ABRUZZEN in Italie

Vertel over je motorritten en -vakanties.

Moderator: RT_Patrick

Ludo v e
Type: R1250RT
Bijz: Nieuw model met TFT scherm
Land: Belgie
Woonplaats of omgeving: Balen , kempen

ABRUZZEN in Italie

Ongelezen bericht door Ludo v e »

Ben van plan om volgend jaar naar de ABRUZZEN in Italie te rijden , weet er iemand welke wegen ik zeker moet doen , betreft om een route uit te stippelen die ik zou gaan rijden , alle mooie wegen en plaatsen zal ik nooit kunnen doen , maar ik zou wel graag één van de mooiste en zeker de mooiste omgeving willen doen . Ik rij langs de AMALFIE kust naar de ABRUZZEN en dan terug omhoog richting naar huis .
alle info is welkom .
mvg Ludo
Live to ride & ride to live
BMW R1250 RT
nvdw
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Vijfheerenlanden

Re: ABRUZZEN in Italie

Ongelezen bericht door nvdw »

Mogelijk komen er nog meer en betere antwoorden dan die van mij: ik ben niet heel ver de Abruzzen in gekomen (anders dan een uitstapje vanuit de Marche) maar wie weet heb je er wat aan.

Vanaf Amalfi zit je niet tegenover Abruzzo, maar tegenover Molise (dus zuidelijker). Het wegenpatroon in Italië loopt grofweg ofwel parallel aan de Apennijnen of er haaks op, dus kaarsrecht naar het noorden is altijd een uitdaging.

Als ik zonder al te veel voorkennis een route moet maken, zou ik zeker de (oude) strade statali (SS) meenemen. Die zijn meestal in redelijke staat en goed uitgebouwd; in de bergen heb je dan een fijne combinatie van lekkere bochten en toch redelijk vlot meters maken. Dat is bij de provinciali (SP) altijd maar de gok.

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Over motorritten en -vakanties”