Kleur coding plug r1100rt
Moderator: RT_Patrick
-
- Type: R1100RT
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Epe
Kleur coding plug r1100rt
Op mijn r1100 rt zit geen coding plug voor de Mototronic. Weet iemand of hier een plug hoort en zo ja welke kleur. Waar kan ik die kopen. Of weet iemand welke pinnen ik moet doorverbinden?
Groeten Deep
Groeten Deep
-
- Woonplaats of omgeving: Maassluis
Re: Kleur coding plug r1100rt
Er zijn 1100RT's die geen plug hebben. Misschien heb je hier wat aan.
- Bijlagen
-
- Codierstecker.pdf
- (22.91 KiB) 2 keer gedownload
-
- Woonplaats of omgeving: Epe
Dank je Isaac voor je reactie. Op het internet heb ik ook nog een plaatje gevonden waar ik kan zien waar de 30, 87 en 87a zitten. Volgens jouw pdf zou ik die moeten verbinden en dat zou hetzelfde zijn als de rode plug. Volgens een andere foto die ik meestuur zou het de pink plug zijn. Mijn r1100 rt heeft een cat. Volgens de foto met de verschillende configuraties zou dat neer komen op stage 1 (europe only) zonder verbindingen zou zoals ik het lees staan voor stage 1 low octane gas. De reden dat ik ernaar kijk is dat de motor meer verbruikt dan volgens de specificaties. Ook als ik constant en rustig rij. Ik las ergens dat de motor meer brandstof kan gebruiken bij het weghalen van de coding plug, maar dan weer minder last heeft van KFR.
Wat ik nu begrijp is dat ik de plug zelf kan maken door 30 en 87 en 87a aan elkaar te verbinden en dan een tijdje de Mototronic zekering eruit te halen? Daarna contact aan en de gashandel 2x van 0 naar vol draaien? Zijn er nog tips? Ik kan dit uitproberen, zonder dat er iets kapot gaat?
Ik heb nu ook een carbtune besteld. Dan kan ik even de kleppen gaan stellen en de gaskleppen synchroniseren. De motor heeft een beetje last van KFR bij het rijden van 30 km/u in de stad...
Wat ik nu begrijp is dat ik de plug zelf kan maken door 30 en 87 en 87a aan elkaar te verbinden en dan een tijdje de Mototronic zekering eruit te halen? Daarna contact aan en de gashandel 2x van 0 naar vol draaien? Zijn er nog tips? Ik kan dit uitproberen, zonder dat er iets kapot gaat?
Ik heb nu ook een carbtune besteld. Dan kan ik even de kleppen gaan stellen en de gaskleppen synchroniseren. De motor heeft een beetje last van KFR bij het rijden van 30 km/u in de stad...
- QuickFix
- Type: R1150RT
- Bijz: Titan-grau, 2005
Xenon/LED/Geen ABS - Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: OosteRhouT
- Contacteer:
Wat is het huidige verbruik en wat is je verwachting?Premdeep schreef: 07 mei 2025, 13:03De reden dat ik ernaar kijk is dat ik vind dat hij best wat benzine gebruikt..
Op een tank zou je, afhankelijk van je rijstijl en gemiddeld snelweg/stad-gebruik, ongeveer 350km moeten kunnen rijden voordat het oranje lampje gaat branden (ongeveer 1:17).
Groeten,
Peter
Peter
-
- Woonplaats of omgeving: Maassluis
Afhankelijk van een Lambda sensor is het wel of geen code plug. Dat low octaan staan voor Euro 95. Dat ik ook de benzine die ik standaard gebruik.
Betreffende KFR heb ik al de nodige discussie gehad hier. Een goed afgestelde en schone motor loopt gewoon goed. Mijn advies is dan ook eerst zorgen dat de motor schoon is en dan goed af (laten) stellen. Afhankelijk van de afstanden die gereden wordt zou deze motoren rond de 1 op 19 zitten.
Dit is voor mij een gemiddeld gebruik en ik rijd het hele jaar door. In de zomer uiteraard wat meer.
Het doorverbinden van de kontakten op de plug kan zonder schade. Als je daar stukjes massief vd draad voor gebruikt dan kan je er 2 in 1 plug stoppen en deze klemmen dan ook. De brug dan wel insteken tegen de zijkant van de houder om goed te klemmen.
Betreffende KFR heb ik al de nodige discussie gehad hier. Een goed afgestelde en schone motor loopt gewoon goed. Mijn advies is dan ook eerst zorgen dat de motor schoon is en dan goed af (laten) stellen. Afhankelijk van de afstanden die gereden wordt zou deze motoren rond de 1 op 19 zitten.
Dit is voor mij een gemiddeld gebruik en ik rijd het hele jaar door. In de zomer uiteraard wat meer.
Het doorverbinden van de kontakten op de plug kan zonder schade. Als je daar stukjes massief vd draad voor gebruikt dan kan je er 2 in 1 plug stoppen en deze klemmen dan ook. De brug dan wel insteken tegen de zijkant van de houder om goed te klemmen.
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 3 Reacties
- 6299 Weergaves
-
Laatste bericht door 1-handed
-
- 7 Reacties