Even voorstellen

Wij stellen het op prijs dat nieuwe forumleden zich hier even introduceren alvorens tot posten over te gaan.

Moderator: RT_Patrick

The_Vipe
Type: R1200RT
Bijz: bj 2008, 175.000+ km
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Veluwe

Even voorstellen

Ongelezen bericht door The_Vipe »

Hoi, ik ben Jeroen. Een veertiger woonachtig in het mooie Gelderland. Via een Rebel, Silverwing, Intruder en Pan-European kwam ik 5 jaar terug in bezig van een zwarte R1200RT uit 2008 met toen al ruim anderhalve ton op de teller. Door de bekende historie en eigenaar durfde ik deze 'gok' destijds wel aan. Full-option, alleen de radio-cd-speler ontbrak volgens mij op het optielijstje.

En ik moet bekennen, ik denk dat ik mijn motor gevonden heb. Na een korte tijd van gewenning aan de boxer-motor ben ik het geluid van deze machine gaan waarderen. De machine heeft gebruiksporen, maar dat mag met deze km-stand. Vorige maand heeft hij groot onderhoud gehad bij de BMW dealer die hem in 2008 ook heeft afgeleverd, en ik heb geen reden om op zoek te gaan naar z'n opvolger. Als leenmotor 2 dagen op een nieuwe R1250RT mogen rijden, heerlijk dat adaptive cruisecontroll and het koppelingsvrij schakelen, maar de zitpositie van mijn R1200RT zit toch wat prettiger naar mijn mening, minder 'opgevouwen'. Of dat is beleving.....

De tand des tijds laat zich echter niet ongemoeid, zo heeft mijn motor nog het befaamde "tanklint" wat mij eens een onaangename verrassing op de snelweg heeft opgeleverd. Tegenwoordig rijd ik dus maar op de dagteller. Ook de bandenspanningssensoren werken niet meer, deze worden binnenkort 'uitgeleerd' bij de dealer zodat ik niet steeds geconfronteerd wordt met het oranje uitroepteken op de display. Repareren van deze opties vind ik te kostbaar gezien de leeftijd en km-stand (inmiddels 170k) van de machine.
PanEuRoel
2024
2024
Type: R1200RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: HULST

Re: Even voorstellen

Ongelezen bericht door PanEuRoel »

Dag Jeroen, van harte welkom op dit prachtige forum!!! _004 Heel veel plezier met je R1200RT en het forum.
Groeten, Roelof
R1200RT; Hornig RVS valbeugels; LedPerf Dual Auxiliary Lights; Stebel Nautilus Marine; 180 graden flitser; Garmin Zümo XT met Zümolock; TopSellerie Comfort Zadel
EileRT
Erelid
Erelid
Type: R1100RT
Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Drachten

Re: Even voorstellen

Ongelezen bericht door EileRT »

Hallo Jeroen,

Van harte welkom op ons mooie RT-forum en bedankt voor je intro. Het wordt zeer gewaardeerd _004

Het mooie van dit forum vind ik o.a. dat mensen mensen zijn en een ieder heeft zo zijn of haar eigen wensen. Klinkt als een open deur opmerking maar zo is het in mijn optiek. De één rijdt op een meer gedateerde BMW (ik ben daar één van) en de ander op een spiksplinternieuwe met alle opties en weer anderen hebben daar van alles tussenin. Hoe dan ook, bij goed en regulier onderhoud en gebruik gaan BMW motoren vele jaren mee. En ja, mijn RT is heel basic en heeft lang niet de opties van de jongste modellen maar dat hoeft voor mij ook niet. Zo laat jij ook een aantal opties vervallen welke het motorrijden per definitie niet minder leuk maken.

Heel veel plezier met je -1200- en hier op het forum _004

-groet-

Eilert
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Plaats reactie

Terug naar “Nieuw hier? Graag eerst even voorstellen”