R1100RT terug in oude glorie

Zelf sleutelende leden vertellen over hun project en/of laten de voortgang daarvan zien.

Moderator: RT_Patrick

Savan
Berichten: 73
Lid geworden op: 12 jul 2024, 22:02
Type: R1100RT
Bijz: Gaaf ding
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Hoogvliet

Re: R1100RT terug in oude glorie

Ongelezen bericht door Savan »

Bij nadere inspectie, die klem dingetjes aan de spiegel zijn niet meer intact. Zijn deze uit te wisselen?
IMG_1696.jpeg
IMG_1697.jpeg
IMG_1698.jpeg
Savan
Berichten: 73
Lid geworden op: 12 jul 2024, 22:02
Type: R1100RT
Bijz: Gaaf ding
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Hoogvliet

Re: R1100RT terug in oude glorie

Ongelezen bericht door Savan »

Pff, enkel als complete plaat. Had ik dat geweten hand ik wat voorzichtiger mee omgegaan.. maar ja…
IMG_1699.png
IMG_1700.jpeg
Gebruikersavatar
siebke
Berichten: 814
Lid geworden op: 13 mei 2010, 16:50
Type: R1200RT
Bijz: 2009, import (D)
Land: Nl
Woonplaats of omgeving: Peel en Maas

Re: R1100RT terug in oude glorie

Ongelezen bericht door siebke »

Zoek eens naar 2e-kans platen bij de Knalpot (heet nu anders), of een andere sloper. Los zijn die klemmen i.d.d. niet te krijgen. Een troost: je bent niet de enige die tegen dat probleem aanloopt :cry: . Is hier op het Forum wel eens eerder behandeld.
As ut neet geit zoeas 't môt, dèn môt 't mèr zoeas ut geit
Savan
Berichten: 73
Lid geworden op: 12 jul 2024, 22:02
Type: R1100RT
Bijz: Gaaf ding
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Hoogvliet

Re: R1100RT terug in oude glorie

Ongelezen bericht door Savan »

Ik zal eens rondneuzen of ik nog goede platan kan vinden maar ben bang dat het toch een nieuwe gaat worden. De rechter is helemaal wiebelend en de linker zit ook niet meer superstrak maar die hoor je tenminste niet tijdens het rijden.

Voorlopig even opgelost door een smal stukje ducktape rondom het mannetjes deel te plakken. Hij klemt nu beter en trilt niet maar echt vertrouwen heb ik er niet in. Zal maar in 2 stappen die platen nieuw bestellen, eerst de rechter de meest kritische, en bij de volgende vakantiegeld de linker 😅 Had liever een nieuw mooi achterbandje gekocht. Deze heeft nog voldoende profiel maar is al een paar jaar oud, zal straks eens naar de dot kijken en voelt erg ‘glad’ aan. Zal het rubber wel zijn wat niet meer werkt zoals het hoort. En zo verkijk je je flink op een motor die weinig km heeft gereden en veel heeft gestaan. Kost best wel wat centen en tijd om dit goed te krijgen. Mijn oude blauwe had 30k meer konden teller maar was in een betere toestand. Ach ja, het is wat het is, zei de liefde 🥰
IMG_1703.jpeg
Iemand ervaring met de Heidenau k60 bandjes op de RT? Niet dat ik zo een profiel nodig heb, 99,99% zal het neerkomen op asfalt en enkel misschien ergens een innie minnie stukje onverhard als het echt niet anders kan.
Savan
Berichten: 73
Lid geworden op: 12 jul 2024, 22:02
Type: R1100RT
Bijz: Gaaf ding
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Hoogvliet

Re: R1100RT terug in oude glorie

Ongelezen bericht door Savan »

Pff, dit wordt eigenlijk een must do zie ik zojuist:
IMG_1707.jpeg
Gebruikersavatar
QuickFix
Berichten: 1004
Lid geworden op: 19 jul 2018, 11:13
Type: R1150RT
Bijz: Titan-grau, 2005
Xenon/LED/Geen ABS
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: OosteRhouT
Contacteer:

Re: R1100RT terug in oude glorie

Ongelezen bericht door QuickFix »

De RT's zijn doorgaans slim ontworpen, maar er zijn een aantal zaken die (na enige tijd) voor problemen gaan zorgen en de klemmetjes van de spiegels is zo'n ding inderdaad.

In principe is het "Kroontje" minder belangrijk dan het "Ringetje", dus zolang deze laatste nog strak zit, zou je spiegel goed moeten blijven zitten.
Sommigen vinden een tijdelijke oplossing door gebruik te maken van een ty-wrapje, anderen maken een nieuw ringetje van een sleutelring, maar het blijft behelpen.

Een mooi idee om je spiegel te sparen: Misschien handig? Spiegel "vangsnoeren" 8)_
Groeten,

Peter
Savan
Berichten: 73
Lid geworden op: 12 jul 2024, 22:02
Type: R1100RT
Bijz: Gaaf ding
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Hoogvliet

Re: R1100RT terug in oude glorie

Ongelezen bericht door Savan »

Ik kan nog niet zo goed plaatsen wat je bedoelt met kroontje en wat met het andere. Maar in ieder geval het vrouwelijke deel is een poot afgebroken op alle drie de plekken, waardoor het pennetje wat op de kuip zit speling heeft als je de spiegel erop klikt. En ik had er helemaal niet bij stil gestaan dat dit kon gebeuren dus eraf halen en erop zetten deed ik vrij vlot zonder echt goed op te letten of het zooitje goed gecentreerd staat en niet onnodig kracht erop zet. Afijn, kan niet meer terug en kost me dus een 75piek.

De vangerkabeltjes zijn een prima idee, heb die kabeltjes van mijn gopro en ik meen ook in mijn viskoffer van die staaldraadjes te hebben. Ben alleen bang dat als de spiegel dan loskomt dat dan de spiegel tegen je kuip aan zal klappen en afhankelijk van hoe snel je de boel onder controle kan krijgen, je meer of minder schade zal maken aan je kuip door die bungelende aanhangsel. Maar…als ik moet kiezen tussen een spiegel die Total loss is en mogelijk ook bij iemand in zijn voorruit is beland of schade aan me eigen kuip, dan moet die gene maar car glas bellen 😅 Geintje … goed gevonden ik zal de kabels introduceren aan mijn fiets.
Savan
Berichten: 73
Lid geworden op: 12 jul 2024, 22:02
Type: R1100RT
Bijz: Gaaf ding
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Hoogvliet

Re: R1100RT terug in oude glorie

Ongelezen bericht door Savan »

Is er nog een goede bmw rt specialist in de omgeving Rdam? Ben niet helemaal tevreden hoe mijn blokje klinkt en loopt. Wou toch even laten nakijken door iemand met echt verstand ervan. Misschien hoort het ook wel zo maar is lastig als je dat niet zeker weet en blijft een beetje knagen.
Gebruikersavatar
QuickFix
Berichten: 1004
Lid geworden op: 19 jul 2018, 11:13
Type: R1150RT
Bijz: Titan-grau, 2005
Xenon/LED/Geen ABS
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: OosteRhouT
Contacteer:

Re: R1100RT terug in oude glorie

Ongelezen bericht door QuickFix »

Savan schreef: 20 mei 2025, 19:18kroontje en wat met het andere.
Wanneer je goed kijkt naar de klemmen op de spiegel kijkt, dan zie je dat het lijkt op een kroon met om de "Vingers" heen een ring.
Kroontje.png
Kroontje.png (388.45 KiB) 465 keer bekeken
Het kroontje met de vingers zorgt ervoor dat de spiegel, tov je fiets, op de juist plek zit en het ringetje heeft als taak om het geheel strak op de drie palletjes te klemmen.
't Doel van deze manier van monteren is dat de spiegel eenvoudig los kan komen (bijvoorbeeld bij een aanrijding), maar toch vast genoeg zit om niet zomaar van je fiets af te ploppen.

Het is dus zaak dat deze kroontjes/ringetjes strak genoeg op de palletjes kunnen blijven zitten en daarbij is de kracht van de ringetjes het belangrijkste, al moet het kroontje zelf ook nog wel wat "Body" (vingers) hebben, anders kan het ringetje zich nergens aan vasthouden.
Savan schreef: 20 mei 2025, 19:22Is er nog een goede bmw rt specialist in de omgeving Rdam?
Je gaat hierop geheid een boel antwoorden op krijgen; van mij krijg je de tip "Motor-Id" in Prinsenbeek (naast Breda).

Willem heeft een tijd geleden alles overgenomen van Reco (een BMW specialist die helaas niet meer bestaat) en is een klein en uitstekend bedrijf.
Laatst gewijzigd door QuickFix op 22 mei 2025, 09:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten,

Peter
Savan
Berichten: 73
Lid geworden op: 12 jul 2024, 22:02
Type: R1100RT
Bijz: Gaaf ding
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Hoogvliet

Re: R1100RT terug in oude glorie

Ongelezen bericht door Savan »

Nou je het zo zegt en ik eens eindelijk me hersenen erbij betrek dan zie ik idd dat de ringetjes een open eind hebben en geen gesloten cirkels zijn. Hm, misschien wel een poging waard om te proberen deze kringetjes iets in te krimpen. Hopelijk breken ze dan niet door broosheid.

Als de resterende onderdelen binnen zijn haal ik de kappen nog een keer ervan af en dan probeer ik hem zelf nog een keer af te stellen en als dat niet lukt dan gaat ie naar iemand die het wat beter snapt. Bedankt voor het adres, als er niets of niemand dichterbij is dan is Breda ook niet zo ver weg.

Heb het nu een beetje half gedaan, haastend om weer een ritje te maken maar had denk ik iets meer tijd erin moeten steken tot dat het echt goed is.
Savan
Berichten: 73
Lid geworden op: 12 jul 2024, 22:02
Type: R1100RT
Bijz: Gaaf ding
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Hoogvliet

Re: R1100RT terug in oude glorie

Ongelezen bericht door Savan »

Zo, net nieuwe bandjes besteld. De Batlax sport touring t31.
Savan
Berichten: 73
Lid geworden op: 12 jul 2024, 22:02
Type: R1100RT
Bijz: Gaaf ding
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Hoogvliet

Re: R1100RT terug in oude glorie

Ongelezen bericht door Savan »

Potver de potver, ik kom er nu pas achter dat er mogelijk een 17” velg is die achterop past. Is dit waar en is dit onderstaande velg?

Dat maakt de bandenkeuze een stuk wijder en dan zijn er opeens wel opties voor een Annakee achtige bandjes.
IMG_1725.png
IMG_1726.png
Paniekje
Berichten: 577
Lid geworden op: 13 feb 2019, 22:25
Type: R1200RT
Bijz: Nun R1250GS Adventure Trophy en een R75/5
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Borkel en Schaft

Re: R1100RT terug in oude glorie

Ongelezen bericht door Paniekje »

Zijn dat dan GS-wielen ?
Savan
Berichten: 73
Lid geworden op: 12 jul 2024, 22:02
Type: R1100RT
Bijz: Gaaf ding
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Hoogvliet

Re: R1100RT terug in oude glorie

Ongelezen bericht door Savan »

Als ik het goed heb dan zou het een k1200rs wiel moeten zijn. Moest dat apparaat ook opzoeken want wist echt niet wat het zou moeten voorstellen, ben niet zo een bmw kenner. Maar … zie hieronder, de k1200rs met de 5 spoke wheel 😅

Wie weet waar dit goed voor is maar ik laat dit maar varen en kijk het wel even aan met de oorspronkelijke koers uitgezet met de 18” wiel en de gewone straat banden.
IMG_1730.jpeg
Savan
Berichten: 73
Lid geworden op: 12 jul 2024, 22:02
Type: R1100RT
Bijz: Gaaf ding
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Hoogvliet

Re: R1100RT terug in oude glorie

Ongelezen bericht door Savan »

Poging nr 2 om de motor af te stellen wil maar niet vlotten. Snap er niets meer van.. hij draait veel te hoog stationair en als ik die 2 stelschroeven helemaal indraai dan blijft ie nog steeds te hoog, tussen de 1500 en 2000.

Als ik naar de vacuummeter kijk dan lopen ze stationair gelijk maar zodra ik gas geef dan valt de vacuum in de linkercilinder weg en bij de rechter cilinder gaat het omhoog. Ik baal er een beetje van, zoveel energie erin gestoken en het is slechter geworden..

Ik ga de wielen er maar vanaf halen om ze morgen mee te nemen naar het circuit om er nieuwe bandjes op te zetten.
Savan
Berichten: 73
Lid geworden op: 12 jul 2024, 22:02
Type: R1100RT
Bijz: Gaaf ding
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Hoogvliet

Re: R1100RT terug in oude glorie

Ongelezen bericht door Savan »

Begin nu overal aan te twijfelen of ik die gasklephuizen wel goed heb gedaan. Maar het kan bijna niet fout gaan..

Ben er nu wel uit dat je zeker weten beter een motorfiets met 50k km meer kan kopen en die bereden en onderhouden is, dan eentje die veel heeft stilgestaan. Kreeg met moeite de vooras eruit alles is dichtgekoekt. Wat een ellende heb me hier echt op verkeken. Hopelijk na het weekend met frisse energie er weer tegen aan.
Zznaak
Berichten: 22
Lid geworden op: 20 jan 2025, 20:29
Type: Overig R-serie
Bijz: R1100r
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Hilversum

Re: R1100RT terug in oude glorie

Ongelezen bericht door Zznaak »

Ik kan het mij voorstellen, maar de aanhouder wint!
Dat vacuüm is wel bijzonder, meestal kukelen ze samen in elkaar en dat was het.

Ik zou de buizen terugschuiven en kijken of er mechanisch iets mis is. Misschien blijft er iets steken?

Heb je het luchtfilter uit de verpakking gehaald? ;)

Hou hoop, heb vertrouwen!
Nu: BMW r1100r, Yamaha XS400se
Eens: Kawa GPz600r, Yamaha fzr 600&1000, Yamaha xj600n, Yamaha XS750, Honda VFR800fi, Suzuki DR350shc, Suzuki DR750s
Savan
Berichten: 73
Lid geworden op: 12 jul 2024, 22:02
Type: R1100RT
Bijz: Gaaf ding
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Hoogvliet

Re: R1100RT terug in oude glorie

Ongelezen bericht door Savan »

Opgeven ga ik niet doen maar ik moet toegeven dat het toch wel een beetje frustrerend is. In mijn beleving kocht ik een motor die goed is en wat ietsie pietsi tlc nodig had om hem weer terug te brengen in zijn oude glorie maar het blijkt dat het toch wel een stukje meer is. En uiteraard ben ik me er best wel van bewust dat het voor een groot deel aan mezelf ligt dat ik niet voldoende ervaren erin ben maar toch…had gehoopt dat ie inmiddels spik en span erbij zou staan met de nodige upgrades zelfs. Maar in werkelijkheid heb ik nog steeds een motorfiets die niet rijdbaar is.
Afijn…van de week er weer vrolijk ermee door gaan en stapje voor stapje progressie maken.
Voorlopig morgen nog even genieten op het circuit en er niet te veel aan denken. Is aardig gelukt vanaf woensdag. 😅

Luchtfilter … tsjaa, is zo simpel als uit de doos halen erin zetten en deksel weer vast maken. Heb er niet op gelet of er een flowrichting op zit wat ik niet verwacht bij dit model filter maar zal het checken maandag.
Savan
Berichten: 73
Lid geworden op: 12 jul 2024, 22:02
Type: R1100RT
Bijz: Gaaf ding
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Hoogvliet

Re: R1100RT terug in oude glorie

Ongelezen bericht door Savan »

Oh ja, nu ik toch op het circuit zit maar gelijk de wieltjes van de bmw meegenomen om deze te laten vervangen. Bij terugkomst weer erop zetten en de bmw kan weer 15jr mee. Althans als ik naar de dot kijk van de oude achterband 😅
Savan
Berichten: 73
Lid geworden op: 12 jul 2024, 22:02
Type: R1100RT
Bijz: Gaaf ding
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Hoogvliet

Re: R1100RT terug in oude glorie

Ongelezen bericht door Savan »

Ik lees zojuist dat je de tps ook moet afstellen. Iets met een multimeter… dacht dat het enkel een kwestie was van 2x de gas volledig open dicht draaien endst dan voldoende zou moete zijn.

Iemand meer info hierover?
Paniekje
Berichten: 577
Lid geworden op: 13 feb 2019, 22:25
Type: R1200RT
Bijz: Nun R1250GS Adventure Trophy en een R75/5
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Borkel en Schaft

Re: R1100RT terug in oude glorie

Ongelezen bericht door Paniekje »

Zznaak
Berichten: 22
Lid geworden op: 20 jan 2025, 20:29
Type: Overig R-serie
Bijz: R1100r
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Hilversum

Re: R1100RT terug in oude glorie

Ongelezen bericht door Zznaak »

385 mV is lentini zero=zero methode.
(https://ibmwr.org/wp-content/uploads/r- ... o528.shtml)

Velen halen succes hiermee. Ik hoop bij jou ook, anders onderstaand een alternatief.

Bij mij werkte het prima om een dikker nietje recht te buigen en tussen de draad van de stekker aan de buiten kant te steken. Kan je eenvoudiger meten.


Bij mij werkte onderstaande (komt uit mijn notities):
Zero=250mv
Idle=340 tot 350mv
Meten met draaiende motor.

Multimeter op dc volts, rood op terminal 1 op TPS, zwart op 4. Rood rechts, zwart links van voren gezien.

Vacuüm afstellen als normaal.

Recyclizer er tussenuit

Reset motronic (zekering 5), 2x draaien alvorens te starten.

——

Voorzichtig aan met het draaien van de TPS, de potmeter er binnenin is voornamelijk plastic terwijl het draaimechaniek op de TB van metaal is. Als je iets te enthousiast bent veroorzaak je speling (of erger).

——

Succes met dezelfde tocht als ik eens heb afgelegd. Achteraf is het eenvoudig.
Nu: BMW r1100r, Yamaha XS400se
Eens: Kawa GPz600r, Yamaha fzr 600&1000, Yamaha xj600n, Yamaha XS750, Honda VFR800fi, Suzuki DR350shc, Suzuki DR750s
Savan
Berichten: 73
Lid geworden op: 12 jul 2024, 22:02
Type: R1100RT
Bijz: Gaaf ding
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Hoogvliet

Re: R1100RT terug in oude glorie

Ongelezen bericht door Savan »

Pfff, eindelijk…!!!

Nee, hij is nog bij lange na nie goed afgesteld maar:
1) heb weer de nodige kracht gevonden om er wat aan te doen
2) er gebeurt wat, ik schaar het maar onder het positieve want genoeg negatief gehad. :)

En wat gebeurt er dan… nou allereerst een bedankje aan 2 bedrijven uit de omgeving waarvan ik had vernomen via via dat ze wel de nodige kennis in huis zouden hebben om succesvol te sleutel aan een rt. Ze hadden helaas geen tijd om m’n motor in behandeling te nemen omdat bij beide heren al een rij met motorfietsen voor de deur stond. Wel hebben ze me beide telefonisch proberen te helpen en te sturen in de juiste richting. Waar het op neer kwam is dat ze beide ervan overtuigd waren dat het in de kabels moest zitten.

Dus, als eerste, wederom de gasklephuizen los en de stoppen losgedraaid, klepjes inwendig losgemaakt en zo goed als dicht proberen te draaien en dan pas de schoefjes vast.

Bovenstaande gaf al een resultaat van onder de 2k stationair. Vervolgens gaan meten aan de tps..zou dus 0 moeten zijn maar ik meet 1,6v.??? Dat waren echt momenten dat ik twijfelde zou ik hem niet gewoon in de fik steken en een ander gaan kopen. Na rust dan maar weer verder kijken en de twee schroeven van de tps gelost en getracht deze te draaien en dan een betere waarde te krijgen. Deels gelukt. Waarde was nu 0,4v. En ook al 400mv te veel toch een 1200mv minder dan voorheen. Mezelf maar zo proberen te paaien dat het wel de goeie kant op ging. Stationair ook net boven de 1000 toeren…

Toen weer eens de post doorgelezen van zznaak en dacht laat ik maar eens weer proberen de tps te resetten door de gashendel 2x te draaien, en toen gebeurde het, waarde ging naar 0 en stationair onder de 1000 zodanig dat de motor ook uitvalt. Hehe … pff zeg dat nog eens … hehe eindelijk!! Dit lijkt er steeds meer op hoe het er uit moet zien in deze fase. Nu lijkt het ook een stuk beter afstelbaar, met nadruk op lijkt want heb een trek gekregen in een biertje om de ‘overwinning’ te vieren en het verder klussen moet dan morgen maar gebeuren met een fris hoofd.

Ik denk dat ik morgen wederom de 2 schroeven dan de tps ga lossen zodat deze in zijn neutraal komt te staan en dan de tps weer ga resetten.

Het enige wat me opviel en waar ik nu nog met een hard hoofd over zit, is de gaskabel van het linker gasklephuis. Ondanks dat deze volledig los zit op de stelschroef en ook de windstil volledig los is, zit er eigenlijk geen spelling op. Gashendel draaien is nagenoeg direct reactie op de as. De rechter gasklephuis heeft wel degelijk spelling en die is volledig los. Weet niet of dit met de ‘choke’ te maken heeft en of dit zo hoort?
Paniekje
Berichten: 577
Lid geworden op: 13 feb 2019, 22:25
Type: R1200RT
Bijz: Nun R1250GS Adventure Trophy en een R75/5
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Borkel en Schaft

Re: R1100RT terug in oude glorie

Ongelezen bericht door Paniekje »

En het tonnetje van de buitenkabel zit nog steeds in zijn houdertje, of staat ie op het houdertje ?

Je gaat er komen 😃🎉
Savan
Berichten: 73
Lid geworden op: 12 jul 2024, 22:02
Type: R1100RT
Bijz: Gaaf ding
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Hoogvliet

Re: R1100RT terug in oude glorie

Ongelezen bericht door Savan »

Paniekje schreef: 07 jul 2025, 23:25 En het tonnetje van de buitenkabel zit nog steeds in zijn houdertje, of staat ie op het houdertje ?

Je gaat er komen 😃🎉
Omdat de rechter gasklephuis best wel spelling heeft stond deze er op een moment er wel op. Links kan dat niet.

Wel bijzonder dat je dat vraagt, zal vast wel een verhaal
Aan vast zitten.
Paniekje
Berichten: 577
Lid geworden op: 13 feb 2019, 22:25
Type: R1200RT
Bijz: Nun R1250GS Adventure Trophy en een R75/5
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Borkel en Schaft

Re: R1100RT terug in oude glorie

Ongelezen bericht door Paniekje »

Nou 🤔, niet echt een spannend verhaal 😁.
Maar het komt nogal eens voor dat er gezocht wordt naar de oorzaak en dat het tonnetje de zaak verziekt.
Savan
Berichten: 73
Lid geworden op: 12 jul 2024, 22:02
Type: R1100RT
Bijz: Gaaf ding
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Hoogvliet

Re: R1100RT terug in oude glorie

Ongelezen bericht door Savan »

Moet ik nog wat met de linker gaskabel en het feit dat ie in de Max ontspannen stand nog steeds redelijk strak zit?
IMG_2630.jpeg
Zznaak
Berichten: 22
Lid geworden op: 20 jan 2025, 20:29
Type: Overig R-serie
Bijz: R1100r
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Hilversum

Re: R1100RT terug in oude glorie

Ongelezen bericht door Zznaak »

Fijn dat je voortgang boekt!
Bij mij zit het kabeltje ook zo strak, ik zeg niet dat het hoort maar dat we lotgenoten zijn.
Voor het afstellen van het 0-punt van TPS haal ik alle kabels los zodat ik zeker ben van de juiste waarde op de stopschroef.

Mocht je er toch nog de fik in willen steken, ik ben in de markt voor nieuwe schijven en banden ;)
Nu: BMW r1100r, Yamaha XS400se
Eens: Kawa GPz600r, Yamaha fzr 600&1000, Yamaha xj600n, Yamaha XS750, Honda VFR800fi, Suzuki DR350shc, Suzuki DR750s
Savan
Berichten: 73
Lid geworden op: 12 jul 2024, 22:02
Type: R1100RT
Bijz: Gaaf ding
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Hoogvliet

Re: R1100RT terug in oude glorie

Ongelezen bericht door Savan »

Wat bedoel je met ik haal alle kabels los? Echt los los, als helemaal los ook van het draaiding op het gasklephuis, of net zoals ik, alle spanning ervan af zodat ze losjes zijn?

Het hoogtepunt van in de fik steken ben ik overheen en krijg nu goede hoop. Maar dat kan best wel veraderlijk zijn en je ook breken als je denkt de goeie kant op te gaan om daarna weer vast te stellen dat je eigenlijk helemaal verkeerd loopt. 😅😅. Maar laten we optimistisch blijven, ik ga er morgen verder aan werken, de jongste was vandaag jarig, helemaal vergeten en dat moest dus gevierd worden.
Zznaak
Berichten: 22
Lid geworden op: 20 jan 2025, 20:29
Type: Overig R-serie
Bijz: R1100r
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Hilversum

Re: R1100RT terug in oude glorie

Ongelezen bericht door Zznaak »

Bij mij zit t zo strak dat ik het los-los haal. Het is allemaal erg gevoelig, en dan heb ik een aantal variabelen eruit gehaald.

Mijn tps avontuur begon bij het blijven hangen van een choke kabeltje en een schroefje waar ik niet aan had moeten zitten. Dat overkomt mij niet nog een keer.
Nu: BMW r1100r, Yamaha XS400se
Eens: Kawa GPz600r, Yamaha fzr 600&1000, Yamaha xj600n, Yamaha XS750, Honda VFR800fi, Suzuki DR350shc, Suzuki DR750s

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Sleutelprojecten van leden”