Advies na aankoop R1150RT
Moderator: RT_Patrick
-
- Type: R1150RT
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Achterhoek
Advies na aankoop R1150RT
Beste medeforummers,
Onlangs heb ik een 1150RT uit 2004 aangeschaft, met een krappe 30.000 km op de klok. Ziet er fantastisch uit voor zijn leeftijd. Ik heb best een goede deal kunnen maken, maar de kanttekening was wel dat er niets qua onderhoudsbistorie op papier staat.
De vorige eigenaar heeft er maar 500 km mee gereden. Was zijn eerste Boxer, en gewend aan een 4-in-lijn kon hij er niet mee overweg. Hij gaf mij mee dat de man waar hij hem van gekocht heeft, er voor de verkoop onderhoud aan gepleegd heeft. Wel te verstaan 2 nieuwe Road 6 banden, olie, filters en abs systeem gespoeld. Dus 500km geleden.
Echter heb ik inmiddels geleerd dat je niet altijd iedereen op zijn mooie blauwe ogen moet geloven, en wil ik graag een soort van aankoops-onderhoud gaan uitvoeren. Olie/filters/bougies spreken dan voor zich, maar wat adviseren jullie om nog meer na te lopen/te doen?
- Kleppen stellen
- Synchroniseren (volgens mij wel nodig, loopt rommelig)
- Remvloeistof verversen/spoelen
Mis ik nog iets? Ik wil de fiets even een ‘hard reset’ geven zodat ik het vanaf daar gewoon weer zelf periodiek bij kan gaan houden.
Ik hoor graag! Jorik.
P.s. Mocht dit in de verkeerde rubriek staan, alvast excuus!
Onlangs heb ik een 1150RT uit 2004 aangeschaft, met een krappe 30.000 km op de klok. Ziet er fantastisch uit voor zijn leeftijd. Ik heb best een goede deal kunnen maken, maar de kanttekening was wel dat er niets qua onderhoudsbistorie op papier staat.
De vorige eigenaar heeft er maar 500 km mee gereden. Was zijn eerste Boxer, en gewend aan een 4-in-lijn kon hij er niet mee overweg. Hij gaf mij mee dat de man waar hij hem van gekocht heeft, er voor de verkoop onderhoud aan gepleegd heeft. Wel te verstaan 2 nieuwe Road 6 banden, olie, filters en abs systeem gespoeld. Dus 500km geleden.
Echter heb ik inmiddels geleerd dat je niet altijd iedereen op zijn mooie blauwe ogen moet geloven, en wil ik graag een soort van aankoops-onderhoud gaan uitvoeren. Olie/filters/bougies spreken dan voor zich, maar wat adviseren jullie om nog meer na te lopen/te doen?
- Kleppen stellen
- Synchroniseren (volgens mij wel nodig, loopt rommelig)
- Remvloeistof verversen/spoelen
Mis ik nog iets? Ik wil de fiets even een ‘hard reset’ geven zodat ik het vanaf daar gewoon weer zelf periodiek bij kan gaan houden.
Ik hoor graag! Jorik.
P.s. Mocht dit in de verkeerde rubriek staan, alvast excuus!
-
- Type: R1200RT
- Bijz: Nun R1250GS Adventure Trophy en een R75/5
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Borkel en Schaft
Re: Advies na aankoop R1150RT
Flesje injector-cleaner in de tank.
Splines van cardan smeren (met het juiste middel)
Splines van cardan smeren (met het juiste middel)
-
- Type: R1200RT
- Bijz: Polar N48 veel opties
- Woonplaats of omgeving: Dongen
Riem vervangen, cardanolie vv, Bakolie vv, Motorolie vv en zicht controle op het luchfilter geeft al snel aan of de andere zaken gedaan zijn. Meet je accu even na, of laat hem doormeten voor de conditie. Banden nakijken op DOT want leeftijd kan ook een probleem geven al heeft het het mooiste profiel.
- Baird
- 2024
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R1200GS LC
- Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda
Gas en verhoogd stationair kabels inspecteren op soepel bewegen, inlaatrubbers controleren op droogtescheuren, bypass-schroeven op soepel bewegen, gasklephuizen synchroniseren, bekabeling Hall-sensor controleren op ouderdomsverschijnselen, bougies vervangen ( stond vroeger op 40k dus mogelijk nog de originelen....)
Met vriendelijke motorgroet
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 10 Reacties
- 7722 Weergaves
-
Laatste bericht door bmw-fan
-
- 4 Reacties