Dagteller knopje

Alles over windbescherming en aerodynamica.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
Peter en Angelique

Dagteller knopje

Ongelezen bericht door Peter en Angelique »

Hallo mede beemers,

ik heb bij Wünderlich zo'n mooi aluminium dagteller knopje gekocht en dacht dat ik deze er gemakkelijk van af kon schuiven.

Nou mooi niet, bij mij althans. _001 _003
Moet ik om de knopjes uit te wisselen het halve dashboard los halen of is het orginele knopje er toch van af te schuiven en ben ik te voorzichtig geweest.

Wie heeft hier ervaring mee en wil zijn kennis betreft het knopje delen?????? _004

[groet] Peter -1150-
Dave

Re: Dagteller knopje

Ongelezen bericht door Dave »

Volgens het plaatje van AS Cycles is het zo dat je de knop tot aan de aanslag moet draaien (linksom om te lossen) en dan verder moet draaien omdat de knop (8) met een moertje (9) op het asje (12) lijkt te zitten:

Afbeelding

Dus voorzichtig tot aan de aanslag draaien (slagen tellen!), de as losdraaien en de knop losdraaien. Nieuwe knop monteren en het licht opnieuw afstellen!!!

Succes...
Roadrunner

Ongelezen bericht door Roadrunner »

Dave,

Het gaat om de dagteller, niet om de regeling voor de hoogte van de verlichting.

Ik heb zelf overigens niet de gouden tip.

Tom.
Dave

Stom stom stom, maar om met Haagse Harry (van Marnix Rueb) te spreken:

Les ein: hagtop leize!!! _001

Oftewel: een tweede poging. Volgens mij moet je die er in theorie gewoon af kunnen trekken inderdaad. Ik zie in ieder geval niet dat het bowden kabeltje erachter een schroefdraad bevat. Ik heb het niet op mijn motor uitgeprobeerd, ik wil 'm graag heel houden :$ .

Nogmaals, succes!
Peter en Angelique

Hahahaha Dave wat een giller was jouw eerste reactie, maar gelukkig zijn er nog anderen die goed opletten.

Ik ga nog maar eens een poging wagen en dan maar een beetje meer @#@$%^$@#@ _003 _003 gebruiken wie weet lukt het dan wel.

Of misschien ben ik wel te voorzichtig om haar niet te veel te beschadigen. _001

We wagen het er nog maar eens op.

Bedankt voor de reactie(s)

[groet] Peter -1150-
vioma

Ongelezen bericht door vioma »

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=62&fg=05
Zo te zien kan het eraf getrokken worden, zit er niet stiekem een schroefje in de zijkant van de knop :?:
Helaas heb ik ff geen voorbeeld (motor) bij de hand. _001 _002
Inspector Gadget

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Ik heb blijkbaar andere versie, want bij mij is het een knopje die je over de bestaande knop heen plaatst en met een klein inbusje vastzet!

http://www.wunderlich.de/frame.php?Make ... id=8160804
Weet je wel zeker dat je het juiste onderdeel gekregen/besteld hebt? :?:

http://www.download.wunderlich.de/PDF/a ... 06_Neu.pdf

Zou Wunderlich onderdeel nr. 8160804 of 8160806 moeten zijn, voor de dag-teller. :?:
Peter en Angelique

@#$%^&*^%$$# _003 _003 _003 _003 _003

Vanmiddag wat met meer kracht het knopje eraf gekregen.

Was niet nodig!!!!!!! _003 _003 _003

Ik ben weer eens veeeel te snel met alles geweest, ik had het knopje EERST uit moeten pakken dan had ik gezien wat Rob hierboven ook al meldde, HET KNOPJE GAAT OVER HET BESTAANDE KNOPJE _003 _003 _003 .

Dan maar met hemelvaartdag het dashboard alsnog los halen om het orginele knopje terug te plaatsen en dan het wünderlich knopje er over heen plaatsen.

Wel balen maar ja het is mijn eigen stomme schuld _001 dat krijg je ervan als je soms niet verder kijkt dan je neus lang is.

Bedankt voor alle reacties en het komt wel goed met de -1150- en met mij ook wel denk ik.

[groet] Peter -1150-
Berrybeer
2023
2023
Type: R1150RT
Bijz: met alles d'rop & d'ran..
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Uden

Ongelezen bericht door Berrybeer »

Peter.....'t heet ook niet voor niets een 'Dag-tellerknopje"..... :D :D :D (geintje...)
Inspector Gadget

_001 _002 Ik had de topic al eerder gezien maar moest even heel ver terug denken hoe ik het toentertijd ook al weer gedaan had, meer dan een jaar geleden.
En dus ff op Wünderlich's website ff de documentatie opgezocht, helaas was ik dus te laat voor jou "ingreep".

Ach, hebben we allebei een beetje verdriet, toch?

En gedeelde verdriet is halve verdriet.
Dave

Misschien de volgende keer toch maar de knop voor koplamphoogteverstelling eraf draaien???

Sterkte met de verwerking ;) _004
Peter en Angelique

Zo gisterenavond even lekker bezig geweest en ik ben eruit!!!

De dagtellerresetknop (goed voor 22 punten bij scrabble) zit over het kabeltje geschoven en zit aan de achterzijde van het dashboard hoogst waarschijnlijk met een borgveertje vast zodat je de knop "niet zomaar" eraf kan halen, dit is echter op de bovenstaande schema's niet te zien.

Laat deze les een tip zijn voor anderen zodat zij niet dezelfde fout maken als ik.

Ik ben dus het borgveertje kwijt en had geen zin om te wachten om er 1 te gaan kopen dus heb ik zelf wat gefabriekt en dat lijkt goed te werken, ook het knopje van Wünderlich zit erop en ik ga zo verder met het in elkaar zetten van het dashboard.

Je moet toch wat te doen hebben op je vrije dag :D

Groeten en allen bedankt voor het meedenken

Peter -1150-
Inspector Gadget

That's spirit, denken in oplossingen, niet in problemen ;) _004
Blij dat het is opgelost, en je kan genieten van dat brok(je) "chroom/silber-eloxiert" ;) :lol:

Ik weet niet of je nog meer van plan bent, maar stel je vragen op het forum als je ervaringen wilt uitwisselen.
Zoals je bemerkt hebt zijn sommige aanpassing dusdanig dat je het soms te moeilijk ziet (lees: extra werk doet wat niet nodig is) terwijl het heel eenvoudig is.
(en anderom ook overigens, iets wat eenvoudig lijkt blijkt toch veel lastiger te zijn dan gedacht)

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Kuip & Ruiten”