Te koop: Ex Overheid R1200RT uit 2012
Moderator: RT_Patrick
-
- Type: R1200RT
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Emmen
Te koop: Ex Overheid R1200RT uit 2012
Ik volg momenteel een opleiding tot motorinstructeur en moe(s)t daarvoor van motor wisselen daar mijn eigen Honda CB500 te weinig pk's heeft voor de exameneisen. Op advies van mede-rijders een RT proefgereden omdat 'vele instructeurs er niet naast kunnen zitten'. En inderdaad, het ding doet alles goed en leek geschikt, dus gekocht. Maar 2000km verder word ik er niet warm van :). Kan hier een prachtig verkoopverhaal houden maar heb er nu een half jaar mee gereden en ik snap de attractie niet, ik wil gewoon een fijne Honda terug.
Opsteker voor de koper: Ding staat er werkelijk waar perfect bij. Ja, hier en daar een smetje van de apparatuur waarmee deze fiets ooit met een rotgang over 'Neerland's wegen is gevlogen, maar het onderhoud is piekfijn bijgehouden en in mijn beheer is het alleen maar beter geworden. Dus, wat krijg je:
Bouwjaar 2012
114k+ kilometers
Volledige historie met bonnetjes
Gloednieuwe koppeling (1500km terug)
Daarbij is ook een volledige beurt uitgevoerd met álle filters/vloeistoffen en bougies (4 stuks)
Gloednieuwe accu (de oude had een zwakke cel)
Zeer nette remmerij, blokken nog recent vervangen
9000km geleden nieuwe banden, Bridgestone T3
Er is nog meer aan gedaan qua onderhoud maar dan moet je ter plaatse de historie maar even inzien. Deze motor is klaar voor de volgende 100.000 kilometer en de olie + filter voor de volgende (kleine) beurt staan klaar, mag je er zo bij meenemen. Alle bedrading wat betreft de oude apparatuur is profesioneel weggewerkt, dus geen open/halve of afgeknipte kabelbomen. Deze motor is strák. Buiten een krasje en daar is er geen noemenswaardige schade en zeker geen kuipschade of scheuren.
Opties:
TPMS (functioneert perfect)
Handvatverwarming
Volledige kofferset (radiokoffer is leeg en dus kan er veel in) allemaal op dezelfde sleutel. Koffers zijn waterdicht.
Extra sleutel aanwezig, gecodeerd op de originele. Alle sloten lopen soepel!
Hoogte verstelbaar zadel met rugleuning
Elektrisch verstelbare, verhoogde voorruit (hoger en langere dan deze bestaan ze niet!)
Bluetooth audiosysteem met speakers
Volledige valbeugels voor/achter
Middenbok
Originele einddemper
Stroomaansluiting + montagebeugel voor navi systeem (ik geloof Garmin maar ben niet zeker)
Dashboardkastje (ja serieus) rechts voorin
Buitentemperatuur incl vorstwaarschuwing
Vanwege de KLPD uitvoering heeft deze géén zadelverwarming of ESA (dat laatste moet je blij mee zijn geloof ik) maar wel een aangepaste eerste versnelling (je zult de meeste sprintjes wel winnen) en een extra gemonteerde koeler.
De aanwezige telefoonhouder is bespreekbaar.
Minpuntjes: De vering pre-load achter loopt wat stroef (maar is gangbaar) en de stroomaansluiting (12v) rechts in het dashboard werkt niet.
Qua verbruik kun je hem op 5,2L/100km krijgen als je rustig doet. Ikzelf zit rond de 5,6, nog steeds netjes. Als het regent blijf jij droog want je zit volledig uit de wind. Trek je een gele jas aan kun je er ook donder op zeggen dat mensen je de ruimte geven.
De vraagprijs is 5500 euro - een nette, eerlijke prijs voor wat je krijgt en dus zal ik daar zonder donders goed verhaal niet van afwijken, maar (in)ruil tegen een geschikte Honda is bespreekbaar. Ik overweeg o.a. de CBF1000 ABS en de Varadero maar luister graag naar een interessant aanbod. van iets dat minimaal 70pk heeft en goed uitgerust is.
Je bent welkom de motor te komen proefrijden (ik rijdt met je mee op een andere motor) en ik zie alle externe keuringen bij een garage van jouw keuze met vertrouwen tegemoet.
De motor is per direct beschikbaar en staat in de regio Emmen. KM-stand kan nog iets oplopen.
Opsteker voor de koper: Ding staat er werkelijk waar perfect bij. Ja, hier en daar een smetje van de apparatuur waarmee deze fiets ooit met een rotgang over 'Neerland's wegen is gevlogen, maar het onderhoud is piekfijn bijgehouden en in mijn beheer is het alleen maar beter geworden. Dus, wat krijg je:
Bouwjaar 2012
114k+ kilometers
Volledige historie met bonnetjes
Gloednieuwe koppeling (1500km terug)
Daarbij is ook een volledige beurt uitgevoerd met álle filters/vloeistoffen en bougies (4 stuks)
Gloednieuwe accu (de oude had een zwakke cel)
Zeer nette remmerij, blokken nog recent vervangen
9000km geleden nieuwe banden, Bridgestone T3
Er is nog meer aan gedaan qua onderhoud maar dan moet je ter plaatse de historie maar even inzien. Deze motor is klaar voor de volgende 100.000 kilometer en de olie + filter voor de volgende (kleine) beurt staan klaar, mag je er zo bij meenemen. Alle bedrading wat betreft de oude apparatuur is profesioneel weggewerkt, dus geen open/halve of afgeknipte kabelbomen. Deze motor is strák. Buiten een krasje en daar is er geen noemenswaardige schade en zeker geen kuipschade of scheuren.
Opties:
TPMS (functioneert perfect)
Handvatverwarming
Volledige kofferset (radiokoffer is leeg en dus kan er veel in) allemaal op dezelfde sleutel. Koffers zijn waterdicht.
Extra sleutel aanwezig, gecodeerd op de originele. Alle sloten lopen soepel!
Hoogte verstelbaar zadel met rugleuning
Elektrisch verstelbare, verhoogde voorruit (hoger en langere dan deze bestaan ze niet!)
Bluetooth audiosysteem met speakers
Volledige valbeugels voor/achter
Middenbok
Originele einddemper
Stroomaansluiting + montagebeugel voor navi systeem (ik geloof Garmin maar ben niet zeker)
Dashboardkastje (ja serieus) rechts voorin
Buitentemperatuur incl vorstwaarschuwing
Vanwege de KLPD uitvoering heeft deze géén zadelverwarming of ESA (dat laatste moet je blij mee zijn geloof ik) maar wel een aangepaste eerste versnelling (je zult de meeste sprintjes wel winnen) en een extra gemonteerde koeler.
De aanwezige telefoonhouder is bespreekbaar.
Minpuntjes: De vering pre-load achter loopt wat stroef (maar is gangbaar) en de stroomaansluiting (12v) rechts in het dashboard werkt niet.
Qua verbruik kun je hem op 5,2L/100km krijgen als je rustig doet. Ikzelf zit rond de 5,6, nog steeds netjes. Als het regent blijf jij droog want je zit volledig uit de wind. Trek je een gele jas aan kun je er ook donder op zeggen dat mensen je de ruimte geven.
De vraagprijs is 5500 euro - een nette, eerlijke prijs voor wat je krijgt en dus zal ik daar zonder donders goed verhaal niet van afwijken, maar (in)ruil tegen een geschikte Honda is bespreekbaar. Ik overweeg o.a. de CBF1000 ABS en de Varadero maar luister graag naar een interessant aanbod. van iets dat minimaal 70pk heeft en goed uitgerust is.
Je bent welkom de motor te komen proefrijden (ik rijdt met je mee op een andere motor) en ik zie alle externe keuringen bij een garage van jouw keuze met vertrouwen tegemoet.
De motor is per direct beschikbaar en staat in de regio Emmen. KM-stand kan nog iets oplopen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
Re: Te koop: Ex Overheid R1200RT uit 2012
Geen geïnteresseerden? Is er iets mis aan? Prijs? Kilometerstand? Of gewoon niet gewild?
- Nightstalker
- Type: R1250RT
- Bijz: Is ie nou zwart of toch donkerblauw?
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Op Marktplaats maak je meer kans. De meesten hier hebben al een RT.
Persoonlijk zou ik nooit kiezen voor een ex overheids fiets.
Die worden doorgaans in een paar jaar totaal afgeracht.
Persoonlijk zou ik nooit kiezen voor een ex overheids fiets.
Die worden doorgaans in een paar jaar totaal afgeracht.
Veelgitariër
- QuickFix
- Type: R1150RT
- Bijz: Titan-grau, 2005
Xenon/LED/Geen ABS - Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: OosteRhouT
- Contacteer:
Mijn persoonlijke kijk, voor wat het waard is (weinig dus).
De fiets (qua staat en km-stand) en wat je ervoor vraagt is redelijk doorsnee.
Je komt ze ook bij een dealer wel eens tegen voor een soortgelijke prijs en soms met 25k minder op de teller en dan heb je nog enige vorm van garantie.
Daarbij is het bij een "Dienstfiets" hetzelfde als bij lease-auto's: ze worden niet alleen goed onderhouden, maar vaak ook flink afgebeuld; het is niet voor niets dat een tweedehands RT-P veel goedkoper is dan een burgervariant uit hetzelfde jaar met eenzelfde km-stand.
Zelf heb ik al een fijne R1150RT waar ik erg blij mee ben (en waar ook al veel onderhoud/geld in is gaan zitten, waardoor ik precies weet wat de technische staat is) en met een onbekende fiets koop je ook een onbekende historie (ongeacht de blauwe ogen van een verkoper).
Als de portemonnee het toelaat wil ik op termijn gaan kijken naar een nieuwere fiets (het liefst van na 2014, tenzij de prijs, en staat, écht interessant is), maar nu is niet dat moment en is dit niet die fiets.
De fiets (qua staat en km-stand) en wat je ervoor vraagt is redelijk doorsnee.
Je komt ze ook bij een dealer wel eens tegen voor een soortgelijke prijs en soms met 25k minder op de teller en dan heb je nog enige vorm van garantie.
Daarbij is het bij een "Dienstfiets" hetzelfde als bij lease-auto's: ze worden niet alleen goed onderhouden, maar vaak ook flink afgebeuld; het is niet voor niets dat een tweedehands RT-P veel goedkoper is dan een burgervariant uit hetzelfde jaar met eenzelfde km-stand.
Zelf heb ik al een fijne R1150RT waar ik erg blij mee ben (en waar ook al veel onderhoud/geld in is gaan zitten, waardoor ik precies weet wat de technische staat is) en met een onbekende fiets koop je ook een onbekende historie (ongeacht de blauwe ogen van een verkoper).
Als de portemonnee het toelaat wil ik op termijn gaan kijken naar een nieuwere fiets (het liefst van na 2014, tenzij de prijs, en staat, écht interessant is), maar nu is niet dat moment en is dit niet die fiets.
Groeten,
Peter
Peter
-
- Woonplaats of omgeving: Sittard
Dat je na zo’n korte tijd niet warm kunt worden van de R snap ik. Heb hetzelfde pad bewandeld.
Van Honda naar BMW en weer terug naar Honda.
Dit is geen waardeoordeel over die twee merken, maar puur persoonlijke voorkeur.
Zoals je in de voorgaande reacties kunt lezen is het verkopen van een ex-politie voertuig uitdagend.
Als je geen haast hebt met de verkoop respectievelijk aankoop van je volgende Honda: succes met de verkoop.
Ik heb me de tijd en moeite van het privé verkopen afgekocht door mijn 1200RT in te ruilen.
Edit: ook ik ben rijinstructeur A.
Van Honda naar BMW en weer terug naar Honda.
Dit is geen waardeoordeel over die twee merken, maar puur persoonlijke voorkeur.
Zoals je in de voorgaande reacties kunt lezen is het verkopen van een ex-politie voertuig uitdagend.
Als je geen haast hebt met de verkoop respectievelijk aankoop van je volgende Honda: succes met de verkoop.
Ik heb me de tijd en moeite van het privé verkopen afgekocht door mijn 1200RT in te ruilen.
Edit: ook ik ben rijinstructeur A.
- Hmmmike
- Woonplaats of omgeving: Omg. Duitse grens
Mooie fiets! Heb er zelf één gehad uit 2009, die goed beviel. Echter kreeg ik de mogelijkheid en financiële middelen om een K1600GT te kopen en dat heb ik toen gedaan.
De P moest toen weg. Achteraf, ik weet het, dan kijk je een koe in de komt en een paard in zijn r€€t, heb ik wel wat spijt gehad. De 1600 bleek een heerlijk, maar erg duur speeltje te zijn. Die heb ik dan ook na een jaar+ weer verkocht en een burger-RT teruggekocht.
Maar als ik weer voor de keuze zou staan om al dan niet een RT-P aan te schaffen, zou ik dat zeker serieus overwegen. Succes met de verkoop!
De P moest toen weg. Achteraf, ik weet het, dan kijk je een koe in de komt en een paard in zijn r€€t, heb ik wel wat spijt gehad. De 1600 bleek een heerlijk, maar erg duur speeltje te zijn. Die heb ik dan ook na een jaar+ weer verkocht en een burger-RT teruggekocht.
Maar als ik weer voor de keuze zou staan om al dan niet een RT-P aan te schaffen, zou ik dat zeker serieus overwegen. Succes met de verkoop!
...weeRTerug
-
Ok, dat is heldere feedback, thanks mensen :).
-
Deze is verkocht en topic mag dus dicht :).
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 1 Reacties
- 2260 Weergaves
-
Laatste bericht door FreekC
-
- 1 Reacties
- 5185 Weergaves
-
Laatste bericht door RendeRT
-
-
Nieuw bericht Wit knipperlicht [voor] R1200RT: waar te koop?
door DerKaiser » » in Verlichting & Elektronica - 8 Reacties
- 3751 Weergaves
-
Laatste bericht door DerKaiser
-
-
- 2 Reacties
- 4267 Weergaves
-
Laatste bericht door EileRT
-
- 5 Reacties