remdrukmodulator rt 1150 bwj 2002
Moderator: RT_Patrick
remdrukmodulator rt 1150 bwj 2002
hallo deze voorbije week is mijn moto en die van een kameraad van mij met hetzelfde probleen kapot gegaan .de drukmodulator die de remdruk moet doen werken is kapot en een nieuwe kost 1650 euro zonder werk .is er misschien iemand die weet of je geen gewoon remmen kunt op zetten want ben niet van plan om nog zo een dure herstelling te laten uitvoern.het is een rt 1150 van 2002 met volledig integraal remsysteem ,dus als de pomp het begeeft geen remmen!!!!!!!! geluukig geen ongeval gehad .wie weet raad?
- Benji
- Type: R1150RT
- Land: België
- Woonplaats of omgeving: Limburg
Re: remdrukmodulator rt 1150 bwj 2002
Kan deze niet gereviseerd worden of anders tweedehands zoeken.
Motorrijden is meer dan merk en type. Motorrijden wil je liefst zorgeloos doen ... en met zekerheden qua veiligheid en toekomstverwachting van zo weinig mogelijk kosten.
- PaulRS
Hoi.
Iemand die die dingen reviseert ben ik nog niet tegengekomen en 2e hands moet je maar afwachten of die het doet, en zoja, hoe lang.
Testen kan alleen als het ding is gemonteerd.
Je kan wel de hele fabriek er af halen en voor en achter een stuk leiding vervangen, dat wijst zichzelf.
Hoe je de bedrading aanpast, staat hier; http://ukgser.com/forums/showthread.php?t=228323" onclick="window.open(this.href);return false;
Groeten, Paul.
Iemand die die dingen reviseert ben ik nog niet tegengekomen en 2e hands moet je maar afwachten of die het doet, en zoja, hoe lang.
Testen kan alleen als het ding is gemonteerd.
Je kan wel de hele fabriek er af halen en voor en achter een stuk leiding vervangen, dat wijst zichzelf.
Hoe je de bedrading aanpast, staat hier; http://ukgser.com/forums/showthread.php?t=228323" onclick="window.open(this.href);return false;
Groeten, Paul.
Geht net, gibbet net.
Ik krijg altijd de kriebels als er beweert word dat de modulator stuk is. Heeft dealer ook eens gezegd van mijn 1100. bleek later alleen maar de sensor bij voorwiel kapot te zijn.... Een modulator gaat niet zo makkelijk stuk. Kortom, sluit eerst alle andere mogelijkheden uit en vertrouw niet blindelings op de computer afleesapparatuur van de officiele dealer.
Ik heb toen overigens een redelijk goedkope 2e hands modulator in Rilland gekocht maar was toch nog 400 euro. (1100 rt dus hè)
Succes
Ik heb toen overigens een redelijk goedkope 2e hands modulator in Rilland gekocht maar was toch nog 400 euro. (1100 rt dus hè)
Succes
Helemaal mee eens, het gebeurt bij mij in de werkplaats ook wel eens dat er flink gezocht moet worden, ondanks het diagnose apparaat (EASY) moet je als monteur soms de conclusie trekken door het uitsluiten van andere oorzaken; zo is storingsoorzaak nummer 1 een te grote luchtspleet tussen de sensoren en het poolwiel, en nummer 2 onderbroken sensor-bedrading; de eerste kun je alleen tijdens het rijden/draaien van de wielen meten, en uitlezen in zgn. parameters dit is essentieel voor een juiste diagnose en voordat je de stuurdoos vervangt moet je eerst de voedingen en massa goed controleren liefst met goede voltmeter(Fluke/Snap on) oid. Ook onder rij omstandigheden.
Pas als alle andere mogelijke oorzaken uitgesloten zijn (dus ook met de volt meter iedere draad belast met bijv. 21 watt lampje, beter nog een oude Halogeen lamp doormeten met de voltmeter) dan pas denken aan de stuurdoos.
Succes
Pas als alle andere mogelijke oorzaken uitgesloten zijn (dus ook met de volt meter iedere draad belast met bijv. 21 watt lampje, beter nog een oude Halogeen lamp doormeten met de voltmeter) dan pas denken aan de stuurdoos.
Succes

Bij mij is er ook wat mis met het remsysteem (R1150RT bj 2003). Bij het remmen met de voorrem werkt de electronische bekrachtiging niet. De bekrachtiging doet het wel wanneer ik de achterrem gebruik, alleen blijft de bekrachtiging dan actief. maw de pomp gaat dan niet meer uit.
Mij is verteld dat dit komt doordat de modulator niet meer goed is en dus (voor de hoofdprijs) vervangen moet worden. Maar als ik de berichten hierboven goed lees, kan het ook nog andere oorzaken hebben.
Is iemand bekend met dit of soortgelijk probleem? Tips zijn van harte welkom.
Mij is verteld dat dit komt doordat de modulator niet meer goed is en dus (voor de hoofdprijs) vervangen moet worden. Maar als ik de berichten hierboven goed lees, kan het ook nog andere oorzaken hebben.
Is iemand bekend met dit of soortgelijk probleem? Tips zijn van harte welkom.
hallo heb inmiddels ook het zelfde probleem en kreeg het ook te horen dat de pomp stuk was maar bij werkt de voetrem zo nu en dan werd mij verder ook vertel dat er ook nog een schakelaar boven het rempedaal zit wat ook wel eens stuk wil gaan.
mochten er nog mensen zijn die nog meer oplossingen hebben dan hou ik mij aan bevolen want de hoofdprijs betalen zit ik ook niet op te wachten .
mvrg B stiksma
mochten er nog mensen zijn die nog meer oplossingen hebben dan hou ik mij aan bevolen want de hoofdprijs betalen zit ik ook niet op te wachten .

mvrg B stiksma
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht