Even voorstellen

Wij stellen het op prijs dat nieuwe forumleden zich hier even introduceren alvorens tot posten over te gaan.

Moderator: RT_Patrick

Jonaskt
Type: R1200RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Driebergen-Rijsenbur

Even voorstellen

Ongelezen bericht door Jonaskt »

Hoi, hier een nieuwe R1200RT eigenaar! Mijn naam is Jonas, en ik heb een tijdje terug een R1200RT(P), ex-politiemotor aangeschaft.

Ik rijd al een tijdje motor, in het verleden een Honda Transalp XL600V, BMW R1100 GS en het meest recent een KTM 990 Adventure R gereden. Allemaal allroad/adventure fietsen, dus. Dat past wel bij mijn lengte, van 1m97.

Nu was ik op zoek naar iets meer comfort, met name de (turbulente) rijwind die over het windscherm heen komt zetten heb ik met regelmaat last van. Ik zat al een paar jaar zijdelings te kijken naar de R1200RT en heb laatst de stap genomen om een RT aan te schaffen. Een ex-politie uitvoering, want ik vindt die smalle koffers mooi en de kleurstelling tof!

Hij had een tijdje stilgestaan, dus heb hem een grote beurt gegeven en ben er vervolgens lekker mee de woon-werk kilometers gaan maken.

De aankoop was ietwat in een opwelling en wellicht een tikkeltje overhaast, want bij nader inzien lijkt mijn lengte toch niet zo goed te passen bij de RT, helaas. Bij de proefrit dacht ik dat het een kwestie van wennen was, maar na hem een tijdje gereden te hebben moet ik toch tot de conclusie komen dat mijn benen niet gaan krimpen en de kappen niet gaan wijken voor mijn benen. Dus tenzij iemand op dit forum de magische formule heeft, komt er binnenkort een mooie R1200RT beschikbaar ;).

Maar niet voordat 'ie helemaal in orde is. Ik meen namelijk ook tijdens het rijden af en toe een krakend geluid/gevoel te horen/ervaren uit de cardan of daar in de buurt, dus dat ga ik eerst (laten) fixen. En ik hoop hier op het forum de kennis te vinden om daar werk van te maken.
Henk7777
Type: R1250GS
Bijz: 40 jaar GS editie
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Ter Aar

Re: Even voorstellen

Ongelezen bericht door Henk7777 »

Beste Jonaskt,

Tip......

Voetstep verlagers kunnen helpen de zithouding te verbeteren, je krijgt dan 2 cm meer ruimte en je "kniehoek" wordt iets prettiger..

Ook stuur verhogers dragen bij aan een prettigere, meer rechtop zithouding..

Henk7777
BMW R1250GS 40 jaar GS editie 2021
Kawasaki Z750 H ltd 1981
PanEuRoel
2024
2024
Type: R1200RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: HULST

Re: Even voorstellen

Ongelezen bericht door PanEuRoel »

Dag Jonas, van harte welkom op dit prachtige forum!!! _004 Heel veel plezier met je R1200RT en het forum.

Je kan ook eens kijken naar je zadel. Je kunt een zadel laten maken waarvan het eerste gedeelte verder naar achter gaat. Levert de passagier iets in maar zorgt wel voor meer ruimte.
Neem eens een kijkje bij TopSellerie: https://www.topsellerie.com/nl/startpagina
Groeten, Roelof
R1200RT; Hornig RVS valbeugels; LedPerf Dual Auxiliary Lights; Stebel Nautilus Marine; 180 graden flitser; Garmin Zümo XT met Zümolock; TopSellerie Comfort Zadel

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Plaats reactie

Terug naar “Nieuw hier? Graag eerst even voorstellen”