BMW R1200RT
Moderator: RT_Patrick
Forumregels
NIEUW HIER? LEES DAN OOK EVEN DIT >>
NIEUW HIER? LEES DAN OOK EVEN DIT >>
- Ralph Romein
- Type: R1200RT/LC
- Bijz: Ebony Metallic 2015, Sena 10R
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Alphen aan den Rijn
Re: BMW R1200RT
Hoi Richard,
Welkom op het forum en succes met de voorgenomen aankoop. 27.000 km is natuurlijk niets maar koop je 'm via een BMW dealer of prive? Ongelijke slijtage van de remschijven is wel een dingetje, waar BMW je meestal wel te gemoed komt. De standaard vering vind ik zelf ook een zwak punt. Kijk rustig rond op dit forum.
Welkom op het forum en succes met de voorgenomen aankoop. 27.000 km is natuurlijk niets maar koop je 'm via een BMW dealer of prive? Ongelijke slijtage van de remschijven is wel een dingetje, waar BMW je meestal wel te gemoed komt. De standaard vering vind ik zelf ook een zwak punt. Kijk rustig rond op dit forum.
Mvg, Ralph Romein

- blackers
- Type: Ik heb geen motor (meer)
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Flevoland
Welkom.
Over het aantal kilometers zou ik mij geen zorgen maken. Wat misschien een optie is, is dat je de motor laat beoordelen door een BMW-dealer bij jou in de buurt. Je zult hiervoor wellicht wat moeten betalen, maar dat kan zich dubbel en dwars terugverdienen. En denk ook even aan de garantie (Bovag o.i.d.) En waar is de motor in onderhoud geweest en zijn de rekeningen van de beurten en/of reparaties nog aanwezig. Misschien kun je de vorige eigenaar raadplegen.
En heb je twijfels; bedenk dan dat er meer 1200 RT's te koop zijn.
En wat de motor betreft; elke motor heeft sterke en zwakke punten. Nu rijd ik een 1200RT van 2009 en ik heb de voorruit en zadels vervangen door een Nedplex ruit en een Corbin zadel. Van de techniek heb ik niet zoveel kaas gegeten, maar tot nu toe is het starten en lopen (eh, rijden bedoel ik). Het verbruik is redelijk (5,4 liter op de 100km) en het olieverbruik minimaal.
![motorgroet [groet]](./images/smilies/motorgroet1.jpg)
Over het aantal kilometers zou ik mij geen zorgen maken. Wat misschien een optie is, is dat je de motor laat beoordelen door een BMW-dealer bij jou in de buurt. Je zult hiervoor wellicht wat moeten betalen, maar dat kan zich dubbel en dwars terugverdienen. En denk ook even aan de garantie (Bovag o.i.d.) En waar is de motor in onderhoud geweest en zijn de rekeningen van de beurten en/of reparaties nog aanwezig. Misschien kun je de vorige eigenaar raadplegen.
En heb je twijfels; bedenk dan dat er meer 1200 RT's te koop zijn.
En wat de motor betreft; elke motor heeft sterke en zwakke punten. Nu rijd ik een 1200RT van 2009 en ik heb de voorruit en zadels vervangen door een Nedplex ruit en een Corbin zadel. Van de techniek heb ik niet zoveel kaas gegeten, maar tot nu toe is het starten en lopen (eh, rijden bedoel ik). Het verbruik is redelijk (5,4 liter op de 100km) en het olieverbruik minimaal.
Kreidler 1972-1974
K100LT 1995-1998
R100RT 2002-2003
R1150RT 2003-2009
R1200RT 2009-2019
motorloos 2019-heden
Why don't we call it a day before we call it a nightmare
K100LT 1995-1998
R100RT 2002-2003
R1150RT 2003-2009
R1200RT 2009-2019
motorloos 2019-heden
Why don't we call it a day before we call it a nightmare
- Walter
- Erelid
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: Zumo 210 - GoPro Hero
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Naarden, 't Gooi
- Contacteer:
Hallo Richard,
[welkom]
Zoals je ziet wordt je meteen omarmt door de RT familie.
Veel succes bij het maken van je keuze en veel plezier hier op het forum.
[welkom]
Zoals je ziet wordt je meteen omarmt door de RT familie.
Veel succes bij het maken van je keuze en veel plezier hier op het forum.
Walter
Medebeheerder BMW RT Forum

Medebeheerder BMW RT Forum

Ik heb maar 1 tip, als je enige zekerheid wil hebben laat de motor keuren door:
http://www.erikvanlent.nl/
die gaat ter plaatse in jouw opdracht of breng de motor naar onze eigen kenny
http://motorserviceamersfoort.com/
Dan weet je wat je koopt. En als ze zelfs alleen maar kunnen constateren dat de remblokjes versleten zijn hebben ze zichzelf al bijna terugverdient.
Bij goed gebruik kunnen onze boxers veel en zijn ze betrouwbaar maar schades zeggen niks over kwaliteit van de motor maar over de verkoper en die moet je soms vrezen ( of ze zijn zelf ontwetend)
In ieder geval veel plezier met de zoektocht.
http://www.erikvanlent.nl/
die gaat ter plaatse in jouw opdracht of breng de motor naar onze eigen kenny
http://motorserviceamersfoort.com/
Dan weet je wat je koopt. En als ze zelfs alleen maar kunnen constateren dat de remblokjes versleten zijn hebben ze zichzelf al bijna terugverdient.
Bij goed gebruik kunnen onze boxers veel en zijn ze betrouwbaar maar schades zeggen niks over kwaliteit van de motor maar over de verkoper en die moet je soms vrezen ( of ze zijn zelf ontwetend)
In ieder geval veel plezier met de zoektocht.
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!