Scala Rider G4
Moderator: RT_Patrick
Scala Rider G4
Zijn er al ervaringen met deze nieuwe Scala Rider? Ik ben vooral geïnteresseerd vanwege de ingebouwde radio met RDS. Ik overweeg een nieuwe motor (R1200RT) te kopen, en met deze set heb ik meer keuze omdat ik dan geen ingebouwde radio nodig heb.
Ik heb twee helmen, een voor de zomer (Nolan N43Air) en een voor de winter (Airoh SV 55). Daarnaast heeft mijn passagier een Nolan N43Air. Momenteel gebruik ik een intercom van IMC (MIT30) en heb in alledrie de helmen een setje ingebouwd. Dit bevalt erg goed.
Eerst dacht ik aan een N-com setje van Nolan, immers de N43Air is helemaal voorbereid, maar... dan zit ik altijd met een draad voor de radio. En ik heb een uitdaging als ik de Airoh op heb, daar kan immers geen N-com in.
Dus de Scala Rider G4 komt eigenlijk als geroepen.
Wat wil ik graag weten:
- hoe is de kwaliteit van de radio (met RDS) ?
- is er een los setje voor mijn extra helm te krijgen (dus alleen het deel aan de helm, met speakers en microfoon) ?
- hoe is de kwaliteit van de Bluetooth vooral communicatie met de bijrijder ?
Ik heb twee helmen, een voor de zomer (Nolan N43Air) en een voor de winter (Airoh SV 55). Daarnaast heeft mijn passagier een Nolan N43Air. Momenteel gebruik ik een intercom van IMC (MIT30) en heb in alledrie de helmen een setje ingebouwd. Dit bevalt erg goed.
Eerst dacht ik aan een N-com setje van Nolan, immers de N43Air is helemaal voorbereid, maar... dan zit ik altijd met een draad voor de radio. En ik heb een uitdaging als ik de Airoh op heb, daar kan immers geen N-com in.
Dus de Scala Rider G4 komt eigenlijk als geroepen.
Wat wil ik graag weten:
- hoe is de kwaliteit van de radio (met RDS) ?
- is er een los setje voor mijn extra helm te krijgen (dus alleen het deel aan de helm, met speakers en microfoon) ?
- hoe is de kwaliteit van de Bluetooth vooral communicatie met de bijrijder ?
Re: Scala Rider G4
Zie ook dit draadje. Tour ist heeft hem op de motorbeurs aangeschaft.
viewtopic.php?f=47&t=787&p=18804#p18804
Ook ik ben benieuwd naar de ervaringen. Ik zag tevens dat je hem kan vastplakken, maar blijft dat dan wel zitten??
viewtopic.php?f=47&t=787&p=18804#p18804
Ook ik ben benieuwd naar de ervaringen. Ik zag tevens dat je hem kan vastplakken, maar blijft dat dan wel zitten??
- janc'borg
- Type: R1250RT
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Culemborg
Ook ik ben van plan een G4 te kopen. Wij rijden nu met de Teamset maar sinds ik in het bezit ben van een zumo660 ipv de streetpilot 3 is er bij pairing met de zumo geen communicatie met mijn wederhelft mogelijk. Wel zo rustig! Maar toch. Volgens de speks kan de de gele unit van de teamset pairen met alle scalariders dus ook met een G4 zodat we 2 mogelijkheden samen kunnen horen. Communicatie met elkaar en muziek beluisteren voor de gele unit van de teamset. En wegaanwijzingen en telefoon als extra voor de G4, voor mij dus. Op het moment dat er een wegaanwijzing of telefoon komt is er voorrang en geen gesprek mogelijk. Is er iemand die dit verhaal kan beamen of heb ik het helemaal mis? Kan de gele unit van de teamset wel muziek blijven beluisteren bij een wegaanwijzing of telefoon gesprek? Antwoorden zijn welkom. Het alternatief is 2x een G4 kopen.
janc'borg schreef:Volgens de speks kan de de gele unit van de teamset pairen met alle scalariders dus ook met een G4 zodat we 2 mogelijkheden samen kunnen horen. Communicatie met elkaar en muziek beluisteren voor de gele unit van de teamset.
waar heb je dit gelezen. Ikzelf heb ook een teamset maar wou graag binnenkort overschakelen naar een G4 omwille van de betere specificaties.
Als je de set dan in 1 fasen kan aankopen en ondertussen de gele van de teamset kan blijven gebruiken lijkt me dit toch een stuk interessanter.
- janc'borg
http://www.scalarider.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;dr.trimble schreef:janc'borg schreef:Volgens de speks kan de de gele unit van de teamset pairen met alle scalariders dus ook met een G4 zodat we 2 mogelijkheden samen kunnen horen. Communicatie met elkaar en muziek beluisteren voor de gele unit van de teamset.
waar heb je dit gelezen. Ikzelf heb ook een teamset maar wou graag binnenkort overschakelen naar een G4 omwille van de betere specificaties.
Als je de set dan in 1 fasen kan aankopen en ondertussen de gele van de teamset kan blijven gebruiken lijkt me dit toch een stuk interessanter.
ff doorscrollen naar beneden door staat een tabel.
Daarin lees ik dat de teamset niet geschikt is voor multi pairing. Maar wat bedoelen ze ermee?
Zit er verschil in de gele unit van de teamset en de twee gele van de Q2 rider?
Ik dacht het eerlijk gezegt niet. Ze hebben die dingen niet voor niks van een kleurcode (geel) voorzien.
Dus het is goed mogelijk dat de gele unit de zelfde eigenschappen heeft als de Q2.
Als dat inderdaad zo is moet je de gele unit van de teamset kunnen pairen met een G4. En multipairing houdt dan in dat je 2 functies kan schakelen. Communiceren met duo en muziek beluisteren b.v. Uiteraard niet tegelijk samen. Communicatie zal wel voorrang krijgen op muziek.
Het is allemaal maar een veronderstelling van mij. Ik weet niet of er iemand dit al eens heeft uitgeprobeerd?
- janc'borg
Gevonden.
Backward Compatible met eerdere Scala-Rider Headsets **
(Niet alle functionaliteiten worden ondersteund) De G4 kan gekoppeld worden met de bestuurder unit van de teamset (bluetooth bereik), en verder alle Q sets (bereik Q niveau, ca. 500 mtr.).

Backward Compatible met eerdere Scala-Rider Headsets **
(Niet alle functionaliteiten worden ondersteund) De G4 kan gekoppeld worden met de bestuurder unit van de teamset (bluetooth bereik), en verder alle Q sets (bereik Q niveau, ca. 500 mtr.).

Van de week heb ik gekeken of ik de Scala Rider G4 zelf kan/wil inbouwen in m'n helm (systeemhelm 6). Mijn conclusie was: laten doen. Komende zaterdag breng ik m'n helm en G4 dan ook naar Waypoint Moordrecht. Dinsdag gaat deze op intern transport naar Notter voor de inbouw (kosten €40,-). Dezelfde week kan ik de helm weer ophalen. Ik zal m'n ervaringen laten weten.Zie ook dit draadje. Tour ist heeft hem op de motorbeurs aangeschaft.
viewtopic.php?f=47&t=787&p=18804#p18804" onclick="window.open(this.href);return false;
Inbouwen zou je toch zelf moeten kunnen of is een BMW helm zo anders?
Zeker een interessante test. Hij is goed, met een paar verbeterpuntjes zoals de stereo bluetooth verbinding met de zumo...., maar met firmware update ...
Ik denk dat het hem wel gaat worden.
Zeker een interessante test. Hij is goed, met een paar verbeterpuntjes zoals de stereo bluetooth verbinding met de zumo...., maar met firmware update ...
Ik denk dat het hem wel gaat worden.
Ik ben bang dat als ik het zelf doe er iets kapot gaat en/of de G4 niet (helemaal) goed wordt ingebouwd. Door het een ervaren iemand te laten doen heeft dan wel mijn voorkeur.
Vandaag de helm opgehaald. Het inbouwen is keurig gebeurd, is zonder blijvende schade ook weer te verwijderen, en de helm is netjes behandeld.
Wat meteen opvalt is dat de hoofdunit redelijk ver naar achter zit en daardoor de microfoon niet helemaal recht voor je mond zit. De oorzaak is de schuif voor de bediening van het standaard aanwezige zonnevizier. Deze zit ook links aan de onderrand en moet vanzelfsprekend bedienbaar blijven. De ingebouwde radio heb ik kort uitgeprobeerd en lijkt het prima te doen rekening houdende met de korte antenne. Als ik meer ervaringen met de G4 heb opgedaan zal ik deze hier weer melden.
Wat meteen opvalt is dat de hoofdunit redelijk ver naar achter zit en daardoor de microfoon niet helemaal recht voor je mond zit. De oorzaak is de schuif voor de bediening van het standaard aanwezige zonnevizier. Deze zit ook links aan de onderrand en moet vanzelfsprekend bedienbaar blijven. De ingebouwde radio heb ik kort uitgeprobeerd en lijkt het prima te doen rekening houdende met de korte antenne. Als ik meer ervaringen met de G4 heb opgedaan zal ik deze hier weer melden.
ik weet niet of het met de G4 ook zo is maar in de manual van de vorige scale toestellen staat dat de microfoon niet voor de mond mag zitten maar net naast de mondhoek. Mss is dat ook wel de reden.Tour-ist schreef:Vandaag de helm opgehaald. Wat meteen opvalt is dat de hoofdunit redelijk ver naar achter zit en daardoor de microfoon niet helemaal recht voor je mond zit.
Tour-ist,
Mooi dat hij erin zit, tevens vandaag mooi weer om hem uit te proberen. Ik sta op 't punt om er ook een te bestellen. bij http://www.??.nl" onclick="window.open(this.href);return false; €209,=. Daarnaast de zumo 660 bij http://www.digitalstreet.nl" onclick="window.open(this.href);return false; € 490,=.
Ik ben benieuwd hoe die bevalt.
Mooi dat hij erin zit, tevens vandaag mooi weer om hem uit te proberen. Ik sta op 't punt om er ook een te bestellen. bij http://www.??.nl" onclick="window.open(this.href);return false; €209,=. Daarnaast de zumo 660 bij http://www.digitalstreet.nl" onclick="window.open(this.href);return false; € 490,=.
Laatst gewijzigd door sanderh op 12 jul 2010, 12:51, 1 keer totaal gewijzigd.
- janc'borg
Ik zou er toch maar ernstig rekening mee houden dat de zumo 660 daar 491 euro kost.sanderh schreef:Tour-ist,
Mooi dat hij erin zit, tevens vandaag mooi weer om hem uit te proberen. Ik sta op 't punt om er ook een te bestellen. bij http://www.mocamp.nl" onclick="window.open(this.href);return false; €209,=. Daarnaast de zumo 660 bij http://www.digitalstreet.nl" onclick="window.open(this.href);return false; € 490,=.
Bestel hem maar niet bij Mocamp, als je voor aftersales wat nodig hebt zijn ze niet thuis.
tja, je hebt gelijk, nog even doorsparen dus
tja, je hebt gelijk, nog even doorsparen dus

Laatst gewijzigd door sanderh op 12 jul 2010, 12:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Heren,
Hierbij de eerste korte ervaring met de Scala G4.
Eindelijk gisteren gebeld dat hij binnen was. Dus gisteravond direct naar Zwolle (http://www.??.nl" onclick="window.open(this.href);return false;) gereden om hem te halen. Dat is het handige van een internet bedrijf van deze mensen dat je gewoon met ze kan afspreken wanneer je het bij ze thuis kan afhalen. (verzenden kan ook natuurlijk)
20:30 was ik thuis, om 21:30 zat hij ingebouwd en al in de helm. Echt een piece of cake, maar ik had al wel ervaring met het inbouwen van mijn vorige headset, wist dus hoe de wangstukken los moesten (trouwens die gaan ook los om het kwijl er af en toe vanaf te wassen :lol: )
met de 2 schroefjes aandraaien en hij zit echt muurvast.
Eerste indruk goed en degelijk en mooi apparaat. Veel mooier als de vorige versies. Paren met de telefoon ging in een keer goed, laatst gekozen nummer draaien middels 2 keer indrukken knopje werkt ook direct. De andere persoon was goed hoorbaar voor mij, alleen had zij moeite om mij te verstaan, dus daar nog eens even mee spelen.
Radio instellen is ook simpel al duurt het wel even als je de 6 presets ingesteld hebt. Je moet zeg maar vrij vaak langs de zenders zoeken om de volgende zender te vinden, maar dat kan ook komen omdat ik natuurlijk binnen zat en de ontvangst dan wat minder is.
Vanmorgen 1ste testrit en na het aanzetten pakte hij direct de bluetooth van mijn telefoon op. Radio werkt ook goed en de ontvangst is prima eigenlijk onderweg geen ruisje gehoord. De speakers zijn overigens heel klein, dus voor mijn helm geen probleem, maar bij helmen met weinig ruimte...
Volume wordt automatisch geregeld en dat werkt goed. Alleen als je naar de radio luistert en dan naar de telefoon functie gaat staat die erg zacht en moet je het geluidsniveau verhogen. Maar ik wet niet of dat misschien nog aan mijn telefoon ligt. (Ik rijd overigens wel met oordoppen, maar met harder zetten is het geluidsniveau meer dan voldoende. (in ieder geval tot 130km/uur)
Koppelen en loshalen gaat gemakkelijk, maar voelt wel degelijk aan. Geen gevoel dat hij er tijdens het rijden afvalt oid.
Overigens tijdens de rit totaal geen extra wind geluid gemerkt.
Verder nog geen ervaring met intercom functie, navigatie e.d. (duh, pas 12 uur in bezit
)
Oh ja, op de motor rijdende zijn de knoppen makkelijk te vinden en bedienen, das ook wel handig. Dus tot nu positief.
Hierbij de eerste korte ervaring met de Scala G4.
Eindelijk gisteren gebeld dat hij binnen was. Dus gisteravond direct naar Zwolle (http://www.??.nl" onclick="window.open(this.href);return false;) gereden om hem te halen. Dat is het handige van een internet bedrijf van deze mensen dat je gewoon met ze kan afspreken wanneer je het bij ze thuis kan afhalen. (verzenden kan ook natuurlijk)
20:30 was ik thuis, om 21:30 zat hij ingebouwd en al in de helm. Echt een piece of cake, maar ik had al wel ervaring met het inbouwen van mijn vorige headset, wist dus hoe de wangstukken los moesten (trouwens die gaan ook los om het kwijl er af en toe vanaf te wassen :lol: )
met de 2 schroefjes aandraaien en hij zit echt muurvast.
Eerste indruk goed en degelijk en mooi apparaat. Veel mooier als de vorige versies. Paren met de telefoon ging in een keer goed, laatst gekozen nummer draaien middels 2 keer indrukken knopje werkt ook direct. De andere persoon was goed hoorbaar voor mij, alleen had zij moeite om mij te verstaan, dus daar nog eens even mee spelen.
Radio instellen is ook simpel al duurt het wel even als je de 6 presets ingesteld hebt. Je moet zeg maar vrij vaak langs de zenders zoeken om de volgende zender te vinden, maar dat kan ook komen omdat ik natuurlijk binnen zat en de ontvangst dan wat minder is.
Vanmorgen 1ste testrit en na het aanzetten pakte hij direct de bluetooth van mijn telefoon op. Radio werkt ook goed en de ontvangst is prima eigenlijk onderweg geen ruisje gehoord. De speakers zijn overigens heel klein, dus voor mijn helm geen probleem, maar bij helmen met weinig ruimte...
Volume wordt automatisch geregeld en dat werkt goed. Alleen als je naar de radio luistert en dan naar de telefoon functie gaat staat die erg zacht en moet je het geluidsniveau verhogen. Maar ik wet niet of dat misschien nog aan mijn telefoon ligt. (Ik rijd overigens wel met oordoppen, maar met harder zetten is het geluidsniveau meer dan voldoende. (in ieder geval tot 130km/uur)
Koppelen en loshalen gaat gemakkelijk, maar voelt wel degelijk aan. Geen gevoel dat hij er tijdens het rijden afvalt oid.
Overigens tijdens de rit totaal geen extra wind geluid gemerkt.
Verder nog geen ervaring met intercom functie, navigatie e.d. (duh, pas 12 uur in bezit

Oh ja, op de motor rijdende zijn de knoppen makkelijk te vinden en bedienen, das ook wel handig. Dus tot nu positief.
Laatst gewijzigd door sanderh op 12 jul 2010, 12:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Update:
Gisteren op de terugweg even naar huis gebeld en een riedeltje op het antwoordapparaat ingesproken. De stem kwam ietsje zacht over, maar prima te verstaan met geen ruis oid., dus dat probleem is opgelost. Nog wel even iets de microfoon hoger (beter) voor de mond plaatsen en zal het nog beter worden.
Gisteren op de terugweg even naar huis gebeld en een riedeltje op het antwoordapparaat ingesproken. De stem kwam ietsje zacht over, maar prima te verstaan met geen ruis oid., dus dat probleem is opgelost. Nog wel even iets de microfoon hoger (beter) voor de mond plaatsen en zal het nog beter worden.
nog effe een fotootje
inmiddels ook gekoppeld met zumo 660 via bluetooth

inmiddels ook gekoppeld met zumo 660 via bluetooth

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht