LED lights

Xenon, LED, mistlampen, storingen en aanpassingen.

Moderator: RT_Patrick

Mike Philippens

Re: LED lights

Ongelezen bericht door Mike Philippens »

Als het zoveel moet kosten, schiet het natuurlijk zijn doel voorbij. Tenzij je doel is om je motor op een zo zinloos mogelijke manier duur te maken. Ik zou wel LED willen vanwege de duurzaamheid en een klein beetje dat het minder stroom verbruikt en dus je accu minder belast wordt. Alleen heb ik geen idee of het veel opschiet als je de knippers en het rem/achterlicht doet, en evt.je stadslichtje. Maar als het meer als €10 per lampje moet gaan kosten hoeft het van mij ook niet meer. Ik heb al vaker naar die Kissan Signalminder gekeken, en er is wel een winkeltje in NL die ze verkoopt. Maar ja...€120 (ofzo) vind ik een beetje veel geld. Alarmlichten heb ik al en ik heb echt geen zin om op een kerstboom te gaan zitten die aan alle kanten gaat knipperen als ik rem. Sorry, maar als je zó motor moet rijden hoeft het van mij niet meer. Ik ben me bewust van de gevaren, maar als ik zó bang moet zijn om voor mijn falie gereden te worden, kap ik ermee. Ieder het zijne verder hoor. No offense voor de mensen die het graag willen of nodig vinden.
moh_fan
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: N-Br

Ongelezen bericht door moh_fan »

Afbeelding

Ben wel benieuwd naar je installatie... heb je ook een foowtootje om te delen?
Lampje aan / lampje uit enzo. :D
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
R1150RT - R1200RT '07 / '08 / '11 / '15
--- Lid BMW MC Vlaanderen ---
moh_fan

dutchmidiman schreef:Ehm, nee, helaas geen foto's, de "bunker" waar ik het allemaal gedaan heb, zijn geen camera's toegestaan, sorry! :oops:
Duhhh... foto mag je ook ergens in een straat ofzo maken hoor...
Inspector Gadget

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Dacht dat je een how-to wilde zien.

RoadRocketeer's LED-oplossing voor de achterlichten;

Normale (led)verlichting aan:
Afbeelding

(led)Rem-licht aan:
Afbeelding
Zie ook de "licht-shaduw" op de tegelvloer, dan heb je een redelijk idee van de hoeveelheid licht.

Foto's zijn gemaakt zonder flits in het redelijke donker. Wellicht wel heel iets bewogen.
Laatst gewijzigd door Inspector Gadget op 07 nov 2009, 03:55, 1 keer totaal gewijzigd.
moh_fan

ThanX Dutch!
wimmers
Type: R1100RT

Ongelezen bericht door wimmers »

In december, toen er zo ontzettend veel sneeuw en ijs lag, zat ik mij een beetje te vervelen.
Ik vond vanaf het begin de lichtuitstraling van mijn R1100rt aan de achterkant eigenlijk behoorlijk tegenvallen.
Zeker wanneer de zon laag staat krijg ik regelmatig het idee dat de automobilisten achter mij mijn brandende verlichting niet zien.
Ik kwam toen een "mannetje" tegen op het internet die verdorie ook nog woonachtig is in Delft.
Hij maakt voor "oude" motoren (meestal engelse) ledverlichting.
Het feit dat ik hem "mannetje" noem is zeker niet neerbuigend bedoeld maar voor mij is dit een term voor mensen die weten hoe dingen werken en dan ook maken. Van die ouderwetse prima ambachtsmannen/vrouwen.

Affijn ik heb bij hem voor 20 euro twee keer vier ledjes gekocht.
Ik heb ze gisteren aangesloten op mijn remlicht, dus naast de gewone verlichting.
Ik zal niet zeggen dat er bij Schiphol meldingen zijn binnen gekomen van piloten die dachten dat de landingsbaan verlegd was maar het was een significante verbetering. Vanmorgen heb ik deze man een email gestuurd of hij wellicht ook voor mijn nummerplaatverlichting en achterlicht ook een ledverlichting kan en wil maken. Eventueel wil ik ook mijn knipperlichten gaan aanpassen of leds bijzetten want ik vind het prima wanneer ik op tijd gezien wordt.

Deze man had ook zelf een ledkoplamp gemaakt. Het was ongelooflijk hoeveel licht deze lamp produceerde.
Wanneer ik ook de rest binnen heb zal ik zeker vergelijkings fotoos maken. _004 _004
Wim Immers
Inspector Gadget

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Het is absoluut waar in mijn overtuiging dat de achterlichten van de R1100RT niet voldoen t.o.v. een veilige situatie (lees: goed zichtbaar qua verlichting en goed waarneembaar dat je bijv. remt).
Zeker bij regenachtig weer zijn het bijna gloeikaarsen, is mijn mening.

Het grootste probleem, en dat is nu eenmaal een voldongen feit bij fietsen, is de afmeting van de reflector.
Want de gloeilamp is een 21 watt/5 watt duplo lamp, een zelfde type die je ook bij auto's gebruikt ziet worden.

Met led's kan je veel doen, maar je blijft tegen de beperkingen (van de afmetingen) van de reflector aan lopen.

In het donker voldoen led's over het algemeen prima, uitzonderingen daargelaten.

Maar, en dat is voor mij de lakmoes-proef, kijk ook naar je led-verlichting bij zon-licht, en dan merk je dat het niet altijd voldoet.

Zeker als men de "standaard" 5 mm led's gebruikt, in plaats van zgn. high-power led's.

Het is dus belangrijk, als je gebruik maakt van led's, dat het high-power leds zijn, en niet de standaard "paneel"-led's die je voor weinig bij een electronica-winkel kunt kopen.

Er zijn vervangingslampen te koop die je bestaande gloeilampen vervangen (dus qua maat-voering e.d. is het plug-en-pray).
Desalniettemin, en ik heb hier hele verzamelingen liggen, die falen (in meer en mindere mate) mijn lakmoes-proef. (lees: zonlicht)
Door o.a. de beperkingen van de reflector.
Led's stralen nu eenmaal licht gericht uit, terwijl een gloeilamp rondom licht geeft.

LED-koplampen beginnen te komen, maar hoofdzakelijk nog als bij-verlichting, vooralsnog geen (volledige) vervanging van gloeilampen, waarschijnlijk in verband met de wet-geving, e.d.
Zoek maar eens op Denali D1, Clearwaterlights, Vision X Soltice, om er maar eens een paar te noemen.

Kortom, er is veel mogelijk met led's, maar zien is geloven, wat dat betreft, dus foto's, foto's, foto's :lol:

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Verlichting & Elektronica”