schakelpook verzetten r1200rt

Alle overige technische zaken.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
jaybmw
Type: R1200RT
Bijz: z-technikscherm,wunderlich schakelpookverlenger.
Land: nl
Woonplaats of omgeving: Brabant !

schakelpook verzetten r1200rt

Ongelezen bericht door jaybmw »

Hallo,kan iemand me vertellen of het simpel is de pook te verzetten? Heb net een paar alpinestars toerlaarzen gekocht en deze lijken wat forser dan mijn voorgaande laarzen zodat het opschakelen met een zeer ver gestrekte voet moet.Het leer is ook nog wat stug,maar het is beter als de pook hoger staat. Er zit een torx boutje in ,die de pook om de schakelas klemt. Moet deze alleen los of zitten er kleine spiebaantjes op zodat er een stuk "achterframe" afmoet en het gehele pookje van de schakelas gehaald moet worden? Voordat ik teveel ga demonteren graag wat tips/ervaringen.

Groeten Jeroen.
kawasaki gpz 600 r ,2jaar
kawasaki zx6 r ,8 mnd
kawasaki zx7 r ,4jaar (totall los )
kawasaki zx9 r ,10jaar
bmw r1200 rt
han62

Re: schakelpook verzetten r1200rt

Ongelezen bericht door han62 »

Zitten spiebaantjes in maar is verder heel simpel Torx boutje er uit pedaaltje iets verzetten op de motor gaan zitten en proberen indien goed boutje weer aanbrengen.

Ik heb het boutje vervangen door een zeskantboutje

succes

han
Laatst gewijzigd door han62 op 07 apr 2010, 21:02, 1 keer totaal gewijzigd.
HansD
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Rotterdam

Ongelezen bericht door HansD »

Ik kon er moeilijk bij en heb dus eerst gemeten hoeveel ik wil verstellen. Daarna zijkoffer eraf, 2 boutjes uit de kuip, 3 bouten van de zijplaat los, en hele zijplaat incl. pedaal verwijderen. Dan kun je er goed bij, maar kun je door het ontbreken van het pedaal niet meer goed afstellen.
Ook is het aantal standen beperkt, dus helemaal goed heb ik het niet gekregen.

Han, haal jij de zijplaat er niet af?
HAns
jaybmw

Dank je voor de reacties! Ik ga idd de zijplaat eraf halen en de arm een paar tandjes verzetten. Heb ook een verlenger in duitsland besteld via internet. De knop is 6mm dikker en 10 mm langer wat het schakelen zal bevorderen. Dit besteld bij http://www.wunderlich.de" onclick="window.open(this.href);return false; . Hier kun je het zo gek niet noemen en bestellen qua acessoires voor bmw fietsen.

Misschien wisten jullie dit al,maar ik had de tip van mijn dealer(mofra rijen) gekregen.

[groet] en veel fun op jullie -1200- !

Jeroen.
kawasaki zx6 r ,8 mnd
kawasaki zx9 r ,10jaar
bmw r1200 rt
jaybmw

Hallo Han en Hans,

Zo juist de pook 3 tandjes verzet en gaan proefstomen. Resultaat: te hoog. De pook 1 tandje teruggezet(dus vanaf beginstand 2 tandjes hoger). Dit bevalt nu prima _004 . Nu nog w8en op het verlengdopke van Wunderlich en dat weer eens uittesten.En als m'n nieuwe stiefels wat soepeler zijn kan ik misschien nog 1 tandje terug met het pookje om zo de ideale positie te krijgen.Te gestrekt met de voet is niet tof,maar als de pook te hoog staat is het erg "halen" met je voet en het lijkt een beetje op Zundapp-schakelen.(de voetschakelzundapprijders kennen dit wel). :-) Lijkt me leuk om eens de stand van jullie schakelpook te zien en te vergelijken. Misschien op het RT Treffen ?

Groeten Jeroen.
kawasaki zx6 r ,8 mnd
kawasaki zx9 r ,10jaar
bmw r1200 rt

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Overige Techniek & Mechanica”