Ride en talk?

Alles op OFF TOPIC gebied

Moderator: RT_Patrick

HansD
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Rotterdam

Ride en talk?

Ongelezen bericht door HansD »

Er moet mij iets van het hart.
Ik vind het fantastsich dat er iemand is die het forum wil continueren en daar veel energie in stopt. Alle respect en dank!
Maar heten we nu opeens “Ride en talk” forum? dat is bij mij wel tegen het zere been en doet veel af aan de aard en de historie van dit forum.
Het is en blijft het Reise Tourer forum voor mij.
R1nus
Type: R1200RT
Bijz: Mistachterlicht, stang op stuur voor nav. e.d.
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Amsterdam

Re: Ride en talk?

Ongelezen bericht door R1nus »

HansD schreef: 04 jul 2025, 12:57 Het is en blijft het Reise Tourer forum voor mij.
Helemaal mee eens, natuurlijk rijden we en praten we met elkaar.
Ik begrijp ook dat dit verzonnen is om geen andere uit te sluiten die mee willen rijden en andere types BMW's hebben die eigenlijk hetzelfde zijn maar dan zonder RT-kuip.
Iedereen is welkom en kan informatie halen en delen.
Maar om dan de letters RT een andere betekenis te geven vind ik niet juist.

-groet-
Een probleem is pas een probleem, als je er geen oplossing voor kunt vinden.
EileRT
Erelid
Erelid
Type: R1100RT
Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
Woonplaats of omgeving: Drachten

Ongelezen bericht door EileRT »

Mee eens Hans. Dus niet alleen de laatste twee zinnen, maar ook de woorden die daar aan vooraf gaan!

Uiteraard fijn dat Patrick het forum heeft overgenomen en er nieuw leven wil inblazen en aangeeft “traditiebewaker en beheerder” wil zijn. Maar het is pijnlijk dat het RT-forum door hem is omgedoopt in een nietszeggende Engelse naam: BMW Ride & Talk forum. Ik kan deze woorden goed vertalen en begrijp de achterliggende gedachte wel maar is zéker niet in lijn van de historie en traditie van ons forum. Ik zie graag dit forum weer als R(eise) T(ourer) forum genoemd. Waar je ook zonder RT welkom bent _004

HansD schreef: 04 jul 2025, 12:57 Er moet mij iets van het hart.
Ik vind het fantastsich dat er iemand is die het forum wil continueren en daar veel energie in stopt. Alle respect en dank!
Maar heten we nu opeens “Ride en talk” forum? dat is bij mij wel tegen het zere been en doet veel af aan de aard en de historie van dit forum.
Het is en blijft het Reise Tourer forum voor mij.
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert
Lone Rider
Woonplaats of omgeving: Nederland

Ongelezen bericht door Lone Rider »

Dan slaat de "traditiebewaker" de plank volledig mis.
May the fleas of a thousand camels infest the crotch of the person who ruined your day. And may their arms be too short to scratch.
HansD

Ik vind Ride and Talk niet nietszeggend, en misschien zelfs wel goed gevonden.
Maar ik hecht aan de traditie en de geschiedenis van dit forum, en zou Reise Tourer als naam zeer waarderen.
Zznaak
Type: Overig R-serie
Bijz: R1100r
Woonplaats of omgeving: Hilversum

Ongelezen bericht door Zznaak »

What’s in the name.
Na alle punten en komma’s zie ik een forum dat leeft, respectvol is en goed wordt gemodereerd.

En of dat dan ride en talk, reise und touren of rijden en toeteren is. Ik weet niet precies wat er dan echt belangrijk is, maar het is mij niet opgevallen of storend gebleken.

Maar ik ben dan ook een r11xxr rijder, dus wat weet ik er van. :)
Nu: BMW r1100r, Yamaha XS400se
Eens: Kawa GPz600r, Yamaha fzr 600&1000, Yamaha xj600n, Yamaha XS750, Honda VFR800fi, Suzuki DR350shc, Suzuki DR750s
RT_Patrick
Traditiebewaker en Beheerder
Traditiebewaker en Beheerder
Woonplaats of omgeving: Ede

Ongelezen bericht door RT_Patrick »

Beste forumleden,

Dank jullie wel voor de betrokken reacties en het eerlijke geluid. Ik waardeer het zeer dat jullie je uitspreken over deze verandering, dat laat zien hoezeer dit forum leeft en gekoesterd wordt.

Laat ik vooropstellen: ik heb diep respect voor de historie van het RT-forum en voor de mensen die het hebben opgebouwd tot wat het nu is. Daarom wil ik ook zorgvuldig omgaan met de toekomst ervan.

De reden voor de naamswijziging naar BMW Ride & Talk is niet om afstand te nemen van die rijke geschiedenis, maar om het forum open te stellen voor een bredere groep liefhebbers, iets wat feitelijk al aan de hand is. Onder de noemer Reise Tourer vallen inmiddels ook vele leden met andere BMW R-boxers, van de R1100R tot de R1250RS en GS.

De naam Ride & Talk is bedoeld als uitnodiging: voor iedereen die rijdt en wil praten over zijn of haar passie voor BMW Motorrad, ongeacht model. De afkorting "RT" leeft hierin voort, maar krijgt er een extra dimensie bij, zonder de oude te ontkennen.

Dat gezegd hebbende: ik hoor en begrijp de zorgen. Traditie is waardevol, en ik wil daar niet lichtzinnig aan voorbijgaan. Mijn doel is niet te polariseren, maar te verbinden.

Laten we samen zorgen dat het forum blijft wat het altijd is geweest: een warme, respectvolle plek voor motorrijders met een hart voor BMW. Of je nu al sinds 2008 meedraait of net komt kijken: je hoort erbij.
Met vriendelijke groet,

Patrick Falize

De motor draait, het forum leeft - laten we samen de beste ritten en verhalen delen!
EileRT
Erelid
Erelid
Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
Woonplaats of omgeving: Drachten

Ongelezen bericht door EileRT »

Bedankt voor je woorden Patrick _004

Nogmaals fijn dat je ons RT-forum een doorstart hebt gegeven waardoor het forum en dus de gehele database en de community ongeveer een halfjaar geleden offline zou zijn gegaan.

We hebben in november vorig jaar samen met Jos het forum aan jou overgedragen en het is in goede handen. Laat het forum vooral weer leven door te rijden en te spreken. Ride & Talk dus zonder afbreuk te doen aan het RT-forum met haar rijke historie en tradities in een vooral goede sfeer _004
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert
HansD

Bedankt voor je reactie Patrick.
Mooie woorden, maar als ik het goed begrijp ga je niets doen met mijn opmerking, die door anderen gesteund wordt, en laat je het bij Ride en Talk forum. Dat is je goed recht en dat respecteer ik.
Maar, daarmee is het Reise Tourer forum dus alsnog overleden.

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “RT Café”