarom zou je hoor- en wederhoor moeten toepassen, als je zorgvuldig wilt zijn.

Want iedereen maakt wel eens een fout, en wat volgens mij het meest belangrijk is, is dat, en hoe, het opgelost wordt.

Positieve ervaringen moet je zeker kunnen delen, maar ook daar geldt voor mij althans, het is een moment-opname.
Ik heb het ook bij goede dealers flink mis zien gaan, en belangrijk is dan de oplossing.

Het blijft mensenwerk, ik maak elke dag toch ook fouten en foutjes, en ben een meester in het oplossen ;) :lol:
bolderbast

Ok,

Mag ik het dilemma zo samenvatten:
Vertrouwen wij de deelnemers op dit forum om een eerlijke en oprechte evaluatie te geven en staan we dat toe, of vertrouwen we daar niet op en verbieden we het.

In een eerdere reactie zag ik bijvoorbeeld dat ze bij het een of andere bedrijf "niks hebben en niks weten" (of woorden van gelijke strekking.) Dat zou voor mij geen kwalitatieve evaluatie zijn die ik met naam en toenaam van het betreffende bedrijf op dit forum zou willen lezen. (Overigens vermeldde de betreffende poster ook niet naam en toenaam!!)
Vertel dan conreet wat de situatie was. Dan kun je voor jezelf meteen de mening van de poster op waarde schatten.

Nog een voorbeeld, maar nu concreter: Ik ben erg tevreden over de garage waar ik mijn rt heb gekocht. Ondanks het feit dat 'ie een aantal mankementjes bleek te hebben (mijn rt) heeft de garage deze snel, kostenloos, zonder gesputter en naar mijn tevredenheid opgelost. Daar ben ik tevreden over.
In deze 'mening' heb ik opgeschreven waar ik tevreden over ben en waarom. Niet vanwege de prijs, niet vanwege de koffie maar vanwege de service en de snelheid ervan. Nu kun je zelf je mening vormen over de mijne...

We zouden overigens best een aantal voorwaarden mogen stellen aan een evaluatie. Voldoe je daar niet aan, dan komt 'ie er niet op...
pesyl6

We blijven nog erg voorzichtig voor de arme dealers, dat zijn toch die bedrijven met die hoge werkplaattarieven en te dure onderdelen... Met andere woorden ze worden goed betaald, dan mag je ook verwachten dat ze een beetje met kritiek kunnen omgaan. Kom op mensen het is hier geen landelijke consumentenorganisatie. Het is een club mensen die af en toe wat moppert als hun rt niet goed behandeld is. Alleen positive verhalen daar pas ik voor, de wereld bestaat niet alleen uit positieve verhalen.
Opahak

bolderbast schreef:Ok. Loud and clear! 8)_

En hoe sta jij tegenover het posten van positieve ervaringen? Dat kan natuurlijk ook!

Bijna mijn hele verhaal geldt ook voor positieve ervaringen. Het kan namelijk zijn dat iemand een goede dag heeft. Zoals je misschien niet weet heeft iedereen
3 goede dagen in de week en 2 slechte dagen. Als iemand anders een positieve ervaring heeft wil dat niet zeggen dat het een "goede" zaak is.

De kwaliteit van een zaak kun je afmeten in hoe men met klachten omgaat en afhandeld!

Overigens ben ik het ver met DMM eens!
bolderbast

Opahak schreef:Zoals je misschien niet weet heeft iedereen 3 goede dagen in de week en 2 slechte dagen.
Dat wist ik inderdaad niet. Hoe zit het met die andere twee dagen? ;)
Opahak schreef:Als iemand anders een positieve ervaring heeft wil dat niet zeggen dat het een "goede" zaak is.
Klopt! Dat betekent dat iemand vindt dat 'ie daar een positieve ervaring heeft gehad. En dat mag 'ie van mij aan mij vertellen!
Opahak schreef:De kwaliteit van een zaak kun je afmeten in hoe men met klachten omgaat en afhandeld!
Helemaal mee eens! Ook aan andere dingen, maar zeker ook aan hoe men met klachten omgaat en deze afhandelt.
En ik stel voor dat je dat op dit forum mag vertellen aan anderen!

(p.s. mooie stad, trouwens, waar jij woont. Zelf ook jarenlang gewoond!)
Opahak

bolderbast schreef:
Opahak schreef:Zoals je misschien niet weet heeft iedereen 3 goede dagen in de week en 2 slechte dagen.
Dat wist ik inderdaad niet. Hoe zit het met die andere twee dagen? ;)

Dan ben ik dronken _005
Opahak schreef:Als iemand anders een positieve ervaring heeft wil dat niet zeggen dat het een "goede" zaak is.
Klopt! Dat betekent dat iemand vindt dat 'ie daar een positieve ervaring heeft gehad. En dat mag 'ie van mij aan mij vertellen!
Opahak schreef:De kwaliteit van een zaak kun je afmeten in hoe men met klachten omgaat en afhandeld!
Helemaal mee eens! Ook aan andere dingen, maar zeker ook aan hoe men met klachten omgaat en deze afhandelt.
En ik stel voor dat je dat op dit forum mag vertellen aan anderen!

(p.s. mooie stad, trouwens, waar jij woont. Zelf ook jarenlang gewoond!)

Dat begrijp ik maar ik begrijp niet wat het algemeen nut is om daar dan naam en toenaam bij te noemen. Stel je eens voor dat alles wat *jij* verkeerd of niet goed hebt gedaan in de afgelopen 3 jaar in je werk op een forum komt te staan omdat diegene die het aangaat niet tevreden was. Dat wil volgens mij niemand omdat we allemaal mens zijn en fouten maken. Laten we iedereen in de gelegenheid stellen om fouten te maken en op te lossen en ervan te leren dan worden we er allemaal beter van!! De foutenmaker leert en verbeterd zichzelf en de getroffene houd er een goede relatie aan over!

Tuurlijk is bovenstaand verhaal in de echte wereld lang niet altijd zo maar ik ga hiervan als startpunt uit en pas als een en ander anders gaat dan mijn verwachting dan kom ik in het verweer rechtstreeks met die persoon. Om dan naderhand op een forum naam en toenaam te noemen vind ik verkeerd.

Overigens vind ik de ervaring op zich delen *NIET* verkeerd. Daar kunnen we allemaal van leren.

Nog even een heel waar spreekwoord over Leiden:

Uit gouden korenaaren schiep God de Leidenaren, en uit het restant de rest van Nederland!
pesyl6

Laten we dan ook de goede ervaringen niet meer bij naam en toenaam noemen, de wereld bestaat helaas niet alleen uit juichverhalen.
Dingelbert
Bijz: Full options, Rapid Bike Kit, Laser uitlaat
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Horst

Ongelezen bericht door Dingelbert »

Volgens mij lopen er steeds een paar dingen door elkaar in de discussie.
Ik denk dat niemand er op staat te wachten om dit forum te vervuilen met allerlei incidenten die iemand een keer overkomt bij een bepaalde dealer. Want inderdaad, fouten worden overal gemaakt.
Maar als zo'n dealer weigert om te zoeken naar een oplossing, als er geen enkele interesse is om er met de klant uit te komen, dan wordt dat al anders. Wat mij betreft zou dat best op het forum mogen komen. En als daar dan blijkt dat er sprake is van systematisch slechte service (niet omdat er iemand bezig is met de betreffende zaak zwart te maken, maar omdat er verschillende slechte service-ervaringen op het forum komen), dan zijn we allemaal toch geholpen? Wie kijkt er niet bijv. bij kieskeurig naar de reviews van zowel produkten als internetbedrijven?

En volgens mij kan dat allemaal best een beetje netjes blijven. De meeste forumgebruikers (zelfs die niet uit Leiden komen) geven toch steeds weer blijk van enige beschaving.

En natuurlijk - en daar gelden precies dezelfde argumenten voor - kunnen er positieve service-verhalen altijd op het forum. De goede hebben er voordeel bij (zie Kenny) en de systematisch slechte service verlenende bedrijven verliezen klanten als ze 't niet beter gaan doen.

Kortom, wat mij betreft gewoon doen, maar hou het bij zinnig en fatsoenlijk.

Peter
Inspector Gadget

Wellicht een idee :idea: , in plaats van een hele "verhandeling" (ik weet, ik heb er zelf nogal een handje van epistels te schrijven :roll: ) alleen een soort punten-lijst met een cijfer tussen 0 en 10 ?

Zoiets als;
- Naam Dealer
- Regulier-onderhoud
- Groot-onderhoud
- Niet-reguliere reparatie
- Aftersales
- Opvolging
- Tijdsplanning / tijdigheid
- Doet wat hij zegt, zegt wat hij doet
- Betrouwbaarheid (afspraak is afspraak)
- Herstelt fouten
- Inzicht
- Eerlijkheid
- Oprechtheid
- Prijsstelling
- Kwaliteit occasions
- etc
(lijst is indicatief natuurlijk ;) )

In plaats van dat je emoties en perceptie probeert in woorden uit te drukken, geef je een cijfer voor de diverse diensten/onderwerpen zoals jij ze die keer ervaren hebt.
Je geeft dan m.i. nog steeds je eigen mening en waardering, maar voorkomt dat het een soort welles-nietes discussie wordt.

Het is maar een idee! Big RT Smile
Dingelbert

Wellicht een idee , in plaats van een hele "verhandeling" (ik weet, ik heb er zelf nogal een handje van epistels te schrijven ) alleen een soort punten-lijst met een cijfer tussen 0 en 10 ?
Ben niet kapot van het idee.
Je lijkt een objectieve maatstaf aan te leggen, terwijl juist het toekennen van cijfers erg subjectief is in een dergelijk geval. Dan liever een beschrijvend verhaal. Kan ik tenminste zelf beoordelen. En als dat een lang epistel wordt, zal er ook wel veel aan de hand zijn. What's the problem?
Inspector Gadget

hhmm, tja, naast het feit dat het een momentopname is, en dus inderdaad subjectief, emoties en perceptie ook gaan meespelen, natuurlijk.
Bij de ene persoon wat meer dan bij de ander persoon. Niets menselijks is ons vreemd, toch?

En wellicht dat je het dan woordelijk wat minder goed of juist of volledig kunt uitdrukken, en daardoor misschien afbraak doet aan je eigen ervaringen.

Want in het geschreven woord is het heel moeilijk emoties goed te plaatsen of te lezen.
En in een mogelijk gevoelige of lastige situatie zoals een beoordeling, moet je daar heel zorgvuldig mee om moeten gaan, goed bewoorden en alle “franje” beperken.

De wereld is m.i. niet zwart-wit maar verschillende kleuren grijs.

Aan de andere kant, we hebben de MOD's ook nog en die doen m.i. een prima job, en tevens acht ik de forumleden alhier zeer hoog.

Maar het is m.i. een weg met vele valkuilen, zorgvuldigheid en volledigheid zal heel belangrijk zijn, en zal het niet altijd emotieloos blijven wat dat betreft.
Want we zijn allemaal mens, dus faalbaar.

Ik blijf het een hele lastige materie vinden.
Opahak

Dingelbert schreef:Volgens mij lopen er steeds een paar dingen door elkaar in de discussie.
Ik denk dat niemand er op staat te wachten om dit forum te vervuilen met allerlei incidenten die iemand een keer overkomt bij een bepaalde dealer. Want inderdaad, fouten worden overal gemaakt.
Maar als zo'n dealer weigert om te zoeken naar een oplossing, als er geen enkele interesse is om er met de klant uit te komen, dan wordt dat al anders. Wat mij betreft zou dat best op het forum mogen komen. En als daar dan blijkt dat er sprake is van systematisch slechte service (niet omdat er iemand bezig is met de betreffende zaak zwart te maken, maar omdat er verschillende slechte service-ervaringen op het forum komen), dan zijn we allemaal toch geholpen? Wie kijkt er niet bijv. bij kieskeurig naar de reviews van zowel produkten als internetbedrijven?

En volgens mij kan dat allemaal best een beetje netjes blijven. De meeste forumgebruikers (zelfs die niet uit Leiden komen) geven toch steeds weer blijk van enige beschaving.

En natuurlijk - en daar gelden precies dezelfde argumenten voor - kunnen er positieve service-verhalen altijd op het forum. De goede hebben er voordeel bij (zie Kenny) en de systematisch slechte service verlenende bedrijven verliezen klanten als ze 't niet beter gaan doen.

Kortom, wat mij betreft gewoon doen, maar hou het bij zinnig en fatsoenlijk.

Peter

Als een dealer/zaak iets weigert dan heeft dat misschien met de communicatie te maken? Ik bedoel de manier waarop de klant naar de zaak communiceert?

Hoer zou je het vinden als diezelfde dealer een forum heeft waar hij met naam en toenaam lastige/ververvelende/zeurende/zuigende klanten noemt om andere dealers/zaken te waarschuwen?

Nee ik zie er nog steeds geen heil in. Ik snap nog steeds niet waarom er met de vinger gewezen moet worden?
Dingelbert

Als een dealer/zaak iets weigert dan heeft dat misschien met de communicatie te maken? Ik bedoel de manier waarop de klant naar de zaak communiceert
Zou zo maar kunnen. En als dat zo zou zijn, dan kan een dergelijk forum van gebruikers de betreffende zaak daarmee mooi helpen om e.e.a. te verbeteren.
Hoer zou je het vinden als diezelfde dealer een forum heeft waar hij met naam en toenaam lastige/ververvelende/zeurende/zuigende klanten noemt om andere dealers/zaken te waarschuwen?
Van mij mag het. Maar ik denk dat goede ondernemer z'n energie liever steekt in het proberen tóch die lastige klant tevreden te stellen dan dat hij op internet blijk geeft daar niet toe in staat te zijn.
Nee ik zie er nog steeds geen heil in. Ik snap nog steeds niet waarom er met de vinger gewezen moet worden?
Ik vrees dat je de pointe mist: het gaat niet om vinger wijzen. Het gaat om de betreffende zaak de kans te geven om te verbeteren én om forumleden te waarschuwen tegen écht malafide zaken (en die zijn er, dat kun je niet ontkennen).
Enfin, ieder z'n mening.
Opahak

Ik vrees dat je de pointe mist: het gaat niet om vinger wijzen. Het gaat om de betreffende zaak de kans te geven om te verbeteren én om forumleden te waarschuwen tegen écht malafide zaken (en die zijn er, dat kun je niet ontkennen).
Enfin, ieder z'n mening.[/quote]

En dat doe je door op een forum (wat waarschijnlijk niet door de desbetreffende zaak gelezen wordt) je ongenoegen te uiten? Ik snap het nog steeds niet?
Waarschuwen tegen malafide zaken? Wat is malafide, 1 slechte ervaring, 10 slechte ervaringen? Allemaal subjectief en voor mij daardoor niet betrouwbaar.
Sorry ik zie nog steeds geen voordelen van het noemen van naam en toenaam!
pesyl6

Wat mij betreft is dat een goed idee, maar laten we dan ook ophouden met verwijzingen naar zaken die het wel goed doen, want waarschijnlijk is dat net zo subjectief, al een klacht over een zaak.
Dingelbert

En dat doe je door op een forum (wat waarschijnlijk niet door de desbetreffende zaak gelezen wordt) je ongenoegen te uiten? Ik snap het nog steeds niet?
Waarschuwen tegen malafide zaken? Wat is malafide, 1 slechte ervaring, 10 slechte ervaringen? Allemaal subjectief en voor mij daardoor niet betrouwbaar.
Sorry ik zie nog steeds geen voordelen van het noemen van naam en toenaam!
Ik begin het vage vermoeden te krijgen dat wij het niet eens gaan worden. Dus wat mij betreft laat ik het bij deze discussie.
Aleen: ik neem aan dat je berichtje bij een ander draadje dan een slip of the pen was?
Ik ben vandaag bij Restyle geweest en een paar handschoenen en een zomerjas gekocht. Helaas vertelde de eigenaar/uitbater mij dat € 25,- korting gegeven wordt als er meer dan € 250,-- wordt besteedt. Dat was een tegenvaller want ik verbraste € 185,- en kwam dus niet in aanmerking

Gezien het "verhaaltje" denk ik niet dat ik de eerste was die er naar gevraagd had en ook niet de eerste ben die ben afgewimpeld. Ik vind het wel jammer en voel me voor jan met de korte achternaam staan als ik meen recht te hebben ergens op en ik wordt afgeblazen! Geen fijne ervaring dus
;)
Opahak

Ik ben vandaag bij Restyle geweest en een paar handschoenen en een zomerjas gekocht. Helaas vertelde de eigenaar/uitbater mij dat € 25,- korting gegeven wordt als er meer dan € 250,-- wordt besteedt. Dat was een tegenvaller want ik verbraste € 185,- en kwam dus niet in aanmerking

Gezien het "verhaaltje" denk ik niet dat ik de eerste was die er naar gevraagd had en ook niet de eerste ben die ben afgewimpeld. Ik vind het wel jammer en voel me voor jan met de korte achternaam staan als ik meen recht te hebben ergens op en ik wordt afgeblazen! Geen fijne ervaring dus
;)[/quote]

Kijk dat bedoel dus. Een verkeerd voorbeeld aanhalen om je gelijk te krijgen. Dit is niet als kritiek op de winkel bedoeld maar om leden van dit forum voor eenzelfde ervaring te behouden. Voor je hierop reageert, ik heb een hele positieve ervaring met deze winkel. Alleen de afspraak over de korting was niet duidelijk.

Mijn mening is duidelijk en verder reageer ik niet meer.
pesyl6

Ja en dan gaat het nog maar om 25 euro.......
Inspector Gadget

Nee, ik denk, als ik het goed inschat, om het principe.

Ik zou dat ook niet fijn vinden, en iedereen gaat daar op zijn eigen manier mee om, dat moet je respecteren.
pesyl6

opvallend dat er meteen zo negatief gedacht wordt, het gaat niet om het waarschuwen voor malafide bedrijven, een forum is ook bedoeld om positieve en negatieve ervaringen op allerlei gebied te delen, over de motor, het onderhoud, de dealer en ook als je baalt dat je 25 euro korting bent misgelopen. Dan mag er gerust een keer een naam genoemd worden. Het zal mij in ieder geval niet doen besluiten niet naar zo'n zaak toe te gaan als ik er zelf wel goede ervaringen mee heb.
Inspector Gadget

Ben het met je eens, een forum is DE plek om ervaringen (zowel positief alsook minder positief) op allerlei gebieden met elkaar uit te wisselen.
Met, zoals Big W. en Jos WRSM het zo mooi beschrijven "....hoor en wederhoor".

Maar je geeft het zelf al aan op dit specifieke onderwerp, je ervaart sommige reacties als negatief, terwijl het ook als impulsief of met emoties beladen kan zijn.
Het is ligt er helemaal aan hoe de schrijver het ervoer en op het toetsenbord tot uitdrukking probeert te brengen.

Laat ik weer eens een ander idee in de lucht gooien dan;
In plaats van dat je een negatieve ervaring meldt, (tenzij het structureel voor komt, en je gevoel roept dat je er anderen voor moet waarschuwen) meer de vraagvorm;
Zoiets als, “..wat zijn jullie ervaringen met dealer XYZ..”
En het dan "netjes" houden in de trend van "ik zou niet naar hen toe gaan, heb geen positieve ervaringen" met een beschrijving van wat je in het verleden zoal meegemaakt heb, zonder al te diep in details te treden. _001

Een ander aspect wat ik hier nog niet de revue heb zien passeren, is het juridische aspect, namelijk die van laster, smaad (en smaadschrift) en belediging.
Een zeer duidelijke onderscheiding tussen feiten en meningen zijn bij zo'n draadje "ervaring met dealer XYZ" zeer van belang, dunkt me.
Immers, een ware bewering kan ook smaad zijn. Want je kunt door een bewering de goede naam of eer aantasten.
(dealer XYZ verkoopt alleen maar schade-fietsen. Dealer XYZ repareert met gebruikte onderdelen. etc)

Een mening moet feitelijk wel kloppen. Anders tast je het imago onterecht aan, en zou je aansprakelijk gesteld kunnen worden voor de schade.
Het zal vaak ook niet meevallen om aan te geven waar een feit ophoudt en een mening begint.

Ook is het moeilijk om aan te geven over de vraag of iets smaad, laster of een belediging is.
Maar je komt wel terecht in het strafrecht, namelijk artikel 261, en het is een misdrijf.

Ik wil het geen "zwaarder" onderwerp van maken, maar het is wel iets waar iedereen heel goed moet over nadenken.

Want in dit digitale tijdperk laten we allemaal overval allerlei "vingerafdrukken" achter, bezint voor men begint, is m.i. dan het motto.
bolderbast

Ok
Om te voorkomen dat we in een -in dit kader toch wat potsierlijke- discussie terecht gaan komen omtrent de interpretatie en toepassing in de praktijk van artikel 261 WvS, de vrijheid van meningsuiting, de grondwet, het EVRM, het verdrag van Geneve, het communisme, de betekenins van de strijd tussen Trotskisten en de Leninisten, het Keynesiaans kapitalisme en de verborgen waarheid over chemtrails, wil ik het volgende voorstel doen:

- Gezien de stemverhouding,
- waar mogelijk rekening houdend met de mening van vóór- en tegenstanders,
- gezien het informatieve karakter van dit forum en
- gezien het feit dat er al meningen over dealers en garages met naam en toenaam worden gegeven op dit forum (positief en negatief),

stel ik voor om het noteren van ervaringen - gevraagd en ongevraagd - toe te staan op dit forum, voor een proefperiode van 6 maanden.
Daarna kan worden bezien of e.e.a. voldoet aan de verwachtingen en of ermee wordt doorgegaan.

(-> merk op dat in dit voorstel geen beperkingen of extra regels of weet ik veel wat voor voorzichtigheden mensen allemaal het liefst zouden inbouwen, zijn opgenomen.
Ten eerste is dat een heilloze weg van discussies zonder einde en ten tweede is er gezien het algemene niveau op dit forum geen reden te vrezen voor onwelgevalligheden.
Mochten die zich toch voordoen dat kan er ad-hoc, zonder meteen het hele onderwerp te verbannen, worden ingegrepen.)

Dit is mijn voorstel en daar zult u het mee moeten doen ;)
Laatst gewijzigd door bolderbast op 20 jul 2010, 17:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Inspector Gadget

Je mag natuurlijk je eigen mening hebben, maar potsierlijk is en was mijn intentie niet.
Dat maakt het aanhalen van de andere "discussies" er wel weer van, is mijn mening althans.

Waar ik alleen even de aandacht op wilde vestigen is het feit dat er een situatie kan ontstaan waarbij de bewuste dealeRT melding gemaakt wordt in de trend van "... op het BMW RT Forum wordt gezegt dat..." en mogelijkerwijs de consequenties daarvan.

Het geven van een mening is niet geheel vrijblijvend, wat dat betreft.
pesyl6

er is pas sprake van laster smaad en aanverwante zaken wanneer het om onwaarheden gaat, daarbij is het ook wel wat overdreven om met artikelen uit het wetboek te gooien, er is ook nog artikel 7 en nog een paar anderen die de consument beschermen. In het geval van de jas met de 25 euro heeft de delaer niets gezegd over smaad, maar heeft het op een voor ieder goede manier opgelost. Mocht het een onwaarheid zijn die wordt verkondigt dan is de poster daarvoor verantwoordelijk en zal hij ook open moeten staan voor de consequenties van zijn handelen.
Dingelbert

bolderbast schreef: Dit is mijn voorstel en daar zult u het mee moeten doen ;)
Goed plan!

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “RT Café”