Moezelritje

Vertel over je motorritten en -vakanties.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
jeroen12

Moezelritje

Ongelezen bericht door jeroen12 »

Vandaag eindelijk mijn (bijna) nieuwe R1200RT kunnen proberen. Al bijna een maand in huis, maar tot vandaag was het geen weer om er eens op uit te trekken. Vanmorgen om 8.30 vertrokken en rond 12.00 uur stond ik bij Koblenz aan de Moezel. Na mijn Pan European was de stabiliteit van de RT op hogere snelheid een verademing. Eindelijk kon er op de Autobahn gewoon gas gegeven worden :-)
Daarna de Moezel richting Trier gevolgt. Heerlijk rijden daaro en met temperaturen dik in de 20 graden lekker warm ook. Ergens bij Trier de snelweg weer opgezocht en richting huis gereden. Elf uur onderweg geweest en 900km gereden. Het Touratech zadel zorgde ervoor dat ik geen pijnlijk achterste kreeg en verder was de RT ook comfortabel. De standaardruit leek me eerst erg klein, maar je kan 'm in zo'n stand zetten dat je een 'schone' luchtstroom rond je helm hebt waardoor je (ik) eigenlijk geen grotere nodig hebt.
Brandstofverbruik rond de 1:18,5. Heel netjes. ESA zeer nuttig: de sport stand is voor mij de fijnste, maar op een erg slecht stuk weg was de comfort stand een aanradertje. Remmen prima (maar die van de Pan waren beter). Cruisecontrol was heel fijn op de langere saaie snelweg stukken.
Alleen het zicht in de spiegels is teleurstellend. Je moet erg veel moeite doen om te zien wat er achter je gebeurt. Jammer. Maar verder ben ik heel blij met deze nieuwe aanwinst _004

Afbeelding
JOS WRSM
Erelid
Erelid
Type: Ik heb geen motor (meer)
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Contacteer:

Re: Moezelritje

Ongelezen bericht door JOS WRSM »

Nou Jeroen, je hebt je -1200- wel gelijk de vuurdoop gegeven zeg. 900 km's op een dag is nogal wat.
Fijn dat ie zo bevalt. Big RT Smile

[groet]
Jos
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM
beamer1200rt
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS 2004
Woonplaats of omgeving: Zeist

Ongelezen bericht door beamer1200rt »

Dat is een stevige rit om mee te beginnen. Goeie timing ook. Leuk om te lezen dat de RT goed bevalt. _004
Als je het scherm groot genoeg vindt, dan ben je zeker niet het langste lid van dit forum. ;)

Ik ben benieuwd wat voor rit je gaat doen als je bent ingereden op de RT. :$

Dat van die remmen begrijp ik niet goed. In onafhankelijke metingen komt de RT er toch steeds als beste uit, maar het "gevoel" speelt vanzelfsprekend ook een rol.
Motorverleden: 2009 R12000RT, 2005 R1200RT, 2003 R1150RT, 2001 R1150RT, 2000 R1150GS, 1997 R1100RT, 1997 K1100LT, 1996 K75
sanderh

Ongelezen bericht door sanderh »

Kijk vette actie, dat zijn de leuke dingen in het leven, zou ik ook wat vaker moeten doen, maar ja, die vakantiedagen houden niet over...
han62
Type: R1200RT

Ongelezen bericht door han62 »

Dat zicht in de spiegels (het ontbreken ervan) daar hebben er meer last van. Je vind op het Forum meer foto's ook van mijn 1200RT met extra spiegels die bevallen zeer goed en ik kijk bijna nooit meer in de originele.

Met vr gr
Han
EuropeRider
Bijz: Sinds 2017 een GS1200LC e
Land: Italie
Woonplaats of omgeving: Umbrie
Contacteer:

Ongelezen bericht door EuropeRider »

Leuke rit ! Vanuit de Kop van Noord-Holland moet je voor dat soort dingen altijd nog eens 400 km erbij tellen, dus dat lukt nooit ;-)

Dat van die spiegels snap ik niet. Zijn de 1200 spiegels zo veel slechter geplaatst dan op de 1150??? Ik heb alleen last van een dode hoek, opgelost met een 'spionnetje'. Oh ja, en een grotere ruit natuurlijk, veel te veel lawaai met de standaard voor mijn lengte :D
Francois A. 'Navman' Dumas
writer, photographer, guide & gopher

The Man's Blog
.... and EuropeRides.com !!!
jeroen12

Over de spiegels: de vorige eigenaar heeft stuurverbreders/verhogers gemonteerd en dat helpt volgens mij ook niet echt qua zicht in je spiegels. Misschien dat ik dat spul er nog een afhaal...
han62
Type: R1200RT

Ongelezen bericht door han62 »

Ik heb ook stuurverhogers maar dat is/was bij mij niet het probleem. en niet iedereen heeft er last van heeft ook te maken met de lengte van de rijder.

Het maakt nu eenmaal uit onder welke hoek je kijkt. en als er iemand op de duo zit had ik er nbog meer problemen mee dat het grootste deel van de spiegel werd afgedekt. met de extra spiegels voor mij ideaal.
HansD
Type: R1200RT/LC
Woonplaats of omgeving: Rotterdam

Ongelezen bericht door HansD »

jeroen12 schreef:Over de spiegels: de vorige eigenaar heeft stuurverbreders/verhogers gemonteerd en dat helpt volgens mij ook niet echt qua zicht in je spiegels. Misschien dat ik dat spul er nog een afhaal...
Jeroen,
Bij mij zorgen de stuurverhogers juist voor verbetering, maar nog steeds niet optimaal. Dat is dus zeker persoonlijk.
Ik vind de extra spiegel(s) niet zo'n mooi gezicht anders had ik ze allang gemonteerd.

Ik heb wel eens wat zitten rondkijken voor een panorama achteruitkijkspiegel voor op mijn hoge Ztechnik scherm (echt waar!), want die is hoger dan mijn schouders. Of als alternatief een achteruitrij-camera, maar dat loopt een beetje in de papieren (camera + LCD monitor).
Ik ben er nog niet uit, maar het huidige zicht naar achteren is niet best.

Hans
jeroen12

Moet zeggen dat ik er zo langzamerhand aan wen. Het is niet optimaal, maar d'r valt mee te leven.
DVR1200RT

Ongelezen bericht door DVR1200RT »

Helemaal goed inderdaad, zo'n dag touren.
Merk je ook weer even hoe vrij je bent om iedere dag van plaats te veranderen...
Ik was er twee weken geleden ook maar toen was t' nog behoorlijk koud!
Het idee over een achteruitrijcamera vind ik inspirerend!
Zou dan wel handig zijn als je het beeldscherm van je Zumo kan gebruiken met een tiptoets bij een handvat om van beeld te kunnen wisselen!
Enfin, dat zien we waarschijnlijk nog wel eens verschijnen in de rubriek "Wat heb je nu weer gekocht!"
Ik kan overigens gelukkig mijn spiegels goed instellen.
Veel plezier verder!
beamer1200rt

Ik meen me te herinneren dat ik ergens op een Amerikaanse site zelfs een helm heb gezien met daarin een achteruitkijksysteem! 8)
Motorverleden: 2009 R12000RT, 2005 R1200RT, 2003 R1150RT, 2001 R1150RT, 2000 R1150GS, 1997 R1100RT, 1997 K1100LT, 1996 K75
sanderh

met head up display? Lijkt me interessant.
HansD
Type: R1200RT/LC
Woonplaats of omgeving: Rotterdam

Ongelezen bericht door HansD »

beamer1200rt schreef:Ik meen me te herinneren dat ik ergens op een Amerikaanse site zelfs een helm heb gezien met daarin een achteruitkijksysteem! 8)
Klopt, dat is de Reevu MSX-1 helm met ingebouwde achteruitkijkspiegel - ook een goede optie.
Prijs Euro 450, maar in Belgie te koop voor Euro 299 zag ik.
Jammer, ik heb net een nieuwe Schubert C3 gekocht...
HAns
sanderh

Mooie vinding. Dit filmpje laat goed zien hoe het systeem werkt.
[media]<object width="640" height="385"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/a9uLsMq7mBE&hl ... ram><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/a9uLsMq7mBE&hl=nl_NL&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="640" height="385"></embed></object>[/media]
Of het echt prettig is...afleidend of wellicht wel heel erg handig. Ik weet het niet, een kwestie van wennen, maar ik kijk liever meer en verder vooruit.
Wellicht wel een oplossing voor diegene onder ons die op een RT geen zicht hebben in de zijspiegels.
Kunnen we vragen of Schubert/BMW dit systeem in hun helm stopt. ;)
beamer1200rt

Als je liefje achterop zit gaat het zeker afleiden! :D
DVR1200RT

Ongelezen bericht door DVR1200RT »

"maar ik kijk liever meer en verder vooruit.
Wellicht wel een oplossing voor diegene onder ons die op een RT geen zicht hebben in de zijspiegels."

Je bedoelt, vol gas vooruit staat gelijk aan in je achteruitkijkspiegels kijken :?: :-) :D :lol:
JOS WRSM
Erelid
Erelid
Type: Ik heb geen motor (meer)
Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Contacteer:

Ongelezen bericht door JOS WRSM »

LET OP HEREN
we gaan dreigen hier wel OFF TOPIC te gaan . . . .
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Over motorritten en -vakanties”