R1300RT
Moderator: RT_Patrick
-
Brouwer
- Type: R1300RT
- Bijz: Blauw
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Ede
R1300RT
Na een proefrit was ik verkocht,
De automaat schakelt vooral in de manuel stand voortreffelijk, de vering en het bochtgedrag zijn duidelijk beter als van mijn R1250RT.
De automaat schakelt vooral in de manuel stand voortreffelijk, de vering en het bochtgedrag zijn duidelijk beter als van mijn R1250RT.
Jawa 250, Jawa 350, BMW: R69S, R60/6, R60/7 RT, K75 RT, R1200 RT LC, R1250 RT, R1300 RT
-
Brouwer
Re: R1300RT
Het is mijn nieuwe R 1300RT voorzien van bijna alle opties en een aparte beugel voor mijn Garmin boven het TFT scherm.
Het grote verschil met mijn R1250RT ( de versie met de ronde koplampen) is:
de betere vering, soepeler zonder te deinen
de rustiger loop van het blok,
de schakel automaat functioneert goed, ik rij hem wel bijna uitsluitend in de manuele stand waarbij je zelf het boterzachte schakelmoment bepaald
de betere bescherming van de onderbenen tegen vuil en vocht
hij voelt minder massief aan
Het enige nadeel is dat de motor op hogere snelheden wat beweegt in vuile rijwind (bijvoorbeeld achter een auto / vrachtwagen). Hier had de demo motor waarop ik proefgereden heb ook)
Samengevat voelt de motor veel levendiger aan en ik rijd duidelijk ontspannener
Het grote verschil met mijn R1250RT ( de versie met de ronde koplampen) is:
de betere vering, soepeler zonder te deinen
de rustiger loop van het blok,
de schakel automaat functioneert goed, ik rij hem wel bijna uitsluitend in de manuele stand waarbij je zelf het boterzachte schakelmoment bepaald
de betere bescherming van de onderbenen tegen vuil en vocht
hij voelt minder massief aan
Het enige nadeel is dat de motor op hogere snelheden wat beweegt in vuile rijwind (bijvoorbeeld achter een auto / vrachtwagen). Hier had de demo motor waarop ik proefgereden heb ook)
Samengevat voelt de motor veel levendiger aan en ik rijd duidelijk ontspannener
Jawa 250, Jawa 350, BMW: R69S, R60/6, R60/7 RT, K75 RT, R1200 RT LC, R1250 RT, R1300 RT
-
Nightstalker
- Bijz: Triple Black
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Welke navi en welke navisteun heb je gemonteerd?
Rij je met duo? Ik heb ook die kleine topkoffer, maar die staat te ver naar voren voor duo gebruik ( is eigenlijk de koffer bedoeld voor een RS).
Ik heb er inmiddels een grote koffer bij besteld en wacht nog op uitlevering.
Rij je met duo? Ik heb ook die kleine topkoffer, maar die staat te ver naar voren voor duo gebruik ( is eigenlijk de koffer bedoeld voor een RS).
Ik heb er inmiddels een grote koffer bij besteld en wacht nog op uitlevering.
Veelgitariër
-
Brouwer
De navigatie ie een Garmin Zumo
De beugel is origineel BMW, de bekabeling is origineel BMW voor BMW Navigator met een koppelstukje voor de Garmin Zumo erop. Alles door de BMW dealer geleverd en ingebouwd.
De Garmin werkt al 3000 km probleemloos op deze motor.
Zelfs gelijktijdig / samen met de TFT navigatie van BMW werken beide systemen prima naast elkaar. (1 x getest)
Ik gebruik eigenlijk altijd de Garmin omdat die duidelijk stabieler is en veel makkelijker werkt bij het hervatten van een route.
Op de foto's is duidelijk de plaatsing te zien, de schermen zitten elkaar totaal niet in de weg
De beugel is origineel BMW, de bekabeling is origineel BMW voor BMW Navigator met een koppelstukje voor de Garmin Zumo erop. Alles door de BMW dealer geleverd en ingebouwd.
De Garmin werkt al 3000 km probleemloos op deze motor.
Zelfs gelijktijdig / samen met de TFT navigatie van BMW werken beide systemen prima naast elkaar. (1 x getest)
Ik gebruik eigenlijk altijd de Garmin omdat die duidelijk stabieler is en veel makkelijker werkt bij het hervatten van een route.
Op de foto's is duidelijk de plaatsing te zien, de schermen zitten elkaar totaal niet in de weg
-
Nightstalker
- Bijz: Triple Black
- Land: Nederland
-
motorman_marc
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Land: N
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 11 Reacties
- 4489 Weergaves
-
Laatste bericht door Nightstalker