Benzinegeur

Alle overige technische zaken.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
henkn
Type: Overig R-serie
Bijz: R1150RS
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Delfzijl

Benzinegeur

Ongelezen bericht door henkn »

Even wat delen: In juli kocht ik mijn R1150RS. Vanaf dag 1 stonk de motor sterk naar benzine.
Er waren nog wat zaken die niet helemaal lekker zaten dus eerst maar es groot onderhoud gedaan. De meeste issues waren daarmee opgelost, maar de benzinelucht niet.
Nog een keer alle tupperware er af, overal ruiken, maar niks vinden. De uitlaat rook heel anders, dat was het ook niet. Ik haalde me van alles in mijn hoofd, maar kwam er niet uit.

Op de tankdop zat een ring van een tanktas van een vorige eigenaar. Ik had die tas niet en vond de ring niet mooi, dus nieuwe RVS boutjes besteld, de ring eraf en even goed gekeken. Bij het losschroeven viel het me namelijk op dat de ring niet goed vast zat maar de boutjes wel. Even nagemeten: ze staken 5 mm verder uit dan de originelen.
De tankdop opnieuw vastgezet met boutjes van de goede lengte: de benzinelucht is helemaal weg. De tank had gewoon al die tijd op een kiertje gestaan.
Soms kan het zo eenvoudig zijn.

Henk
R1150RS - 2001 - 113k
EileRT
Erelid
Erelid
Type: R1100RT
Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Drachten

Re: Benzinegeur

Ongelezen bericht door EileRT »

Dat klopt. Mijn eerste gevoel zei het niet goed afsluiten van de tankdop. Die moet je namelijk even doordrukken totdat deze klik zegt. Heb ik zelf een keer verzuimd te doen en had toen ook een benzine geur in de garage.

De originele bouten zaten er bij jou blijkbaar niet meer in door de verwijderde tank tas. Fijn dat het probleem nu door jou is opgelost.
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert
Edward1968
Type: Overig R-serie
Bijz: R1250R
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Heijningen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Edward1968 »

Mooi dat je de oorzaak hebt gevonden Henk. Toch misschien verstandig om de tank een keer leeg te maken en om te keren. Wellicht is er door de slechte afdichting inmiddels (regen)-water in de tank gekomen.

Ik wil je blijdschap niet verpesten, sorry ;)
Isaac
Type: R1100RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Maassluis

Ongelezen bericht door Isaac »

Het is geen overbodige luxe om af en toe de drab, die zich in de loop van de tijd ophoopt, te verwijderen.
Zelf doe ik dat middels een vrij grote injectiespuit en een stevige nylon slang hierop aan te sluiten.
Deze aansluiten maak ik door een stukje soepele slang tussen de spuit en de nylon (lucht) slang aan te brengen.
Met de stugge slang kan je namelijk tot op de bodem komen en dit is dan ook goed te voelen.
langzaam de spuit voltrekken terwijl je de slang iets wat rustig over de bodem schuift.
Als je de spuit met inhoud enkele dagen laat staan dan kan je zien hoeveel vocht er nog uit komt.
Deze handeling uitvoeren als de motor minimaal 24 uur onberoerd heeft gestaan.

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Overige Techniek & Mechanica”