Een gratis forum voor iedereen die van BMW Motorrad houdt. Hier deel je informatie, ervaringen en ritverhalen met andere BMW Motorrad-liefhebbers. Of je nu rijdt of fan bent, je bent welkom!
Hoi lui,
Hoe maken jullie die doorzichtige plastic 'afdekkertjes' schoon? Ik vind het niet leuk dat die twee dingen niet schoon zijn naast een perfect schone ruit. Je kunt er eigenlijk maar voor de helft bij.
Wat ik bedoel zie je op de foto :
afdek_1.jpg
De foto is gedraaid, sorry.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door PanEuRoel op 19 nov 2021, 21:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik heb dat destijds gedaan. Er groeide mos in.
Ik weet niet exact meer hoe het bevestigd zat alleen dat er van binnenuit een parker losgedraaid moest.
Op REALOEM kun je vast wel een exploded view vinden.
ciske schreef: 22 nov 2021, 14:16
Ik heb dat destijds gedaan. Er groeide mos in.
Ik weet niet exact meer hoe het bevestigd zat alleen dat er van binnenuit een parker losgedraaid moest.
Op REALOEM kun je vast wel een exploded view vinden.
gr v Ciske
Hoi Ciske,
Ik ga dat op eens mijn gemakje bekijken. Dank je wel voor het meedenken.
Dank je wel voor de foto.
Het laat zien dat je toch wel het een en ander moet verwijderen, voordat je bij dat kleine schroefje kan.
Dit gaat vallen onder de projectnaam: 'Als ik nog eens heel veel tijd heb'.
Volgens mij valt het wel mee. Ruit eraf en dan instrumentenpaneel loshalen. Vervolgens kan je dan de instrumenten bekleding demonteren. . En dan kan je er bij..
Het aantal schroefbewegingen valt dus heel erg mee
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Ja, dat klopt wel. Maar goed beschouwd best wel even prutsen om die kleine prutsschroefjes te bereiken. Dat doe ik dan als het weer weer een beetje beter is. Temperatuur met twee cijfers beginnend met een twee als voorwaarde.
wobbert schreef: 23 nov 2021, 16:12
Volgens mij valt het wel mee. Ruit eraf en dan instrumentenpaneel loshalen. Vervolgens kan je dan de instrumenten bekleding demonteren. . En dan kan je er bij..
Voor 2 x 8 cm2 schoonmaakwerk een beste klus, met een rammelend instrumentenpaneel na afloop als collateral damage
Mos onder de mini-deflectoren wordt pas vervelend als de kleur niet matcht bij de BMW kleur van de motor. Helaas is mosgroen geen BMW kleur.
Alleen de Duitse politie voert naast het authentieke Polizei Weiss ook nog Minzgrün en Minzgrün hell.
Hmm..
Ik moest toch de nieuwe navihouder bevestigen. Het klokkenspel hoeft er écht niet uit. Alleen de boutjes van de dashboardombouw losdraaien en uiteraard daarom het windscherm verwijderen. De ombouw kun je dan een stuk naar voren trekken waardoor de boutjes bereikbaar worden.
Met een ragebol bereik je niet het onderste (en meest groene) gedeelte. Het is en blijft wel redelijk wat werk voor 2 frutdingen
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
As ut neet geit zoeas 't môt, dèn môt 't mèr zoeas ut geit
siebke schreef: 24 nov 2021, 20:10
Ik moest toch de nieuwe navihouder bevestigen. Het klokkenspel hoeft er écht niet uit. Alleen de boutjes van de dashboardombouw losdraaien en uiteraard daarom het windscherm verwijderen. De ombouw kun je dan een stuk naar voren trekken waardoor de boutjes bereikbaar worden.
Met een ragebol bereik je niet het onderste (en meest groene) gedeelte. Het is en blijft wel redelijk wat werk voor 2 frutdingen
fransgabler schreef: 24 nov 2021, 15:57
..... met een rammelend instrumentenpaneel na afloop als collateral damage
Wat een onzin! Meerdere keren losgehaald en geen enkel probleem.
siebke schreef: 24 nov 2021, 20:10
Ik moest toch de nieuwe navihouder bevestigen. Het klokkenspel hoeft er écht niet uit. Alleen de boutjes van de dashboardombouw losdraaien en uiteraard daarom het windscherm verwijderen. De ombouw kun je dan een stuk naar voren trekken waardoor de boutjes bereikbaar worden.
Met een ragebol bereik je niet het onderste (en meest groene) gedeelte. Het is en blijft wel redelijk wat werk voor 2 frutdingen
Ik heb ook niet beweerd dat het klokkenspel eruit moet en ja, dat zou wel heel overdreven zijn. 2 paneeltjes loshalen. Voor de een even een snel klusje en voor de ander iets om tegenop te zien ;-)
Al met al 14 boutjes en 2 zelftappers . Tenminste.... bij mijn uit 2009. Die heeft nog geen instrumentenombouw. Dan komen er nog 4? boutjes/zelftappertjes? bij?
En ja, je vermeldt het correct, maar ik was door de illustraties even op het verkeerde spoor gezet . Dus zo-wie-zo geen rammelend instrumentenpaneel.
As ut neet geit zoeas 't môt, dèn môt 't mèr zoeas ut geit