Ik denk aan momenten dat het gefrummel met de dikke sleutelhanger te veel tijd kost...
Nou is dat nog lekker vaag

en dit antwoord had natuurlijk iedereeen kunnen verzinnen...
Dus zal ik 't gewoon "even" uitleggen.
Ik ben als vrijwilliger verbonden aan de
Stichting Motor Begeleidings Team. Dat is een stichting die zich bezig houdt met goede doelen: er wordt geld ingezameld door tegen betaling bij sommige evenementen motorrijdende verkeersregelaars te leveren en met dat geld wordt van alles gedaan voor hen die het wat minder hebben zegmaar.
Truckruns, zijspanruns, motortoertochten voor geestelijk en/of lichamelijk gehandicapten of de Ride 4 The Roses worden door ons gratis verkeerstechnisch begeleid, er wordt bijgedragen aan leer- en/of recreatieve toestellen (van gevulde boekenkast via tv/video tot hulpmiddelen) die aan opvangcentra geleverd worden.
De evenementen waar we ons geld mee verdienen zijn vaak grote sportevenementen zoals de Giro, de Tour de France en de Vuelta (als die Nederland aan doen), de races op Zandvoort, hele en halve marathons enzovoort. Vooral bij de dynamische wedstrijden zoals de grote wielerwedstrijden is het van belang dat je snel van het ene punt naar het andere kan komen, tot voor kort mochten wij vanaf de motor regelen dus dan stond je ergens met je motor "tussen je knieën", deed je ding en weg was je weer. Er is nieuwe regelgeving gekomen en daardoor mogen we dat niet meer doen. Dat betekent dus aan komen rijden, motor uit en op de jiffy, helm af, verkeer regelen (meestal alleen stopzetten, de kruising vrijgeven wordt door de laatste politiemens achter de stoet gedaan), helm op, op de motor, starten en wegwezen. En in zo'n situatie kan je net ff wat tijd winnen als je gelijk kan starten en niet eerst nog moet gaan rommelen met de startonderbreker.
't Gaat dus niet om het snel kunnen weg zijn na het
beroven van een oud vrouwtje!!!
Ennuhhhh... tussen haakjes: de Stichting kan nog steeds vrijwilligers gebruiken! Dus als je 't nuttige met 't aangename wilt vereningen, meld je dan gewoon aan
Groetjes,
Eric