Daarissiedan....

Laat hier je R1100RT maar zien . . . .

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
MarkL

Daarissiedan....

Ongelezen bericht door MarkL »

Zo,

na bijna een jaar rondkijken, advertenties nabellen en nalopen, heb ik dan toch eindelijk mijn nieuwe RT gevonden: een R 1100 RT uit 1999. Granitgrau, met BMW-radiocassettespeler waarop ik mijn iPod kan aansluiten. Nooit verwacht dat een muziekje soms een lekkere toevoeging kan zijn. Misschien moeten er op termijn wel andere luidsprekers in, als dat al kan (iemand suggesties?).

Mijn R 100 RT uit 1989 is bij de dealer achtergebleven. Ik heb dus geen idee of ie een nieuw leven heeft gekregen, of dat ie gekannibaliseerd is ten gunste van behoeftige soortgenoten.

DE R 1100 RT rijdt op zich erg goed. Alleen tussen de 40 en 60 km/u hakkelt hij af en toe (KFR?), maar dat wordt bij de eerstvolgende beurt bekeken. Kortom, ik ben er blij mee, zeker als ie straks helemaal soepel rijdt (zo soepel als mogelijk bij een boxer).

Oordeel zelf:

Afbeelding

Afbeelding
Berrybeer
2023
2023
Type: R1150RT
Bijz: met alles d'rop & d'ran..
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Uden

Re: Daarissiedan....

Ongelezen bericht door Berrybeer »

Ziet er gaaf uit Mark.. _004

....en eindelijk weer eens iemand uit de buurt die een RT heeft..... :D Heb je geen headset in je helm? Dat lijkt mij handiger dan nieuwe luidsprekers in je RT zélf. Ik heb er twee bij de Hobbyist in laten bouwen en een zuiver & vol geluid dat daar uit komt.....dat heb ik thuis niet eens..... :lol:
Walter
Erelid
Erelid
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: Zumo 210 - GoPro Hero
Woonplaats of omgeving: Naarden, 't Gooi
Contacteer:

Ongelezen bericht door Walter »

Hoi MarkL,

Mooie fiets hoor!
Ik weet zeker dat je van je -1100- minstens net zoveel lol gaat beleven als van je "oude" Beemer.
Veel veilige kilometers toegewenst!
Walter
Medebeheerder BMW RT Forum
Afbeelding
Stingray

Ongelezen bericht door Stingray »

Van harte welkom op het forum en veel veilige km toegewenst.
MarkL

Allemaal bedankt voor de leuke reacties. Sorry dat ik niet eerder reageerde, maar ik was vergeten mij te abonneren op dit onderwerp. Dus kreeg ik geen meldingen van reacties en dacht ik dat niemand reageerde... _002

Afgelopen weekend eerste echte test gedaan: 600 km in twee dagen door de Duitse en Belgische Ardennen. Heerlijk. Beetje stotteren rond de vijftig, maar met de twee nieuwe Bridgestones bochten maken alsof hij nooit anders heeft gedaan. Vele malen soepeler dan mijn R 100 RT en - overigens - ook dan de 1200 RT die ik een aantal keren heb gereden in de bergen. Dus ja, ik ben tevreden. Nu alleen nog een topkoffer. Heeft iemand er eentje nutteloos liggen?

@Berrybeer: heb je nou een headset of luidsprekers? Als het dit laatste is, dan wil ik graag weten wat het gekost heeft om ze in te bouwen en waarnaar ik moet vragen bij de Hobbyist. Ik ga liever voor de luidsprekers, dan kan ook mijn achteroppie meeluisteren en zelfs, zoals ik afgelopen weekend heb meegemaakt, één op twee achteroprijders... Leuk toch, zo'n goed uitziende, rijdende disco..

Gr,
MarkL
Berrybeer
2023
2023
Type: R1150RT
Bijz: met alles d'rop & d'ran..
Woonplaats of omgeving: Uden

Ongelezen bericht door Berrybeer »

MarkL schreef:@Berrybeer: heb je nou een headset of luidsprekers? Als het dit laatste is, dan wil ik graag weten wat het gekost heeft om ze in te bouwen en waarnaar ik moet vragen bij de Hobbyist. Ik ga liever voor de luidsprekers, dan kan ook mijn achteroppie meeluisteren en zelfs, zoals ik afgelopen weekend heb meegemaakt, één op twee achteroprijders... Leuk toch, zo'n goed uitziende, rijdende disco..

Gr,
MarkL
....ik had het over "headsets", oftewel luidsprekertjes die in de helmen zitten ingebouwd... ;) ....uiteraard heb ook ik twee luidsprekers op het dashbord van mijn -1150- zitten.....maar als ik daar tijdens het touren naar zou willen luisteren dan zou ik het volume toch behoorlijk open moeten zetten, wat mijn medeweggebruikers lang niet altijd zullen waarderen... _003 (zeker niet als je ergens voor een stoplicht stil moet staan). Wat het inbouwen / vervangen van de luidsprekers van het dashbord op een Rt kosten, heb ik geen idee.... _001 . Het inbouwen of laten inbouwen van headsets in je helm kun je net zo duur en goedkoop maken als je zelf wilt......al gelang de kwaliteit die je wilt hebben..... :D
MarkL

Ok.. ik zal me er eens in gaan verdiepen. En ja, om geluidsoverlast te beperken, gaat het volume netjes omlaag in steden en dorpen.

Thanx
MarcoHollaar

Ongelezen bericht door MarcoHollaar »

Hallo MarkL,

allereerst, het vervangen van de speakers in het dashboard is redelijk zelf te doen. De binnenkap demonteren en speakers komen in zicht.
Op MP heb ik JBL speakers gezien, dat is een super merk, dus even Googlen zou ik zeggen.

Hoe heb jij je ipod op de radio aangesloten. Ik heb ook een BMW-radio met cassette, niet echt modern meer en zoek een andere optie.
Als je die hebt met een ipod is dat makkelijk maar hoe is dat aangesloten? -1100-
MarkL

MarcoHollaar,

beetje late reactie omdat ik mijn teint aan het bijwerken was in de Dordogne. Moet af en toe ook ff gebeuren.

Bedankt voor de luidspreker-tip. Zal ik zeker gaan doen. In ruil daarvoor mijn iPod-tip: ik heb een fake cassettebandje, waaraan een kabeltje met plugje is bevestigd. Gekocht in een car-audio zaakje, maar volgens mij redelijk goed verkrijgbaar in elektronicazaakjes/audiozaken.

Gewoon bandje in de speler doen (moet volgens mij wel een autoreverse-speler zijn, maar dat is mijn BMW-radio uit 99 in elk geval) en plug in de iPod doen. Enige besturing is harder/zachter.

Ik maak altijd een paar mooie, lange afspeellijsten aan die ik dan at random laat afspelen. Werkt altijd. Ik heb bovendien een reservesleutel aan mijn sleutelring gehangen met een karabijnhaakje (zo eentje die je krijgt bij bijvoorbeeld de AH als je een muntje voor je karretje vraagt). Die haal ik op lange reizen los en doe hem in de deksel van het radiovak. Dan kan ik snel een andere afspeellijst o.i.d. opzoeken, bijvoorbeeld voor een stoplicht of tijdens een snelle stop. Vergeet de sleutel er niet uit te halen bij het afstappen....

Veel luisterplezier.

Gr,
MarkL

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten

Terug naar “Showen die R1100RT”