Wie twittert hier?

Alles op OFF TOPIC gebied

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
Mike Philippens

Wie twittert hier?

Ongelezen bericht door Mike Philippens »

Twitter ergo sum...ik Twitter, dus ik besta... 8)_

Ik ben hobbymatig (en al 25 jaar ook beroepsmatig) al sinds mijn 19de met computers bezig en wil altijd van alles uitproberen. Veel hypes gaan dan ook aan me voorbij omdat ik de techniek al jaren geleden een keer heb uitgeprobeerd. En meestal zijn het typische hypes...even leuk. En nu dus het Twitteren. Volslagen nutteloos natuurlijk, maar wél grappig. Ik had aanvankelijk weinig zin om er iets mee te gaan doen, maar toen bleek dat mijn collega's massaal aan het tweeten waren geslagen. En dan is het weer wél leuk. Ik zie mijn collega's nl niet vaak; we zitten allemaal bij andere klanten, vandaar.

Voor de niet-ingewijden: Twitter is een dienst die je in staat stelt korte berichten (tweets) te publiceren. De berichten zijn maximaal 140 karakters. Andere twitteraars kunnen je volgen, en jij kunt hen weer volgen. In principe is het bedoeld als een micro-blog dienst, dus je legt steeds in die berichten vast wat je aan het doen bent. Maar mijn collega's onder elkaar gebruiken het meer als een chatroom... ;) Soms zie je in een tweet een kreet met een hekje ervoor: #bmwrt bijvoorbeeld. Dat is dan een tag, en daar kan iemand op zoeken. Op een beurs waar ik was had men een groot scherm opgesteld en elke tweet met een bepaalde tag werd daarop getoond. Erg geinig. Ik zie het twitteren puur als een fun-toepassing. Er worden heel veel pogingen gedaan om het gebruik ervan te verdedigen door erop te wijzen dat er ook serieus nieuws mee verspreid is. Dat klopt, maar ook veel desinformatie. Dat is inherent aan het hele internetgebruik tegenwoordig. Ik volg een paar interessante twitteraars, zoals Wim de Bie en Twisst (alarmeert als het ISS over mijn woonplaats komt). Er zijn tal van feeds die best een bepaald nut hebben.

Dus...wie twittert er hier ook? Wat vindt men ervan?
DutchBear
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: lekker groot
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Apeldoorn

Re: Wie twittert hier?

Ongelezen bericht door DutchBear »

ik vond de stap van postzegels naar e-mail al enorm.
daarom ben ik maar gestopt met alle volgend middelen van electronisch communiceren :lol:
R1200GSA 2010
DVR1200RT

Ongelezen bericht door DVR1200RT »

Dat geldt ook voor mij. Ben al blij dat ik een beetje begrijp hoe ik berichten op dit forum kan plaatsen :-)
Hoewel?
Moet ineens denken aan wat m'n oudste zoon laatst tijdens 't eten tegen me zei:
"Wat kan jij toch veel woorden gebruiken om weinig te zeggen!"
Nu besef ik het ineens; Ik twitter eigenlijk al jaren ;)
ltjl

Ongelezen bericht door ltjl »

Ook ik heb een twitter account (LeonTJLux). Dat kwam eigenlijk door BNR. Op BNR hoor je veel info welke van twitter af komt (en ik zit minimaal 3 uur per dag in de auto, dus......tijd zat). Maar tot nu toe ben ik er nog niet echt gecharmeerd van. Wellicht een kwestie van gewenning. Ik vind het wel leuk om politici op hun twitter te volgen. Ook heb ik nog een paar oud-bazen van me gevonden, maar zij twitteren op afgeschermde pagina's. Ik vind een forum toch leuker.
Mike Philippens

DVR1200RT schreef:Dat geldt ook voor mij. Ben al blij dat ik een beetje begrijp hoe ik berichten op dit forum kan plaatsen :-)
Tsjaaa...als ik even zo bot mag zijn: het is gewoon een kwestie van je erin verdiepen. Zo ingewikkeld is het allemaal niet. Tenzij ik een genie ben natuurlijk :roll:
Uiteraard geldt dat alleen als je je erin wilt verdiepen, als je het allemaal beter wilt leren begrijpen. Als je er geen belangstelling voor hebt, is dat een ander verhaal. Als je een ei kunt koken, is omgaan met computers, internet en al die shizzle helemaal niet moeilijk. Het heeft ook niets met leeftijd te maken, zoals ik veel mensen hoor zeggen. Kinderen zouden er veel beter mee zijn. Ik ben het daar weer mee oneens, want ik zie wat die kinderen doen: heel snel het truukje leren hoe ze bij MSN en Hyves komen. Maar precies snappen wat ze doen, weten ze niet. Het is net als het leren bedienen van een magnetron; het kan makkelijk zonder te snappen hoe dat ding je water zo snel laat koken.

Niets moet natuurlijk. Ik heb zelf wel altijd de drang om dingen uit te proberen. Gewoon om te zien of het wat is. Technische interesse, nieuwsgierigheid. Ik ben jaren ontwikkelaar geweest (duur woord voor programmeur) dus kan ik me vaak een goede voorstelling maken van hoe iets moet werken. En ik heb zo'n beetje de opkomst van de hobbycomputer en pc meegemaakt. De generatie ZX81 en Commodore 64 zeg maar (beiden gehad). Het leuke aan het uitproberen is dat het zomaar kan dat je iets waarvan je aanvankelijk dacht dat het niets was, tóch leuk of nuttig blijkt te vinden. Ik was ook sceptisch over Twitter, maar nu gebruik ik het nog steeds met veel plezier. Ik neem het nog steeds niet serieus, hoewel er af en toe ook nuttige dingen getweet worden.
EuropeRider
Bijz: Sinds 2017 een GS1200LC e
Land: Italie
Woonplaats of omgeving: Umbrie
Contacteer:

Ongelezen bericht door EuropeRider »

Ik heb al zo veel forums en websites te onderhouden (en Facebook!), dat ik mijn Tweets mestal vergeet.. heb ook nog geen telefon die het kan, en werk altijd vanuit huis. Lijkt zomaar niet zo veel zin te heben. Mijn vrienden (en klanten leren wel wat ik doe via Facebook :-)
Francois A. 'Navman' Dumas
writer, photographer, guide & gopher

The Man's Blog
.... and EuropeRides.com !!!
DVR1200RT

Ongelezen bericht door DVR1200RT »

Mike ik volg je helemaal, ken de lol van het uitvinden van iets leuks of uitzoeken van iets nieuws.
Alleen, ik heb dat niet zo met "digitale" dingen...
Dat vertraagd mijn "nieuwe mediale" groeiproces maar dat vind ik niet zo erg ;)
Bovendien ben ik meer dan tevreden met de hoeveelheid communicatie die nu ik per etmaal kloppend probeer te houden.
Mike Philippens

DVR1200RT schreef:Mike ik volg je helemaal, ken de lol van het uitvinden van iets leuks of uitzoeken van iets nieuws.
Alleen, ik heb dat niet zo met "digitale" dingen...
Dat vertraagd mijn "nieuwe mediale" groeiproces maar dat vind ik niet zo erg ;)
Bovendien ben ik meer dan tevreden met de hoeveelheid communicatie die nu ik per etmaal kloppend probeer te houden.
Helemaal goed! Je moet uiteraard gewoon doen wat je leuk vind. Het moet ook weer niet dwangmatig 'ik moet[/b ] twitteren, dan wordt het ook weer zo'n zielige vertoning. Ik neem het zelf ook helemaal niet serieus. Vooral niet die mensen die alles twitteren. Dan krijg je weer zoiets als dit...mensen die steeds hun lokatie en activiteit twitteren, zodat een beetje slimme dief precies weet hoeveel tijd ie heeft om je huis leeg te halen.
Baird
2024
2024
Bijz: R1200GS LC
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Ongelezen bericht door Baird »

Ik heb bewust gekozen me in een aantal dingen wel of niet te verdiepen, je kunt tenslotte niet alles doen.

Wel : Motoren, techniek, muziek, gitaar in het bijz., contacten met vrienden, specifiek gebruik van computers, dit forum.
Wat ik meer zou willen doen maar te weinig aan toe kom: duiken, modelspoor weer oppakken, meer reizen.
Niet: twitter, hyves, blogs, voetbal, software pakketten verzamelen, mobiele telefoons die alles kunnen en ook nog bellen, en nog veel meer.

Of wel: ik beperk bewust mijn keuze............

Oh ja, mijn gezin speelt in de buitencategorie, dus dat komt niet in dit lijstje voor!

_oo_ -1150-
Met vriendelijke motorgroet
BeRT

R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription

ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
beamer1200rt
Bijz: R1200GS 2004
Woonplaats of omgeving: Zeist

Ongelezen bericht door beamer1200rt »

Ik kan niet zeggen dat ik twitter, hoewel ik wel een account heb. Ik ben al veel te druk met mail en dit forum! _001
Motorverleden: 2009 R12000RT, 2005 R1200RT, 2003 R1150RT, 2001 R1150RT, 2000 R1150GS, 1997 R1100RT, 1997 K1100LT, 1996 K75
Marruk8865

Ongelezen bericht door Marruk8865 »

Ik heb ook ooit een account aangemaakt maar doe er verder ook niet veel mee. Twitter is een giga hype maar ik zie er het leuke nog niet zo van in. En eigenlijk heb ik zelf ook niet zo veel te melden wat andere mensen leuk vinden denk ik?!
Mike Philippens

Marruk8865 schreef:Ik heb ook ooit een account aangemaakt maar doe er verder ook niet veel mee. Twitter is een giga hype maar ik zie er het leuke nog niet zo van in. En eigenlijk heb ik zelf ook niet zo veel te melden wat andere mensen leuk vinden denk ik?!
Ik kan me ook niet voorstellen dat de hele wereld met ingehouden adem zit te wachten tot ik iets tweet.... ;)
Maar het kan best leuk zijn als je met een groepje vrienden/collega's via twitter berichten uitwisselt. Vaak erg melig. En je kunt met die mooie iPhone van je ook fotootjes twitteren als je bv op de RT-Forum meeting bent. Dat soort onzin. Het heeft totaal geen nut, maar is soms erg geinig. Puur vermaak, geen serieus doel.

En hoe lang de hype aanhoudt heb ik ook geen idee van. Ik denk dat het nog wel eventjes blijft. Van de 150 miljoen gebruikers zijn denk ik de helft accounts die aangemaakt zijn en nooit echt gebruikt. Maar dan nog blijft er genoeg over.

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “RT Café”