Even voorstellen

Wij stellen het op prijs dat nieuwe forumleden zich hier even introduceren alvorens tot posten over te gaan.

Moderator: RT_Patrick

jadijkstra
Type: Ik ben van plan om een BMW....RT te kopen
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Drenthe

Even voorstellen

Ongelezen bericht door jadijkstra »

Hallo allemaal,

Mijn naam is Johan, ik woon in Drenthe met mijn vrouw en 2 kids en 2 katten.
Op dit moment heb ik nog 2 Honda motoren in mijn bezit, een VFR750 uit '87 en een VFR800Vtec uit 2002.
De afgelopen jaren merk ik dat het rijden op de VFR800 niet meer plezierig is voor mijn, voor de iets langere afstanden krijg ik al gauw tintelingen in mijn handen wat mij eigenlijk weerhoudt de motor te pakken. De VFR750 heeft wat liefde nodig, die heeft een nieuwe koppelingsplaat (intussen een nieuwe accu) en een nieuwe achterband nodig. Om die reden staat hij te "verstoffen" in de garage.

Een tijdje terug had ik nog een rondje gereden met een aantal oud collega's van werk, en toen was de een na de ander overgestapt op een R1200RT, daar kwam ook de tintelingen ter sprake, ik ben schijnbaar niet de enige, ik wordt gewoon een dagje ouder is de conclusie.
Om het motorplezier weer nieuw leven in te blazen heb ik dus nu mijn zinnen gezet op een BMW, die worden natuurlijk niet voor niet zoveel ingezet omdat de zit/comfort gewoon heel goed is.

Of dat voor mij zo is, moet nog blijken, ik heb nog geen enkele proefrit gemaakt, maar daar komt binnenkort verandering in.

Ik probeer via dit forum erachter te komen, welk bouwjaar / KM stand voor mij geschikt is, om een geschikt exemplaar te vinden.

Ik heb al een paar op het oog, bouwjaar 2015/2016 met rond een ton op de teller...

Hopelijk tot snel!
Lone Rider
Type: R1200RT/LC
Bijz: R1250GSA
Woonplaats of omgeving: Nederland

Re: Even voorstellen

Ongelezen bericht door Lone Rider »

Voor die (bekende) tintelingen hebben ze "Grip Puppy's" bedacht.
Voor ongeveer € 20.00 heb je ze en ben je van die tintelingen af.

"Grip Puppies zijn zachte, schuimrubberen hoezen (sleeves) die je over je bestaande handvatten van de motor schuift. Je hoeft je originele handvatten dus niet te verwijderen.

Ze zijn erg populair onder motorrijders (vooral bij tour- en woon-werkverkeer) om het rijcomfort te verhogen.

Waarom zou je ze gebruiken?
Hier zijn de belangrijkste voordelen:

Verminderen van trillingen: Het schuim (vaak neopreen) dempt de hoogfrequente trillingen van het stuur. Dit helpt enorm tegen "slapende" of tintelende handen en vingers tijdens lange ritten.

Meer comfort / Dikkere greep: Standaard handvatten zijn voor veel mensen (zeker met grote handen) net te dun, waardoor je onbewust te hard gaat knijpen. Grip Puppies maken het handvat dikker, wat zorgt voor een meer ontspannen grip.

Meer grip: Het materiaal is zacht en stroef, wat zorgt voor goede controle, zelfs als het regent.

Slijtage voorkomen: Ze beschermen je dure originele handvatten (bijv. van BMW of Honda) tegen slijtage.

Veelgestelde vragen
Werken ze met handvatverwarming?Ja. De warmte komt er nog steeds doorheen, maar het duurt iets langer voordat je het voelt omdat het schuim isolerend werkt. Zodra ze warm zijn, blijven ze dat ook goed.

Hoe installeer je ze? Dit is heel eenvoudig, maar er is een trucje voor:

Maak de binnenkant van de Grip Puppy en je handvat nat met een beetje water en afwasmiddel.

Schuif ze er draaiend op (door de zeep gaat dit makkelijk).

Laat het 24 uur drogen. Zodra het water verdampt is, zitten ze muurvast.

Zijn ze te lang? Je kunt ze eenvoudig op maat snijden met een stanleymes.

Samenvatting
Als je last hebt van dove vingers, trillingen in het stuur, of als je je huidige handvatten te dun vindt, zijn Grip Puppies een goedkope en effectieve upgrade (meestal rond de €20)."

May the fleas of a thousand camels infest the crotch of the person who ruined your day. And may their arms be too short to scratch.
QuickFix
Type: R1150RT
Bijz: Titan-grau, 2005
Xenon/LED/Geen ABS
Woonplaats of omgeving: OosteRhouT

Ongelezen bericht door QuickFix »

Welkom bij de club Johan. Big RT Smile

Veel plezier op ons forum en succes bij het vinden van een geschikte brommeRT! _004
Groeten,

Peter
PanEuRoel
2024
2024
Type: R1200RT
Woonplaats of omgeving: HULST

Ongelezen bericht door PanEuRoel »

Dag Johan, van harte welkom op dit prachtige forum. _004 Heel veel succes met je zoektocht naar een mooie RT en veel plezier met het forum.
Groeten, Roelof

R1200RT; Hornig RVS valbeugels; LedPerf Dual Auxiliary Lights; Stebel Nautilus Marine; 180 graden flitser; Garmin Zümo XT met Zümolock; TopSellerie Comfort Zadel
Paniekje
Type: R1200RT
Bijz: Nun R1250GS Adventure Trophy en een R75/5
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Borkel en Schaft

Ongelezen bericht door Paniekje »

🤔 tintelingen ?
Ik heb bij de vier boxers nog nooit tintelingen in de handen gekregen, ook niet op dagritten van 1100km.
Juiste synchronisatie.
Niet in je stuur knijpen.
Juiste actieve zit zodat je niet tegen je stuur gaat hangen.
Lone Rider
Type: R1200RT/LC
Bijz: R1250GSA
Woonplaats of omgeving: Nederland

Ongelezen bericht door Lone Rider »

Ik had het bij bijna alle BMW motoren, alleen met de 1e motor de K1100LT en de laatste R1250GSA heb ik er geen last van.
Bij de andere motoren altijd kunnen oplossen met de Grip Puppy's.
May the fleas of a thousand camels infest the crotch of the person who ruined your day. And may their arms be too short to scratch.

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Terug naar “Nieuw hier? Graag eerst even voorstellen”