Ja, volgens mij is dit een juiste werkwijze.
Ik deed dit altijd via Mapsource. Werkt soortgelijk. Je kunt dan de kaartdelen die je wilt gebruiken selecteren en er vervolgens een "eigen" kaart van maken die je naar de GPS stuurt.
Gebruik hiervoor de knop waar de pijl naar verwijst en klik dan op de kaartdelen die je wilt hebben. Deze veranderen dan van kleur. Als je klaar bent dan stuur je de kaartdelen naar de GPS (of het SD kaartje) met de knop links naast deze (verzenden naar apparaat). dit kan afhankelijk van de computer die je hebt even duren.
Dit kun je ook naar een SD-kaartje doen in plaats van je GPS. Dit gaat wel sneller.
In Mapinstall doe je feitelijk het zelfde. Je kiest de kaartdelen die je wilt hebben door er op te klikken en als je kaar bent maak je er ene kaart van die je naar de GPS (of SD-kaart) stuurt. Je kiest hier de knop "doorgaan" voor en volgt vervolgens de stappen zoals ze aangeboden worden.
Vervolgens kun je de naam van de kaart aanpassen van gmapsupp.img naar een meer begrijpelijke naam (voorbeeld: BNL_GB.img). Je kunt dan eventueel de kaart ook op de GPS zelf kopiëren als er daar voldoende ruimte is.
Met de laatste City Navigator versie die ik gebruik (6.16.3, de laatste "goede" versie) wordt dit bestand, bestaande uit heel Groot Brittannië en de Benelux ongeveer 620 MB groot.
volg een rijvaardigheidstraining, omdat motorrijden altijd beter (en veiliger) kan!
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
met een Sena SC2 in de helm en Zumo XT op de R1250RT-TFT met radio en BMW navigatie. En met My Route App en een Carpuride 702 voor Android Auto motor!!