probleem koppelen
Moderator: RT_Patrick
-
- Type: R1150RT
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Ede
probleem koppelen
Hallo allemaal,
Ik heb een R1150RT uit 2003 en de laatste tijd speelt er een probleem op.
Wanneer de motor warm is, heb ik soms het probleem dat ik niet kan doorschakelen naar de 3e versnelling. Wanneer ik even terugschakel naar de 1e versnelling, dan kan ik weer opschakelen. Weet iemand waar dat door komt en of het makkelijk op te lossen is.
Alvast bedanlt Ronald
Ik heb een R1150RT uit 2003 en de laatste tijd speelt er een probleem op.
Wanneer de motor warm is, heb ik soms het probleem dat ik niet kan doorschakelen naar de 3e versnelling. Wanneer ik even terugschakel naar de 1e versnelling, dan kan ik weer opschakelen. Weet iemand waar dat door komt en of het makkelijk op te lossen is.
Alvast bedanlt Ronald
-
- Bijz: Titan-grau, 2005
Xenon/LED/Geen ABS - Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: OosteRhouT
Re: probleem koppelen
Makkelijk volgens mij niet; ik heb het probleem ook (al jaren) en heb ermee leren leven. Mijn vorige R1150RT uit 2004 had het ook soms en de R1100RT die ik daarvoor had, had wel eens het probleem dat hij juist uit die versnelling schoot (bij lage snelheid).
Groeten,
Peter
Peter
-
- 2023
- Type: R1100RT
- Woonplaats of omgeving: Wissenkerke
Goede morgen
Stap 1 is alle gewrichtjes smeren tussen bak en pedaal, stap 2 controleren of alles daar nog vastzit, kan lostrillen en dan klopt afstand etc ook niet meer.
Als ie soms wel soms niet schakelt is t in ieder geval niet mechanisch stuk want dan doet ie t nooit.
Tom
Stap 1 is alle gewrichtjes smeren tussen bak en pedaal, stap 2 controleren of alles daar nog vastzit, kan lostrillen en dan klopt afstand etc ook niet meer.
Als ie soms wel soms niet schakelt is t in ieder geval niet mechanisch stuk want dan doet ie t nooit.

Tom
-
- Bijz: Titan-grau, 2005
Xenon/LED/Geen ABS - Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: OosteRhouT
@Tom: het probleem, althans bij mij, is dat je omhoog kunt duwen wat je wilt, maar hij er echt niet in wil schieten: je moet echt terug naar z'n één en dan direct door terug naar z'n drie en dan is het alsof er niks gebeurt is.
Het is echt net alsof de schakelvork in de versnellingsbak nét niet ver genoeg tegen de tandwielen aankomt om hem erin te duwen.
Het is echt net alsof de schakelvork in de versnellingsbak nét niet ver genoeg tegen de tandwielen aankomt om hem erin te duwen.
Groeten,
Peter
Peter
-
- Type: R1200RT
- Bijz: Nun R1250GS Adventure Trophy en een R75/5
- Woonplaats of omgeving: Borkel en Schaft
Dat kan wanneer schakelpookje na het schakelen van 1 naar 2 niet helemaal terug in rustpositie gekomen is.
Zoals Tom beschrijft, even de gewrichtjes en scharnierpunten goed gangbaar maken.
Daarna pas weer verder zoeken
Zoals Tom beschrijft, even de gewrichtjes en scharnierpunten goed gangbaar maken.
Daarna pas weer verder zoeken
-
- 2024
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R1200GS LC
- Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda
En op alle draaipunten van het pookje tot aan de bak de spelingen er uit halen.... Komt de koppeling wel volledig vrij? Wanneer is de koppelingsvloeistof voor het laatst vervangen?
Als je aan de nieuwe olie in de bak zo'n tube glijmiddel ( ben de naam even kwijt) toevoegt dan schakelt de bak een stuk soepeler. Alles bij elkaar heb je dan de meeste en simpele dingen wel gedaan, zijn er dan nog steeds problemen dan moeten we het binnen in de bak gaan zoeken......
Als je aan de nieuwe olie in de bak zo'n tube glijmiddel ( ben de naam even kwijt) toevoegt dan schakelt de bak een stuk soepeler. Alles bij elkaar heb je dan de meeste en simpele dingen wel gedaan, zijn er dan nog steeds problemen dan moeten we het binnen in de bak gaan zoeken......
Met vriendelijke motorgroet
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 7123 Weergaves
-
Laatste bericht door Inspector Gadget
-
- 10 Reacties