Motronic stuk gemaakt?

Bekabeling, zekeringen, accessoires en storingen.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
Mike Philippens

Motronic stuk gemaakt?

Ongelezen bericht door Mike Philippens »

*** het is inmiddels opgelost: mijn zijstandaard stond nog uit en dat is hetzelfde als de dodemansknop uit zetten (ja, ik ben een prutser) ***

Ik ben net in de weer geweest met mijn elektriek. Ik wilde mijn navigator direct op de boordstroom aansluiten ipv via een stekker die ik in het 'handschoenenvakje' had gemaakt. Die viel steeds uit, rotding voor in autos', zal wel stukgetrild zijn. Dus ik heb een draadje getrokken onderlangs de tank naar de zekeringenkast. Ik wilde stroom 'lenen' via een zekering, zodat ie ook nog eens gezekerd is. Ik heb een ex-politiemotor dus dat betekent dat ik een extra zekeringenblokje heb. Handig. De bedrading ligt ook nog her en der in de motor, maar is verder nergens op aangesloten (losse stekkertjes)

Ik heb dus stroom geleend van een van de zekeringen (aan de kant van de extra zekeringen). Eerst gemeten op welke een geschakelde spanning zit. De massadraad heb ik aan de bruine draad van de accu verbonden. Stukkie tape omheen en een trekontlasting, dus dat moet goed zitten. Contact aan, en het werkt. Prima dus...alleen was het een beetje stil. Normaal hoor je de brandstofpomp even lopen. Maar die hoor ik nu niet meer. Alle zekeringen zijn nog goed, alles doet het, geen brandlucht enzo. Ik heb de motronic zekering er ook nog even uitgehaald. Er is spanning, de zekering is goed, maar geen brandstofpomp. Ik heb alle zekeringen eruit gehad en er weer een voor een in gedaan, maar nog steeds niets. Ik ben me niet bewust van een kortsluiting ofzo. Alle lampjes op het dashboard branden ook gewoon zoals normaal, abs knippert. Ik heb de accu zelf ook nog even gemeten, en hij is absoluut niet leeg. Ik heb afgelopen woensdag nog een eind gereden. Hoewel meten weten is, durf ik wel de accu uit te sluiten.

Iemand een idee hoe ik er achter kom wat er stuk is? En of er iets stuk is? Moet de Motronic misschien gereset worden (ik dacht dat dat ging door de zekering eruit te halen)? Is er misschien een relais stuk dat ik kan nameten (en hoe doe ik dat?). Als uiterste kan ik mijn monteur bellen, die kan 'm komen halen, maar als het iets stoms is, wil ik het ook graag zelf zien op te lossen. Ik kan me niet voorstellen dat ik de boel gesloopt heb, er zijn zekeringen en ik ruik niets geks ofzo.
Laatst gewijzigd door Mike Philippens op 27 mar 2010, 14:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Baird
2024
2024
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Re: Motronic stuk gemaakt?

Ongelezen bericht door Baird »

In het kort even 2 opties:

1: je noodschakelaartje staat uit ............

2: haal alles weg wat je erbij geknutseld (back to original) en kijk dan nog eens.

[groet] -1150-
Met vriendelijke motorgroet
BeRT

R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription

ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
Mike Philippens

Ik ben een grote prutser!

Mijn zijstandaard stond uit :oops: ...en dan geht es nicht... :+
Baird
2024
2024
Bijz: R1200GS LC
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Ongelezen bericht door Baird »

Mike Philippens schreef:Ik ben een grote prutser!

Mijn zijstandaard stond uit :oops: ...en dan geht es nicht... :+

Wat een zelfkennis!( _002 )

Ook hier is een modificatie voor beschreven om hem wèl te starten met de jiffy uit.

[groet] -1150-
Met vriendelijke motorgroet
BeRT

R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription

ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
PaulRS

Ongelezen bericht door PaulRS »

Hoi.

Yep, een officieel BMW ombouwsetje voor de overheidsuitvoering, wat bedrading en een relais.

Dan blijft je brommert lopen met de zijpoot uit, wel in z'n vrij, schakel je de bak in een versnelling met de poot uit, slaat hij af.

Groeten, Paul.
Geht net, gibbet net.
Mike Philippens

Baird schreef:Ook hier is een modificatie voor beschreven om hem wèl te starten met de jiffy uit.
Ik weet het, maar ik vind het wel best zo. De brommer stond (natuurlijk) op de middenbok en ik had de jiffy even uitgezet om ergens beter bij te kunnen. En dan er helemaal geen erg in hebben dat ie nog uit staat... Ik was ook teveel bezig met de elektriek om te voorkomen dat ik iets verkeerd aansluit. Ik zag even het grote plaatje niet en was te geconcentreerd op de aansluitingen die ik had gemaakt. Pas toen ik boven was, flitste het door mijn hoofd...

Ach...je moet dat soort fouten een keer maken om er voortaan aan te denken.

Het grappige is trouwens dat dit een overheidsuitvoering is. Dus die mod is dan van na een bepaald jaar denk ik.
beamer1200rt
Bijz: R1200GS 2004
Woonplaats of omgeving: Zeist

Ongelezen bericht door beamer1200rt »

Schrale troost: je bent niet de enige prutser _002 Welkom bij de club. :D
Motorverleden: 2009 R12000RT, 2005 R1200RT, 2003 R1150RT, 2001 R1150RT, 2000 R1150GS, 1997 R1100RT, 1997 K1100LT, 1996 K75

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Elektrische Systemen”