beschadiging onderkuip
Moderator: RT_Patrick
beschadiging onderkuip
Ik heb deze winter voor het eerst de kuip van de RT afgehaald.
Wat een klus, ik hoop niet dat mijn accu een keer kapot gaat, want zelfs met de zijdelen verwijderd kan deze er nog niet uit.
Nu schrok ik een beetje van de staat van het onderkuipje.
Een forse schaafplek en direct achter het voorwiel een hele ruwe plek.
Heeft iemand enig idee wat het spuiten van een onderkuipje kost?
Zijn er slimme manieren om je onderkuip te beschermen tegen steenslag ect?
groetjes,
Ozz.
Wat een klus, ik hoop niet dat mijn accu een keer kapot gaat, want zelfs met de zijdelen verwijderd kan deze er nog niet uit.
groetjes,
Ozz.
- beamer1200rt
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R1200GS 2004
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Zeist
Re: beschadiging onderkuip
Als het toch uit het zicht zit, dan zou het mij niet storen. Waarom doe je het niet gewoon zelf met een spuitbus. Lekker goedkoop.
Steenslag kun je tegengaan met een extenda fenda en door grind te mijden. Schaafplekken door beter uit te kijken.
Steenslag kun je tegengaan met een extenda fenda en door grind te mijden. Schaafplekken door beter uit te kijken.

Motorverleden: 2009 R12000RT, 2005 R1200RT, 2003 R1150RT, 2001 R1150RT, 2000 R1150GS, 1997 R1100RT, 1997 K1100LT, 1996 K75
- Baird
- 2024
- Bijz: R1200GS LC
- Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda
Doe eens mee aan een sleuteldag: tupperware en tank demonteren zou toch tot de standaard vaardigheden van iedere motorrijder moeten horen, tenzij je zoveel geld hebt dat je alles door de D€al€RT laat doen en/of vaak een nieuwe koopt!!
Ik heb ooit bij Hein Gericke heel dik doorzichtig plakplastic gekocht en precies dát deel van de onderkuip afgeplakt om jouw probleem te voorkomen. Ook op de zijkanten van de spiegels en waar mijn laarzen tegen de kuip komen heb ik dit spul geplakt.

Ik heb ooit bij Hein Gericke heel dik doorzichtig plakplastic gekocht en precies dát deel van de onderkuip afgeplakt om jouw probleem te voorkomen. Ook op de zijkanten van de spiegels en waar mijn laarzen tegen de kuip komen heb ik dit spul geplakt.
![motorgroet [groet]](./images/smilies/motorgroet1.jpg)

Met vriendelijke motorgroet
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
ooit:
Amen. Die van mij heeft ook een plek zitten. Ik denk dat de Pliesie een keer flink over een stoeprand of verkeersdrempel is gegaan. Maar je ziet het alleen als je op je plaat bent gegaan, dus ik laat het lekker zo. Ik val toch nooit :+beamer1200rt schreef:Als het toch uit het zicht zit, dan zou het mij niet storen.
Let op dat als je het zelf gaat doen, je vrijwel nooit dezelfde kleur krijgt en je het zo naar mijn idee nog erger maakt als mét de schaafplek (die niemand ziet). Ik heb een witte en dat zou RAL zoveel moeten zijn, maar de kleur is in de loop der jaren aangetast, dus het is alles of niets. Een iets andere tint valt vele malen meer op dan een plekje...
- JOS WRSM
- Erelid
- Type: Ik heb geen motor (meer)
- Woonplaats of omgeving: Amsterdam
- Contacteer:
Ik sprak onlangs Kenny (lid ksimon) van http://www.motorserviceamsersfoort.com en hij had het over een soort bescherming aan de achterzijde van het voorspatbord. Dit ter bescherming van het voorste deel van de onderkuip. Stuur hem maar eens een PB memberlist.php?mode=viewprofile&u=153
Ozz schreef:Ik heb deze winter voor het eerst de kuip van de RT afgehaald.
groetjes,
Ozz.
Jos WRSM
Jos WRSM
http://www.spuitbuswinkel.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
met je kleurnummer kan je er een spuitbusje met jouw kleur bestellen. Kan je hem zelf bijwerken. 't zit toch aan de onderkant, dus als je het niet heel erg vind dat 't niet zo netjes is al van de spuitert kan je het zelf doen. Anders zijn er wel spuiters die het ook kunnen, maar dan ben je iets meer geld kwijt. Maar als je bijvoorbeeld hem zelf al even netjes schuurt e.d. zijn er wel mensen te vinden die 't voor niet zo heel veel geld willen doen. Ik denk dat je voor ongeveer €75,= klaar moet kunnen zijn.
met je kleurnummer kan je er een spuitbusje met jouw kleur bestellen. Kan je hem zelf bijwerken. 't zit toch aan de onderkant, dus als je het niet heel erg vind dat 't niet zo netjes is al van de spuitert kan je het zelf doen. Anders zijn er wel spuiters die het ook kunnen, maar dan ben je iets meer geld kwijt. Maar als je bijvoorbeeld hem zelf al even netjes schuurt e.d. zijn er wel mensen te vinden die 't voor niet zo heel veel geld willen doen. Ik denk dat je voor ongeveer €75,= klaar moet kunnen zijn.
Dat lijkt mij ook wel wat, ik heb zoveel omhangen tegenwoordig dat ik bij het op- en afstappen de fiets flink kan beschadigen.Baird schreef:...Ik heb ooit bij Hein Gericke heel dik doorzichtig plakplastic gekocht en precies dát deel van de onderkuip afgeplakt om jouw probleem te voorkomen. ....
Heeft dat spul nog een specifieke naam

Ik probeer het online te vinden;
http://www.hein-gericke-store.com/katal ... ettern.php
Bedankt alvast!

- Baird
- 2024
- Bijz: R1200GS LC
- Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
ooit:
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
ooit:
Ik heb gelijk vanaf het begin dat ik de motor had, ( ½ jaar, 1100 km.) het voorste gedeelte van het onderkuipje doorzichtig plakplastic , zelfklevend wat ze ook voor boeken gebruiken, er op geplakt.
Ik haalde vorige week het onderkuipje er af en ja ik had er ook knap krassen op zitten. ( Wist dat ik ergens over heen was gegaan)
Beetje bijgeplekt en blanke lak er over en keurig. Zit toch aan de onderkant, maar de zij - en voorkanten zijn nog piekfijn.
Desnoods even de vier boutjes los en dan op je gemak in een lekkere warme kamer een passend malletje gaan zitten knippen EN BEWAREN.
Gr Bertus
Ik haalde vorige week het onderkuipje er af en ja ik had er ook knap krassen op zitten. ( Wist dat ik ergens over heen was gegaan)
Beetje bijgeplekt en blanke lak er over en keurig. Zit toch aan de onderkant, maar de zij - en voorkanten zijn nog piekfijn.
Desnoods even de vier boutjes los en dan op je gemak in een lekkere warme kamer een passend malletje gaan zitten knippen EN BEWAREN.
Gr Bertus
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 9 Reacties
- 4675 Weergaves
-
Laatste bericht door Wildripper