RT1200RT Bronze, sinds net..

Wij stellen het op prijs dat nieuwe forumleden zich hier even introduceren alvorens tot posten over te gaan.

Moderator: RT_Patrick

Fendree
Type: R1200RT/LC
Bijz: Een geweldige machine
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Terneuzen

RT1200RT Bronze, sinds net..

Ongelezen bericht door Fendree »

Na "lang" geleden op een Yamaha RD200 begonnen te zijn en inmiddels aan de 5e BMW begonnen te zijn, kan ik nog steeds niet precies uitleggen hoe fijn het is om motor te rijden. Heb een berg hobbies, maar dat motorrijden is toch iets wat echt blijft hangen.
Tegenwoordig gaan we steeds vaker met zijn drieën rijden, de andere 2 zijn mijn zonen, en dat is helemaal geweldig, niet te beschrijven. Een op een Yamaha Tenere, de andere op een 1200GS triple black, fantastisch om te zien ben vaak de hekkensluiter. Bij mij staat meestal de camera erop om ook voor het thuisfront e.e.a. te laten zien. Ook aan de lokale toertochten doen we mee, maar dat is toch echt heel anders.
In '75 mijn rijbewijs gehaald, dat is t.o.v. nu ook een compleet ander verhaal, oefenvergunning, 2 rijlessen, 30 min afrijden, en hop in de pocket.
Het is bij een dienst dat er een korpsrijbewijs gehaald moest worden waar me het eigenlijke motor-beheersen is geleerd, gelukkig zijn de examens nu ook beter. Daar is ook nmijn liefde voor de boxers begonnen en tot nog toe nog steeds blijven hangen, zij het met wat Japanse en 1 Italiaanse uitstap tussendoor. Een paar dagen geleden mijn "oude RT" ingeruild voor de huidige, ik zou ermee blijven rijden.
Altijd leuk om met gelijkgestemden hierover te soebatten, vandaar de aanmelding voor het forum.
Hobbies: Zendamateur (PA2DRE), fotografie, PCP schieten, Fietsen, beetje gitaar spelen, wat lezen maar vooral motorrijden...
Van vroegah: Yamaha RD200, 650 XSB - XS650 XSC, MotoGuzzi 850T3, Kawasaki 750 GPXR, BMW R100 RS, Yamaha FJR1200, BMW K1100RS, K 1200S, R1200RT & R1200RT
QuickFix
Type: R1150RT
Bijz: Titan-grau, 2005
Xenon/LED/Geen ABS
Woonplaats of omgeving: OosteRhouT
Contacteer:

Re: RT1200RT Bronze, sinds net..

Ongelezen bericht door QuickFix »

Welkom bij de club, André. ;)

Mooi verhaal en ook leuk te horen dat je met je zonen lekker kunt rijden.
Het is tegenwoordig inderdaad helemaal anders dan vroeger, zelfs vergeleken met toen ik de mijne haalde (begin jaren '90).
Mijn twee kinderen willen ook hun rijbewijs "Ooit" eens halen, maar telkens gaan ze weer aan de vriendin en hebben dan geen geld meer over en dan wordt het weer op de lange baan geschoven. :D

Leuk een mede HAM tegen te komen, dat zie je niet zo heel vaak meer helaas, aan de ze kant zit PE1PSA.

Veel plezier op ons forum, maar vooral mooie kilometers toegewenst! _004
Groeten,

Peter
Fendree
Type: R1200RT/LC
Bijz: Een geweldige machine
Woonplaats of omgeving: Terneuzen

Ongelezen bericht door Fendree »

Hallo Peter,

Dankjewel voor dit leuke welkom, net even je callsign opgezocht op QRZ, altijd leuk om een mede HAM tegen te komen. Wat mij opvalt is dat er toch velen zijn die vaak dezelfde hobby's erop na houden, zeker onder de amateurs.
Wat de kids aangaat, heb ik ze een beetje geholpen, ze vonden het toch altijd wel leuk die motoren en op een gegeven moment kwam er een 2e hands Aprilla op het pad, had de jongste naar gezocht. Pa kijk eens das een leuk ding 125 cc 2 takt, en ik moest gelijk denken aan de RD200 van toen.
We gingen net op vakantie, de verkoper een bod gedaan, we waren na 3 weken terug, de jongste gelijk de mail bekijken en kwam met een dikke grijns op zijn gezicht vertellen "we hebben hem". Met die motor hebben we hier veel me door de polder gereden en zo hebben ze hun eerste ervaringen met de motor opgedaan. Het zit/zat in de familie, mijn vader reed motor, mijn broer, dus ja, het zaad was gezaaid. ;)
Dus zo gaan we dan af en toe eens een toertje doen.....

Tot de volgende...
Van vroegah: Yamaha RD200, 650 XSB - XS650 XSC, MotoGuzzi 850T3, Kawasaki 750 GPXR, BMW R100 RS, Yamaha FJR1200, BMW K1100RS, K 1200S, R1200RT & R1200RT
PanEuRoel
2024
2024
Type: R1200RT
Woonplaats of omgeving: HULST

Ongelezen bericht door PanEuRoel »

Dag André, van harte welkom op dit prachtige forum!!! _004 Heel veel plezier met je R1200RT en het forum.
Groeten, Roelof
R1200RT; Hornig RVS valbeugels; LedPerf Dual Auxiliary Lights; Stebel Nautilus Marine; 180 graden flitser; Garmin Zümo XT met Zümolock; TopSellerie Comfort Zadel

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Plaats reactie

Terug naar “Nieuw hier? Graag eerst even voorstellen”