Ik heb pas sinds een week een boxer (R1100 RT).
Dit was geen bewuste keuze maar iets wat op mijn pad kwam na mijn K100 RT.
Het is een hele omschakeling, niet onplezierig maar wel anders.
Nu was de K100 RT een rustige "hoog" toerige motor. De R1100 RT is dat dus niet.
Ik ervaar de R1100 RT tot nu toe als een "laag"toerige motor met een behoorlijk koppel (t.o.v. de K100 RT).
Ik vraag mij alleen wel af wat de juiste schakelmomenten zijn. Daar ben ik nog niet achter.
De handleiding geeft aan over te schakelen naar een lagere versnelling wanneer de toerenteller onder de 1500 toeren komt. Dat lijkt mij erg laag.
Ik heb soms het gevoel dat wanneer ik in z'n 2e door een bocht ga dat hij dreigt af te slaan.
Kan iemand mij zeggen of deze lage toerentallen bij een boxer normaal zijn. (Ik heb geen referentiekader).
Verder merk ik dat wanneer ik 's morgens wegrijdt (woon-werk) en de eerste keer wil opschakelen van de 1 naar de 2 dat dat moeizaam gaat. Daarna gaat het wel goed. Al is het schakelen met een boxer naar mijn gevoel wel "rauwer" dan met een 4 cilinder lijnmotor.
Misschien is dat ook normaal maar dat weet ik niet.

Wie kan mij meer vertellen uit eigen ervaringen ?
Alvast bedankt

Groet
Perrie
