loopvlak remschijf 3mm te smal
Moderator: RT_Patrick
-
- Type: R1200RT
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Heinenoord
- Contacteer:
loopvlak remschijf 3mm te smal
Op het gevaar af dat dit al eens is behandeld start ik deze draad. Ik had nieuwe Brembo remschijven en voeringen besteld voor mijn r1200rt (aug 2007 import uit België in 2022). Nu bleek het loopvlak van de schijf smaller te zijn dan de voeringen. Vergelijk met de oude schijf bleek er 3mm minder staal op te zitten. Ik kan je vertellen dat dat best eng remt.
Schijven teruggestuurd naar Louis en op zoek naar passende. Bij Suur Oud-Beijerland prima geholpen. Motorgegevens ingevoerd, besteld, ook te smal.
De vraag is nu: hoe kom ik aan de juiste remschijven met 38 mm loopvlak ipv 35mm? En waar gaat het mis met mijn motorgegevens en de werkelijkheid?
Ik hoor graag van jullie.
M.v.g.
Jan
Schijven teruggestuurd naar Louis en op zoek naar passende. Bij Suur Oud-Beijerland prima geholpen. Motorgegevens ingevoerd, besteld, ook te smal.
De vraag is nu: hoe kom ik aan de juiste remschijven met 38 mm loopvlak ipv 35mm? En waar gaat het mis met mijn motorgegevens en de werkelijkheid?
Ik hoor graag van jullie.
M.v.g.
Jan
Werkverkeer? Woon-werkverkeer zul je bedoelen!
- Kuijpers
- 2024
- Type: R1200RT/LC
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Veldhoven
Re: loopvlak remschijf 3mm te smal
Soortgelijke ervaring bij mijn 1150 RT 2002 gehad . Er zijn schijven die iets kleiner zijn dan de standaard BMW schijven. Ik kwam er pas achter nadat ik de spullen binnen had. Het paste wel maar ziet er niet zo mooi uit. Uiteindelijk via een tweedehands leverancier (Baboon) de goede gekregen . Bij de bestelling de buitendiameter opgegeven. Een nieuwe schijf heeft een dikte van 5 mm , kon 2 stuks van 4,9 kopen . Het risico is dan acceptabel meestal wordt niet moeilijk gedaan met terugsturen.
-
- Contacteer:
dank voor de reactie. Er zouden toch ook nog wel nieuwe moeten zijn van het juiste type? Of is 2007 al te oud voor Brembo?
-
- Contacteer:
Vandaag nieuwe remschijven binnen gekregen via de motorzaak. Deze hebben de goede maat en zijn van het merk Motomaster. Het zijn wel zwevende schijven. Kan ik die ongestraft monteren ipv vaste schijven.?
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 9 Reacties
- 3841 Weergaves
-
Laatste bericht door JDoubleOP
-
- 7 Reacties