Sinds eind april ben ik "lid" van dit forum. Dit om de doodeenvoudige reden dat ik sinds eind april in het bezit ben van een R1100RT. De fiets is uit 1998 en is aangeschaft via een dealer/motorzaak. Daarvoor heeft hij rond de 66.000 km rondgetuft in Noord-Italië.
Ik rijd sinds 1998 motor. Ik ben begonnen op een Honda Transalp en begin 21e eeuw ben ik overgestapt op iets zwaarders, nl. een K100RS. Deze fiets was uit 1985 en kwam eveneens uit Noord-Italië. Toen deze op zijn laatste benen liep en om zeer groot onderhoud vroeg, heb ik hem verkocht en ben toen gaan rijden op een K100LT. Dit was gewoon een Hollandse fiets en was uitgevoerd met het eerste ABS. Dat viel nogal eens in storing. Om dit irritante euvel te verhelpen heb ik de printplaat van de regelunit voorzien van enkele nieuwe diodes en een nieuwe spoel. Dit na goede tips op de BMW K-site. Na de motor ook nog te hebben voorzien van een ruildynamo en nieuwe spanningsregelaar is de storing nooit meer teruggekomen.
Maar ook deze fiets had groot onderhoud nodig. Dit ging aardig in de papieren lopen, waarna ik de motor heb verkocht en de stap naar een boxer heb gemaakt. Aangezien ik de R1100RT één van de mooiste motoren ooit vind, was de keuze snel gemaakt. Er pronkt dus nu een glacier R1100RT uit 1998 voor de deur.....
![motorgroet [groet]](./images/smilies/motorgroet1.jpg)