wie heeft ervaring met Tom Tom rider 2 ?

Garmin, TomTom of toch maar een routerol

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
Randy
Type: R1200RT
Bijz: Alarm,Bi-Xenon,ESA,GPS,50ltr topcase,Full options
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Rotterdam

wie heeft ervaring met Tom Tom rider 2 ?

Ongelezen bericht door Randy »

Hallo RT adepten ,

Ik ben op het punt gekomen een Navigatie systeem aan te schaffen en heb een aanbod gekregen een Tom Tom rider 2 aan te kopen voor een "lief" bedrag .

Wat zijn jullie ervaringen met dit merk en type , ik hecht nl. best wel veel waarde aan de ervaringen van mede BMW rijders ?

ik hoor graag reacties van julli ,
mvg. Randy _004 -1200- _004
Donic

Re: wie heeft ervaring met Tom Tom rider 2 ?

Ongelezen bericht door Donic »

Randy,

Helaas geen ervaringen met een TT Rider 2, wel met een "oude" TT-One classic.
Is natuurlijk beperkter dan een Zumo of TT-Rider 2, maar m.b.v. Tyre kun je op een simpele manier perfect routes mee maken / installeren etc. En dan werkt het prima. Nadeel is dat ie alleen bij droog weer is te gebruiken. Maar een boterhamzakje doet wonrderen. Ik gebruik 'm ook al jaren in de auto.
T.o.v. een TT Rider 2 of Zumo kost deze oplossing vrijwel niets.

Gr.
Donic
Inspector Gadget

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Mijn zwageRT heeft een TT 2 met zo'n Scala headset, hij is er tevreden over.

Maar ja, zijn voorgaande navigatie was een iPAQ PDA waar ik TT PDA op geroggelt had, en dat was afzien bij het herberekenen. (trage PDA dus)
Maar werkte verder wel.

Alleen de pairing (via Bluetooth dus) met sommige neukenja telefoons geeft soms wat problemen.
Dingelbert
Type: R1200RT
Bijz: Full options, Rapid Bike Kit, Laser uitlaat
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Horst

Ongelezen bericht door Dingelbert »

Randy schreef:Hallo RT adepten ,

Ik ben op het punt gekomen een Navigatie systeem aan te schaffen en heb een aanbod gekregen een Tom Tom rider 2 aan te kopen voor een "lief" bedrag .

Wat zijn jullie ervaringen met dit merk en type , ik hecht nl. best wel veel waarde aan de ervaringen van mede BMW rijders ?

ik hoor graag reacties van julli ,
mvg. Randy _004 -1200- _004
Ik rij al jaren met de Rider 2. Maatjes van mij idem.
Wij zijn helemaal tevreden. In tegenstelling tot wat gesteld wordt, is de Rider ook "regenvast", uiteraard tenzij het gaat om een wolkbreuk. Een week Schotland met Schots weer leverde geen enkel probleem op.
Ik vind de bedieningsstructuur erg handig, maar kan me voorstellen dat dat gewoonte is.
T.o.v. de Garmin zie ik eigenlijk maar één nadeel (voor zover dat een nadeel is): er is geen opslagruimte voor bijv. muziek.
De kaarten zijn over het algemeen heel wat goedkoper dan de kaarten van Garmin én ik vind persoonlijk het uitzetten en aanpassen van routes (via Tyre) vele malen handiger dan Mapsource.

De scala headset werkt ook goed, maar is wat onhandig te monteren op een Shubert systeemhelm. Ik heb daarvoor een Camos 500. Bevalt al jaren prima.

Telefoons: een iets andere kwestie. Ik heb twee Nokia's. Een wat ouder type: werkt prima. En dan een nieuwe met veel extra's. Die heeft wat problemen. Niet alle functies werken.
Maar wat mij betreft geldt ook daar: als ik wil bellen, stap ik van de motor af. Wel zo prettig (ook voor anderen wellicht).

Kortom: wij zijn echt tevreden over de Rider. Hij gaat over een paar weken weer in Amerika z'n dienst bewijzen.

Peter
Dave

Ongelezen bericht door Dave »

Het enige dat ik erover weet is dat een gebruiker hiervan mij bij een toertocht vroeg of 'ie achter mij aan mocht rijden. Zijn accu was namelijk leeg. Let er dus op dat je een aansluitset erbij scoort voor aansluiting op je boordnet!
jangsxf

Ongelezen bericht door jangsxf »

hoi daar,

Ben ondertussen aan m'n rider 2 , de eerste was al prima, de tweede doet het nog beter. Trouwens de support van de TT-jongens en meisjes is echt subliem.
In combinatie met de scala rider teamset is het heerlijk toeren. Qua batterij verbruik heb ik zlefs de vaste stroomkabel niet gemonteerd en gebruik ik als 'brammetje' zonder jus valt.

Veel plezier ermee, en denk ook even om Tyre te halen, en een gebedje voor Jan Boersma die het progje ontwierp ;)

Jan
Donic

Ongelezen bericht door Donic »

jangsxf schreef:hoi daar,

Ben ondertussen aan m'n rider 2 , de eerste was al prima, de tweede doet het nog beter. Trouwens de support van de TT-jongens en meisjes is echt subliem.
In combinatie met de scala rider teamset is het heerlijk toeren. Qua batterij verbruik heb ik zlefs de vaste stroomkabel niet gemonteerd en gebruik ik als 'brammetje' zonder jus valt.

Veel plezier ermee, en denk ook even om Tyre te halen, en een gebedje voor Jan Boersma die het progje ontwierp ;)

Jan
En een bijdrage voor Jan, want het is een subliem programma! Dat hij nog maar lang in staat is om het te blijven onderhouden en verder ontwikkelen.

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Over: GPS en navigatie”