DVR1200RT schreef:Oeps, nee geen ervaring mee. Kon je 't weer makkelijk terugduwen?
Als ik 't goed zie is het de inlaat ?
Pas wel op dat je motor niet structureel te arm loopt door een lek aan de inlaatkant, ivm grotere kans op verbrande kleppen.
Ik heb de kappen eraf gehad zodat ik er goed bij kon, en ik heb niet zo ver gereden naar huis...
Ik had terplekke ook al even gekeken, maar toen had ik het niet kunnen ontdekken.
Als dit goed gezeten had dan had hij er nooit uit kunnen 'poppen' , ik vermoed dat het gasklephuis en/of de slangklem niet goed gezeten heeft waardoor dit kan ontstaan. Is daar kort geleden aan gesleuteld? Zo ja door wie?
Ik heb de motor nog maar net, dus geen idee als er aan gesleuteld is en door wie

:-)
Yep, heb ik ook gehad. Kon hem met de hand redelijk terugdrukken (gasklephuis) en heb zo nog probleemloos 4000 km gereden tot de volgende beurt. Bij de beurt hebben ze de klem los gemaakt en het geheel weer vastgezet zoals het hoort. Ik merkte geen enkel verschil na mijn eigen reparatie maar zoals het nu vastzit geeft het toch meer vertrouwen
Heb ook de klem er weer goed vast opgezet, misschien nog een nieuwe klem erop.
Je motor heeft een zg "back-fire" gehad.Dit ontstaat door een arm mengsel,of een te late ontsteking.Dit heeft als gevolg dat je mengsel in de cylinder nog brand als je inlaatkleppen weer open gaan,met als gevolg een plof.Door de druk kan dus je gasklephuis/slang loskomen.Laat ook je kleppen stellen,want deze zullen ook wel te strak staan en ook de gasklephuizen laten synchroniseren. Hoe zijn de bougies en de kabels en draden van je ontsteking?
Ik heb gechekt dat de motor een beurt heeft gehad zo'n 7000 km geleden, en de kleppen zijn gesteld.
maar dat ga ik binnenkort eens even nakijken, maar daarvan ben ik afhankelijk van een ander die me erbij helpt.
Bougies lijken goed...onsteking heb ik geen idee...
Voor de rest altijd starten zonder rare geluiden dit was de eerste keer...