Ik heb begin van de lente een (dacht ik) leuke R850R uit 2000 gekocht.
Nadat ik het oliepeil glaasje had vervangen heb ik de motor warm laten draaien, blijkbaar te lang want de motor wilde daarna niet meer starten. Blijkt dat de hal-gever het niet meer deed omdat de draadjes gesmolten waren. Toen ik eindelijk een nieuwe had bleek de gaskabel afgeknapt aan de onderzijde (bizar, maar gelukkig niet tijdens het rijden!). Ook merk ik dat de voorrem nu niet meer goed teruggaat, het handvat blijft wat hangen.
De garage wil hem eigenlijk niet meer fixen omdat 'ie verwacht dat de gaskabel vervangen ook weer andere problemen op zal leveren en dat hij er heel veel tijd mee kwijt is: lees, dat is de motor niet meer waard...
Op internet zie ik filmpjes waarbij de gaskabel van een BMW vervangen kan worden zónder het hele ABS blok er boven te demonteren. Volgens de garage kon dat niet. Weten jullie zo hoe dit zit? En zou je dit in een middagje zelf kunnen doen, of moet er ook weer vanalles afgesteld worden daarna, waar je eigenlijk wel wat meer kennis voor moet hebben?
Dat brengt me bij de 2e vraag: kennen jullie iemand die de reparatie nog wel op zich zou willen nemen en die verstand heeft van BMW motoren? Haast heeft het niet, hij doet het toch al meer dan een half jaar niet meer, dus zou het misschien tussendoor kunnen. Of, nog leuker: iemand die het voor de hobby doet en waarmee ik eventueel nog wat mee kan helpen?
Zelf heb ik eigenlijk de tijd/kennis niet om het te fixen, maar ik vind het ook zonde om de motor de sloot in te schuiven. Het ene ritje wat ik er op maakte reed 'ie heerlijk