Rubber los bij cilinder

Alle overige technische zaken.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
BM-double-UU

Rubber los bij cilinder

Ongelezen bericht door BM-double-UU »

Onderweg op de motor was ik ergens gestopt... toen ik de motor weer starte hoorde ik een plof en liep hij stationair onregelmatig.
Het gas er wat op houden (stationair lopend) ander sloeg ie uit...

1 keer op snelheid liep ie beter/goed.

Thuis gekomen eens even kijken wat er aan de hand was....was het rubber los geschoten bij de cilinder (zie foto)

Ben wel benieuwd als zoiets vaker voorkomt... iemand ook ervaring hiermee???

Groet Hans.

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us
DVR1200RT

Re: Rubber los bij cilinder

Ongelezen bericht door DVR1200RT »

Oeps, nee geen ervaring mee. Kon je 't weer makkelijk terugduwen?
Als ik 't goed zie is het de inlaat ?
Pas wel op dat je motor niet structureel te arm loopt door een lek aan de inlaatkant, ivm grotere kans op verbrande kleppen.
Gebruikersavatar
Baird
2024
2024
Berichten: 4365
Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Re: Rubber los bij cilinder

Ongelezen bericht door Baird »

Als dit goed gezeten had dan had hij er nooit uit kunnen 'poppen' , ik vermoed dat het gasklephuis en/of de slangklem niet goed gezeten heeft waardoor dit kan ontstaan. Is daar kort geleden aan gesleuteld? Zo ja door wie?
Met vriendelijke motorgroet
BeRT



R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription

ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
braba

Re: Rubber los bij cilinder

Ongelezen bericht door braba »

Yep, heb ik ook gehad. Kon hem met de hand redelijk terugdrukken (gasklephuis) en heb zo nog probleemloos 4000 km gereden tot de volgende beurt. Bij de beurt hebben ze de klem los gemaakt en het geheel weer vastgezet zoals het hoort. Ik merkte geen enkel verschil na mijn eigen reparatie maar zoals het nu vastzit geeft het toch meer vertrouwen :D
Gebruikersavatar
jaybmw
Berichten: 565
Lid geworden op: 03 feb 2010, 20:16
Type: R1200RT
Bijz: z-technikscherm,wunderlich schakelpookverlenger.
Land: nl
Woonplaats of omgeving: Brabant !

Re: Rubber los bij cilinder

Ongelezen bericht door jaybmw »

Je motor heeft een zg "back-fire" gehad.Dit ontstaat door een arm mengsel,of een te late ontsteking.Dit heeft als gevolg dat je mengsel in de cylinder nog brand als je inlaatkleppen weer open gaan,met als gevolg een plof.Door de druk kan dus je gasklephuis/slang loskomen.Laat ook je kleppen stellen,want deze zullen ook wel te strak staan en ook de gasklephuizen laten synchroniseren. Hoe zijn de bougies en de kabels en draden van je ontsteking?
kawasaki gpz 600 r ,2jaar
kawasaki zx6 r ,8 mnd
kawasaki zx7 r ,4jaar (totall los )
kawasaki zx9 r ,10jaar
bmw r1200 rt
BM-double-UU

Re: Rubber los bij cilinder

Ongelezen bericht door BM-double-UU »

DVR1200RT schreef:Oeps, nee geen ervaring mee. Kon je 't weer makkelijk terugduwen?
Als ik 't goed zie is het de inlaat ?
Pas wel op dat je motor niet structureel te arm loopt door een lek aan de inlaatkant, ivm grotere kans op verbrande kleppen.

Ik heb de kappen eraf gehad zodat ik er goed bij kon, en ik heb niet zo ver gereden naar huis...
Ik had terplekke ook al even gekeken, maar toen had ik het niet kunnen ontdekken.

Als dit goed gezeten had dan had hij er nooit uit kunnen 'poppen' , ik vermoed dat het gasklephuis en/of de slangklem niet goed gezeten heeft waardoor dit kan ontstaan. Is daar kort geleden aan gesleuteld? Zo ja door wie?
Ik heb de motor nog maar net, dus geen idee als er aan gesleuteld is en door wie _001 :-)

Yep, heb ik ook gehad. Kon hem met de hand redelijk terugdrukken (gasklephuis) en heb zo nog probleemloos 4000 km gereden tot de volgende beurt. Bij de beurt hebben ze de klem los gemaakt en het geheel weer vastgezet zoals het hoort. Ik merkte geen enkel verschil na mijn eigen reparatie maar zoals het nu vastzit geeft het toch meer vertrouwen

Heb ook de klem er weer goed vast opgezet, misschien nog een nieuwe klem erop.
Je motor heeft een zg "back-fire" gehad.Dit ontstaat door een arm mengsel,of een te late ontsteking.Dit heeft als gevolg dat je mengsel in de cylinder nog brand als je inlaatkleppen weer open gaan,met als gevolg een plof.Door de druk kan dus je gasklephuis/slang loskomen.Laat ook je kleppen stellen,want deze zullen ook wel te strak staan en ook de gasklephuizen laten synchroniseren. Hoe zijn de bougies en de kabels en draden van je ontsteking?
Ik heb gechekt dat de motor een beurt heeft gehad zo'n 7000 km geleden, en de kleppen zijn gesteld.
maar dat ga ik binnenkort eens even nakijken, maar daarvan ben ik afhankelijk van een ander die me erbij helpt.
Bougies lijken goed...onsteking heb ik geen idee...
Voor de rest altijd starten zonder rare geluiden dit was de eerste keer... 8)_

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Overige Techniek & Mechanica”