Ik heb recent een R1100RT (bj 2000) gekocht, en hier zit een BMW alarm systeem op. Nu heb ik bij aanschaf alleen een stift gekregen die ik op het LEDje kan zetten om het alarm af te schakelen, de verkoper had geen afstandsbediening meer. Op zich is de motor wel te gebruiken met alleen die stift, maar het is af en toe wel nogal een gedoe. Maar voor ik voor 60 euro een nieuwe afstandsbediening aanschaf, heb ik nog wel even wat vragen.
Mij valt op dat die stift niet erg goed werkt als ik 's morgens naar mijn werk wil rijden. Een enorm geklooi met 5x proberen voor de startonderbreking daadwerkelijk uitgeschakeld is (gelukkig lijkt die niet zo gevoelig te zijn dat de sirene ook af gaat). En de knipperlichten knipperen ook niet bij het in/uit schakelen van het alarm zoals de bedoeling is.
Maar het bijzondere is dat als ik aan het eind van de dag weer terug wil rijden of even ga tanken, dat die stift dan ineens wel consequent bij de eerste poging goed werkt, inclusief knipperen van de raw's.
Wat ik mij afvraag:
- Ik lees her en der dat dat systeem wel wat batterij verbruikt bij stilstand - kan dat mijn gedoe in de ochtend verklaren?
- Zo ja, zou een nieuwe afstandbediening dit probleem oplossen, of zou dat ook in de ochtend net zo'n gedoe geven?
- Als niet punt 1, is er dan iets mis met mijn alarm systeem, en is dat op te lossen?
- Als de conclusie is dat dit een gedoe gaat blijven, dan zou ik het alarm er liever uit hebben. Ik heb her en der gelezen dat dit met een paar draadjes in de stekker doorverbinden te omzeilen is, alleen kan ik nergens vinden welke draden dat dan zouden moeten zijn voor een R1100RT (alle voorbeelden die ik vind zijn voor een K1200LT, en ik verwacht dat die niet 100% hetzelfde bedraad zijn). Iemand die hier ervaring mee heeft? (volledig uitbouwen wil ik mezelf liever nog even niet aan wagen als het niet hoeft).