Beantwoord: Dashboardverlichting

Bekabeling, zekeringen, accessoires en storingen.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
amsteles
Type: R1200RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Nieuwegein

Beantwoord: Dashboardverlichting

Ongelezen bericht door amsteles »

Heb sinds 2 jaar een -1200- en ben daar heel tevreden mee, op 1 ding na en dat is de dashboardverlichting.
Ik zou graag willen dat die permanent kon branden maar het werkt via een sensor. Soms, tijdens b.v. een regenbui of naderende schemer, is de snelheidsmeter nauwelijks af te lezen. Heb getracht om m.b.v. een zwart stickertje de sensor voor de gek te houden, maar veel help het niet. Heb niet het lef gehad om te proberen de plastic afdekkap van de snelheismeter af te halen om een stickertje direct op de sensor te plakken. Vlgs de dealer (Motoport) zou het via de computer niet in te stellen zijn. Heeft iemand een oplossing om die verlichting permanent te laten branden?
beamer1200rt
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS 2004
Woonplaats of omgeving: Zeist

Re: Dashboardverlichting

Ongelezen bericht door beamer1200rt »

Ik meen mij vaag te herinneren dat je de lichtintensiteit kunt instellen, maar permanent aanzetten is geen bestaande functie.

Het heeft mij nog nooit gestoord. Heb je soms onafhankelijk van het weer altijd een Polaroid op?
Motorverleden: 2009 R12000RT, 2005 R1200RT, 2003 R1150RT, 2001 R1150RT, 2000 R1150GS, 1997 R1100RT, 1997 K1100LT, 1996 K75
Jan R1200RT

Ongelezen bericht door Jan R1200RT »

beamer1200rt schreef:Ik meen mij vaag te herinneren dat je de lichtintensiteit kunt instellen
Je kunt (alleen) het contrast instellen.
Voor volledig aan kun je misschien je sensor doorverbinden of verbreken (ik weet niet hoe het geschakeld is).
amsteles
Type: R1200RT
Woonplaats of omgeving: Nieuwegein

Ongelezen bericht door amsteles »

Heb het voor elkaar! Gewoon de linker- en rechter delen met het BMW-logo verwijderen; dan de spiegels eraf halen. Om het beschermingsglas van de tellerpartij af te nemen moet je eerst het windscherm verwijderen om de schroeven bovenop te verwijderen (tenzij je een haakse schroevendraaier hebt). Daarna het voorfront verwijderen en het tellerglas afnemen door de 6 zwarte schroefjes los te draaien.
Ik heb over de sensor 2 lagen ondoorzichtig grijs zelfklevend plastic geplaatst. Dit is hetzelfde plastic dat ook wordt gebruikt om reclame op auto's te plakken. Met een pons heb ik een mooi rondje gemaakt en dit op de sensor geplakt. Het geheel weer monteren.
Ook als de zon schijnt blijft de dashbordverlichting branden.
Als er nog vragen zijn verneem ik die wel en zal ze zo goed mogelijk beantwoorden.

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Elektrische Systemen”