Even voorstellen: Whoosh

Wij stellen het op prijs dat nieuwe forumleden zich hier even introduceren alvorens tot posten over te gaan.

Moderator: RT_Patrick

Whoosh
Type: R1200RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Utrecht

Even voorstellen: Whoosh

Ongelezen bericht door Whoosh »

Hallo beste allemaal,

Sinds een paar dagen ben ik de trotse bezitter van een Beemer. Niet helemaal een nieuwe, maar één die nog maar 10.000 km op de teller heeft, en die met 24 maanden fabrieksgarantie wordt geleverd. Lijkt mij een mooie deal.

Niet dat de overgang naar deze 'nieuwe' helemaal vrijwillig was. Ik reed al een paar jaar en met veel plezier een Suzuki Burgman 650: elke dag woon-werk tussen de file door, en in de vakantie ook nog duizenden km. Verwarming erop, cruise control, megazitplaats voor mijn vrouw achterop: prima geregeld.
Mijn tweede Burgman zat nog in de garantie toen ik niettemin tot het kloeke besluit kwam dat het zo niet langer kon. Met nog geen 20.000 op de teller kwamen al weer de eerste slijtagegeluiden. De Burgman is eenvoudigweg niet opgewassen tegen zwaar gebruik. Daar komt nog bij dat het logistieke circuit van Suzuki geïmplodeerd is. Voor het meest truttige onderdeeltje staat je motor weken aan de kant - er is eenvoudigweg nergens meer voorraad. Crisis...

Afijn, even hard slikken en over naar een degelijker oplossing.
Stevig selectietraject, alleen en met de vrouw achterop, op de snelweg, slingerend over de dijk, stuitered over de kasseien, en zie: de RT bleef glansrijk overeind.
Mooie wegligging, prachtige vering (ESA!), mooi vermogen, goed werkende cruise control, ga zo maar door.
Ik mis eigenlijk maar één ding: de CVT van de Burgman. Ik weet het, het is een beetje vloeken in de kerk bij motoristas, maar als je eenmaal een serieuze automatische versnellingsbak in je machine hebt gehad ben je voorgoed verslaafd.
Ach, met een schakelbak leg ik weer contact met mijn ingedommelde machismo, zullen we maar zeggen.

Wel nogal wennen die versnellingsbak trouwens. Af en toe komt hij wat lastig in z'n vijf, als ik doortrek en zonder koppeling schakel.
Ik zal eerst maar zeker stellen dat ik volledig weet waarover ik het heb voordat ik de garantie inroep.
Enige nederigheid past, toch?
BMW R 1200 RT 2007
PeeWee

Re: Even voorstellen

Ongelezen bericht door PeeWee »

hallo Whoosh,
Welkom hier op het allergezelligste forum en van harte met je aankoop.
En dat schakelen went ook wel weer hoor ! Lekker laten werken die machine.
bolderbast

Re: Even voorstellen

Ongelezen bericht door bolderbast »

Hey Woosh,

Welkom op het forum!

Dat van dat doortrekken en schakelen zonder te koppelen moet je me nog eens uitleggen. Dat zijn ze vergeten mij aan te leren tijdens de lessen...

Groets!
Bolderbast
Walter
Erelid
Erelid
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: Zumo 210 - GoPro Hero
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Naarden, 't Gooi
Contacteer:

Re: Even voorstellen: Whoosh

Ongelezen bericht door Walter »

Hallo Whoosh,

[welkom]
Gefeliciteerd met de aankoop van je RT _004

Ik weet zeker dat jij en je vrouw snel verslingerd raken aan de -1200-

Veel veilige kilometers gewenst en veel plezier hier op het forum.
Walter
Medebeheerder BMW RT Forum
Afbeelding

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Plaats reactie

Terug naar “Nieuw hier? Graag eerst even voorstellen”