Wolk9 = Martin

Wij stellen het op prijs dat nieuwe forumleden zich hier even introduceren alvorens tot posten over te gaan.

Moderator: RT_Patrick

Wolk9
Type: R1150RT
Bijz: twinspark, zwarte velgen, ztechnik ruit
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Apeldoorn

Wolk9 = Martin

Ongelezen bericht door Wolk9 »

Hoi,

Al 36 jaar rijdt ik motor. Ik had dan ook eerder mijn motor dan mijn autorijbewijs. En als we mijn Honda SS50 als brommer meetellen (die in Duitsland zonder toeren begrenzer gewoon als motor verkocht werd), dan is dat dus al 38 jaar. We worden oud... :$

Ik haalde mijn rijbewijs bij de opa van mijn toenmalige partner; die had een rijschool. Een rijschool met een leuke gewoonte: elk jaar hielden ze een motortourtocht voor alle geslaagden. Al snel een optocht van 150 rijders. Ik mocht -als aanleunende kleinzoon- mee als motorbegeleider en kreeg een van de Pan Europeans mee om voor de -met vergunning rijdende- stoet de kruispunten af te zetten. Machtige manier om goed te leren rijden. Zou nu niet meer mogen denk ik. Ik leerde wel het comfort van een volledige kuip kennen. Heel fijn, maar ik vond mezelf daar toen nog veel te jong voor.

Mijn vader was altijd een Yamaha rijder en kocht toen een XJ700 Virago. Een prachtige machine en een van de weinige chopper-modellen met een 4-in-lijn en een cardan.
Ik ging woon werk verkeer doen met de motor en ik verruilde mijn CM400t die een versleten zet tandwielen had voor een XJ750 Seca. Zelfde betrouwbare blok én een cardan. Een fijne meer naked tour-machine.
Daarna volgde een periode waarin auto's makkelijker en belangrijker waren. De motor verdween in de schuur en werd alleen met mooi weer af en toe te voorschijn gehaald en op een gegeven moment ook verkocht tijdens een scheiding.

Toch kroop het bloed waar het niet gaan kon en ik schafte mij een XJ900f 31a uit 1984 aan. Een prachtig tourmodel met een gedeeltelijke kuip. Een echte pekelfiets. En ik heb dan ook weer en wind er mee gereden. Ook sleutelen heb ik veel zelf gedaan.
Nu ik wat ouder ben merk ik dat ik meer behoefte heb aan comfort. En ik wil toch de woon-werk verkeer kilometers graag op twee wielen doen. Daarom is mijn zoektocht gestart naar de ultimo tourmotor met volledige kuip en kardan: de BMW RT. En van alle modellen vind ik de 1150 het mooiste. Daar is nu dan ook de zoektocht voor gestart. Zodra ik geslaagd ben zal ik hem in de gallerij tonen!

Tot die tijd lees ik mee, en informeer ik mijzelf zo goed mogelijk. Dank voor de rijke informatie op dit forum en dat het beschikbaar gesteld wordt!

**EDIT** Inmiddels ben ik geslaagd!
e772b358-35fb-4d14-80a6-e68457da1b2b.JPG
Laatst gewijzigd door Wolk9 op 28 feb 2025, 14:39, 1 keer totaal gewijzigd.
36 Jaar Motorrijbewijs
32 Jaar Autorijbewijs

Ooit:
Honda CM400T
Yamaha XJ750Seca

Nu:
Yamama XJ900f 31a 1984.
BMW R1150RT Twinspark 2003
PanEuRoel
2024
2024
Type: R1200RT
Woonplaats of omgeving: HULST

Re: Wolk9 = Martin

Ongelezen bericht door PanEuRoel »

Dag Martin, van harte welkom op dit prachtige forum!!! _004 Heel veel succes met je zoektocht naar een mooie R1150RT -al dan niet met ABS- en veel plezier met het forum.
Groeten, Roelof
R1200RT; Hornig RVS valbeugels; LedPerf Dual Auxiliary Lights; Stebel Nautilus Marine; 180 graden flitser; Garmin Zümo XT met Zümolock; TopSellerie Comfort Zadel
QuickFix
Bijz: Titan-grau, 2005
Xenon/LED/Geen ABS
Woonplaats of omgeving: OosteRhouT
Contacteer:

Ongelezen bericht door QuickFix »

Wolk9 schreef: 27 feb 2025, 14:30En als we mijn Honda SS50 als brommer meetellen (die in Duitsland zonder toeren begrenzer gewoon als motor verkocht werd),
Voor mij, als tiener, was de SS50 (met 72cc, snelle nokkenas en vastgezette begrenzer) ook mijn grote liefde in de jaren '80.

Welkom bij de club Martin, dat je maar mag slagen in je zoektocht en een mooie lente en zomer tegemoet mag gaan! _004
Groeten,

Peter
Wolk9
Bijz: twinspark, zwarte velgen, ztechnik ruit
Woonplaats of omgeving: Apeldoorn

Ongelezen bericht door Wolk9 »

QuickFix schreef: 28 feb 2025, 09:09 Voor mij, als tiener, was de SS50 (met 72cc, snelle nokkenas en vastgezette begrenzer) ook mijn grote liefde in de jaren '80.

Welkom bij de club Martin, dat je maar mag slagen in je zoektocht en een mooie lente en zomer tegemoet mag gaan! _004
Haha. Ik had mijn SS helemaal orgineel. Zelfs met de trappers er nog op, dus een echte BromFIETS. Gevolg: als die gasten zoals jij met opvoeringssetjes kwamen om de haverklap mijn onderdelen swappen om hem weer orgineel aan de wouten te laten zien. Goed van leren sleutelen. Op een gegeven moment konden we het overzetten van fiets naar fiets in minder dan een uur. :-)
36 Jaar Motorrijbewijs
32 Jaar Autorijbewijs

Ooit:
Honda CM400T
Yamaha XJ750Seca

Nu:
Yamama XJ900f 31a 1984.
BMW R1150RT Twinspark 2003

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Plaats reactie

Terug naar “Nieuw hier? Graag eerst even voorstellen”